NICE Nexidia Speech Analyticsで博報堂DYホールディングスが個々のお客様に最適な対話商談を提供可能に
NICE Nexidia Speech Analyticsで博報堂DYホールディングスが個々のお客様に最適な対話商談を提供可能に
NICE Nexidia AnalyticsのNeural Phonetic Speech Analytic(TM)、新しいCONOOTOアプリと統合
AsiaNet 80535
ニュージャージー州ホーボーケン、2019年9月17日 – NICE (Nasdaq: NICE)は、世界有数のマーケティングサービス企業である株式会社博報堂DYホールディングスのCONOOTOにNICE Nexidia Analyticsの導入したことを発表します。これは日本における先駆的な試みであり、企業の中の様々な領域においてのやり取りやお客様との対話解析する技術を求めていた同社は、これを機に顧客満足度と営業効率の向上を目指します。
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「博報堂DYホールディングスがイノベーターとして、日本でいち早くNICE Nexidia Analyticsを採用することをうれしく思います。弊社はお客様を第一に考えており、NICE Nexidia Analyticsによる手法を利用することで業務効率を高め、顧客満足体験を向上させることができます。弊社では、自社の製品ファミリーから最新テクノロジーを活用し、お客様のあらゆるニーズに合わせて個々にあった体験を実現する展開を計画しています」と、博報堂DYホールディングス マーケティング・テクノロジー・センター室長、青木雅人氏は言います。
博報堂DYホールディングスは、CONOOTOアプリケーション(対面録音用のiPadアプリ)による録音を承諾したお客様と対面での営業商談が録音できる統合ソリューションを設計しました。録音されたお客様との対話は、商談時の音声を分析するためにNexidia SaaS環境に送られ、営業がお客様と応対する際の最適なアプローチが検証されます。個々のお客様に合わせたアプローチ手法を取り入れることで、営業はそれぞれのお客様に対し最適なカスタマーエクスペリエンスを提供でき、同時にお客様と営業のエクスペリエンスを最適化することができます。
「博報堂DYホールディングスがNICE Nexidia Analyticsを採用したことは、同社のお客様にとって喜ばしいだけでなく、新しいCONOOTOアプリの観点からも画期的なことです。これにより、実際の営業商談データに基づいて商談に効果的な話法を作成し、コーチングプログラムを再編成し、スクリプトに沿ったより効果の高い話法の習得を支援します。さらに営業サイクルが完全に可視化され、革新的かつ独創的な方法でお客様により良いサービスを提供できるようになります」と、NICE APACプレジデントDarren Rushworthは言います。
NICE Nexidia Analyticsは、ディープラーニングニューラルネットワークを利用した対話分析ソリューションで、分析アルゴリズムによって実際の対話音声を極めて正確に分析することができます。この機能を備えたNeural Phonetic Speech Analytics(TM)は、単語レベルの音声文字変換、音声インデックス、お客様の感情スコアを比類のないスピードと正確性で生成します。NICE Nexidia Analyticsの詳細については、こちら (https://jp.nice.com/engage/workforce-optimization/interaction-analytics )をクリックしてください。
博報堂DYホールディングスについて
株式会社博報堂DYホールディングスは東京に本社を置くマーケティングサービス企業です。2003年に株式会社博報堂(1895年設立)、株式会社大広(1944年設立)と株式会社読売広告社(1946年設立)が経営統合し、共同持ち株会社として発足いたしました。
現在は、博報堂DYホールディングス傘下に総合広告会社である「博報堂」、「大広」、「読売広告社」、次世代型デジタルエージェンシーである「アイレップ」、総合メディア事業会社である「博報堂DYメディアパートナーズ」、「D.A.コンソ-シアム」、戦略事業組織である「kyu」という、7つの異なるグループがあり、「博報堂DYグループ」としています。
博報堂DYグループは374の子会社および関連会社で構成され、合計21,000人を超える従業員が世界21カ国・地域で働いています(2019年3月現在)。米国の業界誌である「AdAge」社のエージェンシーグループランキングでは世界トップ12エージェンシーと発表されています。日本国内では2位にランキングされているエージェンシーグループです。
NICE Ltdについて
NICE(NASDAQ: NICE)は、通話、モバイルアプリ、 Eメール、チャット、ソーシャルメディア、ビデオ通話を含めた多様なソースから大量の構造化データおよび非構造化データをリアルタイムで収集・分析することにより戦略的知見を提供し、ソフトウェア・ソリューションの分野で世界をリードしています。 NICEのソリューションは、カスタマー・エクスペリエンスと業績を向上させ、コンプライアンスを徹底し、金融犯罪に対抗し、人と資産を守るため、企業がとるべきネクスト・ベスト・アクションを実現していきます。現在、 150以上の国々で 25,000社を越えるお客様企業が NICEのソリューションを利用しており、その中にはフォーチュン 100社の 80社以上が含まれています。詳細、日本語訳は、NICEJAPAN@nice.com までご連絡ください。https://jp.nice.com/
コーポレートメディア担当者
Christopher Irwin-Dudek, 201-561-4442, chris.irwin-dudek@nice.com
投資家担当
Marty Cohen, +1 551 256 5354, ir@nice.com, ET
Yisca Erez +972 9 775 3798, ir@nice.com, CET
商標:ナイスおよびナイスのロゴ(以下、「マーク」)は、ナイス社の商標および登録済商標です。これは、その他のマークがナイスの商標でないということを意味するわけではありません。ナイス社の全マークは、www.nice.com/nice-trademarksをご覧下さい。
将来の見通しに関する記述
このプレスリリースには、1995年米国民事訴訟改革法で定義された「将来の見通しに関する記述」が含まれています。Darren Rushworthの発言を含め、このような将来の見通しに関する記述は、NICE Ltd. (当社)の現在の考え、期待、仮定に基づくものです。場合によっては、このような将来の見通しに関する記述は、考え、期待、可能性、予定、意図、予測、計画、推測などの言葉によって識別可能です。将来の見通しに関する記述には多くのリスクや不確実性があり、当社の成果または業績は本書に記載されている内容と大きく異なる可能性があります。これには、世界経済環境が当社のお客様の基盤(特に金融サービス企業)に影響を及ぼすことが当社の事業や財務状況、競合状況に潜在的にもたらす影響、テクノロジーや市場の要求の変化、当社の製品の需要の低下、新しいテクノロジーや製品、アプリケーションを適時に開発し投入する能力の低下、買収した事業、製品、テクノロジー、人材の吸収および統合の困難または遅延、市場シェアの低下、特定のマーケティングおよび販売協定を維持する能力の低下、新たに制定された、または修正された法律、規制、標準が当社およびその製品に及ぼす影響などがあります。当社に影響を及ぼすリスク要素や不確実性に関する詳細な説明については、Form 20-Fに従った年次報告書など、証券取引委員会に適宜提出する当社の報告書をご覧ください。本プレスリリースに含まれる将来の見通しに関する記述は、本プレスリリースの日付時点のものであり、法律で義務付けられている場合を除き、当社は更新または改訂する義務を負いません。
(日本語リリース:クライアント提供)
NICE Nexidia Speech Analytics Provides Hakuhodo DY Holdings Inc. with Innovative Technology to Personalize Customer Experience
PR80535
HOBOKEN, N.J., Sept. 17, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--
NICE Nexidia's Neural Phonetic Speech Analytics(TM) integrates with New CONOOTO App
NICE(Nasdaq: NICE) is announcing that Hakuhodo DY Holdings Inc., a world
leading marketing services company, has become the first marketing services
company in Japan to implement NICE Nexidia Analytics. Seeking technology to
analyze interactions and customer conversations within the many different areas
of the company, Hakuhodo DY Holdings Inc. has begun improving customer
satisfaction and sales efficiency.
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"As an innovator, Hakuhodo DY Holdings Inc. is proud to be one of the first organizations
in Japan to utilize NICE Nexidia," said Masato Aoki, General Manager of Marketing
Technology Development Division, Hakuhodo DY Holdings Inc. "Our customers are our
priority and Nexidia gives us the tools to increase efficiency, which improves customer
experience. We have a roll-out plan to utilize this state-of-the-art technology throughout
our family of products to enable our customers to have a personalized experience to meet
all of their needs."
Hakuhodo DY Holdings Inc. has designed an integrated solution which allows
external outside sales meetings with customers granting permission to be recorded
through the CONOOTO application (iPad app for Face to Face recording).
The recorded interactions are sent to the Nexidia SaaS environment to analyze
the meeting audio and validate the best potential options for the sales team to
showcase for the customer. This process allows a personalized experience for
customers while allowing sales to make better pitches each and every time,
improving the experience for customers and employees simultaneously.
"The way Hakuhodo DY Holdings Inc. is utilizing NICE Nexidia Analytics is not
only exciting for their customers but is cutting edge in terms of the new
CONOOTO app," said Darren Rushworth, President of NICE APAC. "Hakuhodo DY
Holding Inc's sales team is able to create a pitch model based on historical
meeting data, restructure their coaching program and receive the support to
transform their script to improve the effectiveness for each customer.
This innovative approach gives the organization full visibility into the sales
cycle, improves sales conversion and delivers improved customer experience."
NICE Nexidia is one of the only interaction analytics solutions that uses deep
learning neural networks, which allows the analytics algorithm to deliver the
highest accuracy against real-world conversational audio. With this capability,
Neural Phonetic Speech Analytics™ produces word-level audio transcription,
a phonetic index and customer sentiment scores with unparalleled speed and
accuracy. To learn more about Nexidia Analytics, click here (https://www.nice.com/engage/nexidia-customer-engagement-analytics?utm_source=website&utm_medium=pr ).
About Hakuhodo DY Holdings Inc.
Hakuhodo DY Holdings Inc. is a marketing services company headquartered in
Tokyo, Japan. It was formed in 2003 when its core brand agencies Hakuhodo Inc.
(founded 1895), Daiko Advertising Inc. (founded 1944) and YOMIKO ADVERTISING
INC. (founded 1946) integrated and created a joint holding company ("DY"
represents the initial letters of Daiko and YOMIKO, respectively).
The Hakuhodo DY Group comprises seven distinct groups: the Group's integrated
advertising companies Hakuhodo, Daiko, YOMIKO; the next-generation digital
agency IREP; the integrated media company Hakuhodo DY Media Partners;
D.A.Consortium; and the strategic operating unit kyu.
Advertising Age ranks the Hakuhodo DY Group as the world's No. 12 agency company.
The Group consists of 374 subsidiaries and affiliates, with a combined total of over 21,000
employees working in 21 countries. In Japan, it is ranked the No. 2 agency group.
About NICE
NICE (Nasdaq: NICE) is the world's leading provider of both cloud and
on-premises enterprise software solutions that empower organizations to make
smarter decisions based on advanced analytics of structured and unstructured
data. NICE helps organizations of all sizes deliver better customer service,
ensure compliance, combat fraud and safeguard citizens. Over 25,000 organizations
in more than 150 countries, including over 85 of the Fortune 100 companies, are using
NICE solutions. www.nice.com.
Corporate Media Contact
Christopher Irwin-Dudek, +1-201-561-4442, chris.irwin-dudek@nice.com
Investors
Marty Cohen, +1-551-256-5354, ir@nice.com, ET
Yisca Erez, +97-2-9-775-3798, ir@nice.com, CET
Trademark Note: NICE and the NICE logo are trademarks or registered trademarks
of NICE Ltd. All other marks are trademarks of their respective owners.
For a full list of NICE's marks, please see: www.nice.com/nice-trademarks.
Forward-Looking Statements
This press release contains forward-looking statements as that term is defined
in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking
statements, including the statements by Darren Rushworth are based on the
current beliefs, expectations and assumptions of the management of NICE Ltd.
(the Company). In some cases, such forward-looking statements can be identified
by terms such as believe, expect, may, will, intend, project, plan, estimate or
similar words. Forward-looking statements are subject to a number of risks and
uncertainties that could cause the actual results or performance of the Company
to differ materially from those described herein, including but not limited to
the impact of the global economic environment on the Company's customer base
(particularly financial services firms) potentially impacting our business and
financial condition; competition; changes in technology and market requirements;
decline in demand for the Company's products; inability to timely develop and
introduce new technologies, products and applications; difficulties or delays in
absorbing and integrating acquired operations, products, technologies and personnel;
loss of market share; an inability to maintain certain marketing and distribution
arrangements; and the effect of newly enacted or modified laws, regulation or standards
on the Company and our products. For a more detailed description of the risk factors
and uncertainties affecting the company, refer to the Company's reports filed from time
to time with the Securities and Exchange Commission, including the Company's Annual
Report on Form 20-F. The forward-looking statements contained in this press release are
made as of the date of this press release, and the Company undertakes no obligation
to update or revise them, except as required by law.
SOURCE NICE
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