Arcelik、ダウ・ジョーンズ・サステナビリティ指数の家庭用耐久財部門でインダストリー・リーダーに
Arcelik、ダウ・ジョーンズ・サステナビリティ指数の家庭用耐久財部門でインダストリー・リーダーに
AsiaNet 80606(1777)
【イスタンブール2019年9月18日PR Newswire=共同通信JBN】
*Arcelik(アルチェリッキ)が3年連続でダウ・ジョーンズ・サステナビリティ・インデックス(DJSI)の新興市場部門(Emerging Markets Category)でリスト入りし、2019年の持続可能性総得点に基づき「SAMコーポレート・サステナビリティ評価(CSA)」で業界リーダーに
世界146カ国に進出し、12の有力家電ブランドの親会社であるArcelikは、持続可能性における先駆者的業績がDJSIによって再び評価された。
Arcelikはトルコの事業会社で初めて、3年連続でDJSI新興市場部門のリストに入り、今では2019年の持続可能性総得点に基づきSAM・CSAで業界をリードする。今年はさらに、DJSI家庭用耐久財部門でリーダーに指名され、新境地を開いた。
DJSIは世界で最も有力な持続可能性指数の1つで、世界最大手企業の持続可能性における取り組みを評価する。評価基準はコーポレートガバナンス、財務状況、倫理規定、バリューチェーンでの環境・社会対応、リスク管理、気候変動緩和、透明性、サプライチェーン、従業員の人権などだ。こうした項目で高い成績を示した企業がDJSIリスト入りする。
Arcelikのハカン・ブルグル最高経営責任者(CEO)は「Arcelikにおいて、持続可能性は単に生活の方法ではなく、まさにわれわれのビジネスモデルの核心にある。DJSIに認められたことは、われわれの努力が顕著だというだけでなく、『Respecting the World, Respected Worldwide(世界を尊重し、世界中で尊敬される)』というわが社のビジョンと、持続可能性の高い家庭用品を創出する研究開発(R&D)投資が影響を広げていることを示す。世界の消費者に持続可能な製品イノベーションで最高のものを届けようと前進を続けるわれわれを、今回の件が後押しする」と話した。
ブルグル氏は今月開かれたIFA 2019で、同社のマイクロファイバーフィルター技術を家電業界の競争企業が利用できるようにすると約束した。この技術は2020年に市場に登場する。マイクロファイバーフィルターは1回の洗濯ごとに衣料化学繊維の90%をとらえ、洗濯後に100万以上のファイバーが排水とともに海に流されるのを防止する。
Arcelikの持続可能性の取り組みについて詳しい情報は以下を参照:
http://www.arcelikglobal.com/en/sustainability
▽Arcelikについて
1955年創業のArcelikは、耐久消費財業界で生産、マーケティング、アフターサービスの事業を展開している。146カ国で製品とサービスを提供し、3万人の従業員を擁し、9カ国(トルコ、ルーマニア、ロシア、中国、南アフリカ、タイ、パキスタン、インド、バングラデシュ)に23の製造施設、世界中に35の販売・マーケティング会社と12のブランド(Arcelik、Beko、Grundig、Blomberg、ElektraBregenz、Arctic、Leisure、Flavel、Defy、Dawlance、Voltas Beko、Altus)を所有している。Arcelikはイスタンブール証券取引所(Istanbul Stock Exchange)に上場している。www.arcelikglobal.com
Logo: https://mma.prnewswire.com/media/971618/Arcelik_Logo.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/997529/DJSI.jpg
ソース: Arcelik
Arcelik Named Industry Leader in the Dow Jones Sustainability Index (DJSI) Household Durables Category
PR80606
ISTANBUL, Sept. 18, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Being listed in DJSI's Emerging Markets Category for three consecutive
years, Arcelik now leads the industry in SAM Corporate Sustainability
Assessment (CSA) based on its total sustainability score in 2019
Arcelik parent company to 12 leading home appliance brands, with a footprint in
146 countries worldwide has been recognized once again for its pioneering
efforts in sustainability by the Dow Jones Sustainability Index (DJSI).
Arcelik is the only Turkish industrial company to be listed in the DJSI in the
Emerging Markets Category for three consecutive years and now leads the
industry in SAM Corporate Sustainability Assessment (CSA) based on its total
sustainability score in 2019. This year Arcelik has also broken new ground by
being named a leader in the DJSI's Household Durables Category.
The DJSI is one of the world's foremost sustainability indices and assesses the
sustainability performance of the world's largest companies. It assesses
companies based on criteria such as corporate governance, financial operations,
ethical issues, environmental and social performance of the value chain, risk
management, climate change mitigation, transparency, supply chain, and human
and employee rights. Leading performers in these categories are listed in the DJSI.
"At Arcelik, sustainability is not just a way of life, it's at the very core of our business
model," said Hakan Bulgurlu, CEO of Arcelik. "To be recognized by the DJSI not only
provides validation that our efforts are being seen, but shows that our company vision
- 'Respecting the World, Respected Worldwide' - as well as the investments we are
continuing to make in our R&D to create more sustainable household goods, is truly
having an impact. This fuels us to keep charging forward to bring the best in sustainable
product innovations to our consumers worldwide."
Earlier this month at IFA 2019, Bulgurlu announced its commitment to make its
microfiber filtering technology available to competitors in the home appliances
industry. This technology is set to roll out in market in 2020. The microfiber
filter captures 90% of the synthetic clothing fibers from each washing load,
thus preventing more than one million fibers from being flushed down the drain,
ending up in the oceans after every load.
For more information on Arcelik's sustainability efforts, visit:
http://www.arcelikglobal.com/en/sustainability
ABOUT ARCELYK
Founded in 1955, Arcelik has operations in the durable consumer goods industry
with production, marketing and after-sales services. Arcelik offers products and
services in 146 countries with its 30,000 employees, 23 different production facilities
in 9 countries (Turkey, Romania, Russia, China, South Africa, Thailand, Pakistan, India
and Bangladesh), 35 sales and marketing companies all over the world and with its
12 brands (Arcelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel,
Defy, Dawlance, Voltas Beko, Altus) Arcelik is listed on Istanbul Stock Exchange.
www.arcelikglobal.com
Logo: https://mma.prnewswire.com/media/971618/Arcelik_Logo.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/997529/DJSI.jpg
Source: Arcelik
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