レーザーテレビだけ際立って優れている秘密:消費者に実用と実益をもたらす
レーザーテレビだけ際立って優れている秘密:消費者に実用と実益をもたらす
AsiaNet 80766
【青島(中国)2019年9月26日PR Newswire】「これは市場の選択です――消費者は常により大きく、より解像度の良く、より健康的なディスプレイが必要なのです」。近頃、青島で行われた第一回グローバルレーザーディスプレイ技術と産業発展フォーラムにおいて、ハイセンスグループ代表取締役周厚健からレーザーテレビは五大優位性が消費者に実用と実益をもたらし、一番期待できる「有望株」であると示した。
https://photos.prnasia.com/prnh/20190926/2593215-1-a
周厚健によると、ほかのディスプレイと比べれば、レーザーテレビに五つの優位性があるとわかった。1、レーザーテレビは反射で画像を形成する受動的な発光原理なので、目に優しくて目の健康を守る効果をはっきり持っている。紙媒体の閲読よりも20%良いと中国標準化研究所に認定された。2、レーザーは極めて高いスペクトル純度を持っており、色彩が優良である。最もよい「色の表現」能力を持ち、別のディスプレイ技術が越えられない優位性を持っている。3、レーザーテレビは省エネ、環境にやさしいという巨大な優位性を持っている。レーザーテレビの電力消費量は同じサイズの液晶テレビの1/3ぐらいしかない。4、同じサイズ及び性能指標のもと、レーザーテレビはより安くて、消費者のビッグスクリーンの要望を満たせる。5、消費量が高く、ややもすれば百億クラスの投資をしなければならないLCDまたはOLEDパネルの生産ラインと比べ、レーザーディスプレイの投資が少なく、産業チェーンも比較的に短い。数量上でうまく成長さえすれば、コストと労働力費用が希薄化され、先行きがよりよいのである。
https://photos.prnasia.com/prnh/20190926/2593215-1-b
現在、中国から申請及び権限委託したレーザーディスプレイの特許は7000項目を超え、世界レーザーディスプレイ特許の50%以上を占めている。また、中国はIEC-TC110レーザーディスプレイ作業協会の召集国であり、多項目のIEC国際基準の策定を主導また参加した。レーザーディスプレイ産業の基本的な構造は既に出来上がっていた。
https://photos.prnasia.com/prnh/20190926/2593215-1-c
2014年、ハイセンスが世界初の100インチのレーザーテレビを発売して以来、レーザーテレビの解像度は2Kから4Kへ、光源も単色から双色また三色に、サイズは100インチから300インチまた75インチに発展した。長くもない五年間にわたり、既に製品から産業へ、企業から業界へと成長し、大きな市場空間と技術活力を示している。現在、LG、長虹など世界20社以上の整機企業が既にレーザー陣に参入し、テキサスインスツルメンツ、リコー、日亜、DNPなどを含むレーザーディスプレイ上下流産業チェーンの企業が100社を超えている。
(日本語リリース:クライアント提供)
Secret of Laser TV Outshining Others: Bringing Practical Benefits to Customers
PR80766
QINGDAO, China, Sept. 26, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
"It's the choice of the market - consumers always want bigger, clearer, healthier displays."
Recently, the first Global Laser Display Technology and Industry Development Forum took
place in Qingdao, eastern China's Shandong Province. At the forum, Hisense's chairman
Zhou Houjian said that five prominent advantages of laser TV bring the practical benefits
to the customers, making it one of the most promising products.
https://photos.prnasia.com/prnh/20190926/2593215-1-a
(Hisense Chairman Zhou Houjian delivered a speech)
According to Mr. Zhou, laser TV has the following five evident advantages.
First, laser TV is featured by its luminescence of reflection imaging, which
has a positive effect on eye health and protection. The evaluation results
obtained by China National Institute of Standardization suggest that the visual
comfort in watching laser TV is more than 20% better than that of paper reading
Second, laser display not only features an extremely high spectral purity and a
function of accurate color reproduction, but also boasts the best performance
in color expression. In this regard, the laser display possesses an unsurpassable
advantage. Third, laser TV has the unique advantages of energy conservation and
environmental protection. The power consumption of laser TV is slightly higher than
a third of that of the LCD TV. Fourth, compared with other \displays with the same
screen size and performance index, laser displays are more economical and can better
meet consumers' demand for larger screen. Fifth, in comparison with LCD and OLED
panels featuring huge energy consumption and millions of investment, laser displays
need less investment and shorter industrial chain. As as long as there is better growth
of quantity, labor and other costs will be significantly reduced, which bespeaks a bright
future for laser TV.
https://photos.prnasia.com/prnh/20190926/2593215-1-b
(Exhibitors are visiting Hisense Exhibits.)
So far, China has applied for and authorized more than 7,000 laser display
patents, accounting for more than 50% of the world's total. China has been
selected as the convener of IEC-TC110 laser display working group, leading and
participating in the development of a number of IEC international standards,
and the industrial landscape of laser TV has basically taken shape.
https://photos.prnasia.com/prnh/20190926/2593215-1-c
(The first Global Laser Display Technology and Industry Development Forum has
Successfully convened.)
Since Hisense launched the world's first 100-inch laser TV in 2014, the resolution of Laser
TV has advanced from 2K to 4K, the illumination source has been improved from monochrome
to two-color to three-color, and the size of TV has developed from 100-inch to 300-inch and
then to 75-inch. In only five years, from one product to one industry, from one company
to a group of companies, laser TV has shown huge market potential and technological vitality.
Today, more than 20 global complete-machine companies including LG and Changhong have
also embarked on developing laser TV, and the number of companies from both upstream
and downstream industrial chains has exceeded 100, including Texas Instruments, Ricoh,
Nichia, and DNP.
SOURCE Hisense
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