LiiVがTelmarを買収しクリエーティブインテリジェンスを実現
LiiVがTelmarを買収しクリエーティブインテリジェンスを実現
AsiaNet 80923 (1919)
【ニューヨーク2019年10月10日PR Newswire=共同通信JBN】
*ビジュアルコンテンツリーダー、Splashlightの親会社が、データ駆動型インテリジェントメディアインサイトを加え、洗練されたマーケティングツールの提供を拡大
Splashlightのオーナーによって設立された親会社であるLiiV(TM)は、51年の実績と世界中に2万5000人のユーザーを持つインテリジェントメディアインサイト会社、Telmar(TM)(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2603157-1&h=3843707330&u=https%3A%2F%2Fwww.telmar.com%2F&a=Telmar )を買収したと発表した。
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SplashlightとTelmarの組み合わせは、クリエーティブインテリジェンスの新たな領域を市場にもたらす。これは、クリエーティブキャンペーンに関するデータを収集し、個人のプライバシーを侵害することなく、マーケターに彼らのオーディエンスに関する有意義な理解を提供する画期的方法である。
LiiVの創業者で、SplashlightとTelmarの最高経営責任者(CEO)でもあるジェームズ・イングラム氏は「LiiVは、これまでSplashlight単独で行われていたクリエーティブインテリジェンスのビジョンに触発されてきた。Telmarは、クリエーティブインテリジェンス・ロードマップのもう1つの重要な部分だ。両社はさまざまなオーディエンスデータ・ストリームに精通しており、これは700を超すクライアントと新世代のマーケターに商業的、創造的成功をもたらす鍵だ」と語った。
Telmarのコーリー・パノ副社長は「Telmarは、大手の代理店、ブランド、出版社の信頼できる実務パートナーとして知られている。LiiVの一部として、メディアプランニングとインサイトマイニングの専門知識を活用し、マーケターが新たな一連の課題によりうまく対処できるよう支援できるのが楽しみだ」と語った。
同じ傘の下で運営されるSplashlightとTelmarは、より完全でまとまったソリューションを市場にもたらす。クリエーティブインテリジェンス技術は、画像に対する消費者の反応を測定し、ブランドが適切なターゲットに手を伸ばして、特定のオーディエンス向けのキャンペーンを強化するのに役立つ。
同様に、クリエーティブインテリジェンスは、新興科学であるデジタル人類学の重要な要素であり、研究者にわれわれの生活、仕事、遊びぶりを非侵襲的に研究する方法を提供している。
世界は、意思決定者がデジタル生活およびそれと物理的生活との関係を理解するのに役立つ、新しい発明を切望している。LiiVはデジタル人類学を通じて、個人のプライバシーを守りつつ、われわれがいかに今日を生き、アイデンティティーを形成し、社会に順応していくのかを迫真性を持って理解するための新たな方法を提供している。こうして、人間の行動に関するより多くのデータポイントを考慮することで、消費者のビジュアルコンテンツやブランドメッセージングへの関わり方についてより深いインサイトが得られるようになる。
LiiVの創業者でSplashlightの共同創業者、Telmarの会長でもあるブノワ・ラガルド氏は「LiiVの設立は、ビジネスとしてだけでなく、世界中のプロのクリエーターのために何をするかという点で、われわれにとって非常に有意義だ。われわれは、人々、彼らの行動、そして彼らを繁栄させるものを理解するより良い方法を提供したい。われわれは、これら2つの会社からスタートするが、これらはデジタル人類学の領域を構成している、急速に進化する技術、創造性、人間科学の交点における最初のつながりにすぎない」と語った。
▽LiiVについて
Splashlight Holding LLC dba LiiVは、アドボカシー、ソートリーダーシップ、アカデミックパートナーシップ、テクノロジープラットフォームを通じてクリエーティブインテリジェンスを実現するために設立された持株会社である。ジェームズ・イングラム、ブノワ・ラガルドの両氏が設立し、Boathouse Capitalが支援、ワールドクラスの経営陣が率いるLiiVは、技術、創造性、人間科学の交点に位置する戦略的で最先端の組織に投資し、築き上げている。 LiiVおよびその子会社の詳細については、LiiV.com を参照。
▽Telmarについて
Telmar Group Inc.は、広告主、マーケター、代理店、メディア企業、およびデータサプライヤーに対する戦略的ターゲティングとメディアプランニングソリューションの世界最大の独立系プロバイダーである。100カ国の2万5000人を超えるユーザーが、ターゲット市場、オーディエンス、リーチとフリークエンシー、メディアパフォーマンスを評価するため、数千の消費者およびメディアデータセットを分析する、データに依存しない革新的ソリューションを51年にわたって提供してきた実績のあるTelmarのサポートを受けている。
ソース:LiiV
▽問い合わせ先
Dan Capawana
Resound Marketing for LiiV
dan@resoundmarketing.com
+1 (609) 279-0050 x109
LiiV Acquires Telmar to Bring Creative Intelligence to Life
PR80923
NEW YORK, Oct. 10, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
HOLD UNTIL 10/10/2019 08:00 NEW YORK TIME
-- Parent Company of Visual Content Leader Splashlight Adds Data-Driven,
Intelligent Media Insights to Expand Offering of Sophisticated Marketing Tools
LiiV (TM), the parent company formed by the owners of Splashlight, announced it
has acquired Telmar (TM) (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2603157-1&h=3843707330&u=https%3A%2F%2Fwww.telmar.com%2F&a=Telmar ),
the intelligent media insights company, with a 51-year track record and
25,000 users internationally.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1006985/LiiV_Logo.jpg
The combination of Splashlight and Telmar will bring to market the new
discipline of creative intelligence, which is a breakthrough way to gather data
about creative campaigns and provide marketers with meaningful understanding of
their audiences without invading personal privacy.
"LiiV was inspired by a vision for creative intelligence, which until now was carried out
through Splashlight alone," said James Ingram, Founder of LiiV and CEO of Splashlight
and Telmar. "Telmar is another critical part of the creative intelligence roadmap.
Their mastery of varied streams of audience data is key to unlocking commercial and
creative success for over 700 clients, and a new generation of marketers."
"At Telmar, we're renowned as a trusted hands-on partner for the biggest agencies,
brands and publishers," said Corey Panno, Telmar's Senior Vice President.
"As part of LiiV, we're looking forward to applying our expertise in media planning
and insight mining to help marketers better address a new set of challenges."
Operating under the same umbrella, Splashlight and Telmar bring a more
complete, cohesive solution to the market. Creative intelligence technology
measures consumers' reaction to images in a way that helps brands reach the
right targets and hone campaigns for those specific audiences.
In turn, creative intelligence is a key component to the emerging science of digital anthropology,
giving researchers a non-invasive way to study how we live, work, and play.
The world desperately needs new inventions that help decision-makers understand
digital life and its connection to physical life. Through digital anthropology,
LiiV is providing new ways to understand the reality of how we live today,
how we create identities, and how we socialize, all the while maintaining our
personal privacy. This allows for deeper insight into how consumers engage with
visual content and brand messaging, by taking into account a bigger set of data
points around human behavior.
"The formation of LiiV is incredibly meaningful to us, not just as a business,
but for what it will do for creative professionals worldwide. We want to provide
better ways of understanding people, their behavior, and what makes them thrive,"
said Benoit Lagarde, Founder of LiiV and Co-Founder of Splashlight, and Chairman of Telmar.
"We're starting with these two companies, but these are just the first connections in
the rapidly evolving intersection of technology, creativity and human science, that make up
the field of digital anthropology."
About LiiV
Splashlight Holding LLC dba LiiV is a holding company founded to enable
creative intelligence through advocacy, thought leadership, academic partnerships,
and technology platforms. Founded by James Ingram and Benoit Lagarde, backed by
Boathouse Capital, and led by a world-class management team, LiiV invests in and
builds strategic, cutting edge organizations that sit at the intersection of technology,
creativity, and human science. For more information about LiiV and its subsidiaries,
please visit LiiV.com
About Telmar
Telmar Group Inc. is the world's largest independent provider of strategic
targeting and media planning solutions to advertisers, marketers, agencies,
media companies, and data suppliers. Over 25,000 users across 100 countries are
supported by Telmar's 51 year track record of providing innovations in data-agnostic
solutions to analyze thousands of consumer and media data sets to assess target markets,
audience, reach and frequency, and media performance.
SOURCE: LiiV
CONTACT: Dan Capawana, Resound Marketing for LiiV, dan@resoundmarketing.com, +1
(609) 279-0050 x109
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