サウジアラビア保健省の「937コールセンター」で医療サービスがより身近に

Saudi Ministry of Health

サウジアラビア保健省の「937コールセンター」で医療サービスがより身近に

AsiaNet 80971

リヤド(サウジアラビア)、2019年10月10日/PRニュースワイヤー/ --

保健省(MOH:Ministry of Health)は、サウジビジョン2030(Saudi Vision 2030)に基づいてケアの利用しやすさ、効率、質の向上を目指す変革の過程にあり、そのために現在いくつかの取り組みを行っています。王国内の医療サービス強化のためMOHが行っている重要な変革の取り組みの一つとして、「937コールセンター(937 Call Center)」の設立があります。コールセンターは、無料通話(937)で24時間体制の医療・管理サービスを提供しています。

同センターが提供する医療サービスには、救急と日常医療があります。このサービスは、即座に問い合わせに応じて、必要な場合にはより適したサービスを紹介する医療のプロが行います。サウジのMOHが電話相談サービスを行うのは比較的最近のことですが、これらのサービスを利用するサウジアラビア国民は増えています。2019年第1四半期に「937コールセンター」は2百万件以上の電話を受けました。同センターが受ける1日の電話はおよそ3万件で、15秒以内に応答しています。これまでに「937コールセンター」電話相談の国民満足度は全体で85.19%に達しています。

センターが提供する管理サービスには、MOHのサービスに関する問い合わせ、入出の処理、医療的必要性に応じた医療センターの予約依頼と転院依頼、公的・民間医療施設に対する苦情受付などがあります。さらにセンターには伝染病、毒物、医薬品に対する認識を高めるという役割もあります。これまでに「937コールセンター」は受けた苦情の95%を解決することができました。

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(日本語リリース:クライアント提供)

Saudi Ministry of Health Provides More Accessible Health Services Through Its "937 Call Center"

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RIYADH, Saudi Arabia, Oct. 10, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

In line with the Saudi Vision 2030, the Ministry of Health (MOH) is undergoing

a major transformation process to improve access, efficiency, and quality of care

and to that end; several initiatives are currently under way. One of the key

transformation initiatives undertaken by MOH for boosting the health care services

in the Kingdom is establishment of a "937 Call Center." The Call Center provides

round-the-clock medical and administrative services through a toll free number (937).

Medical services provided by the Center include emergency and routine health care.

The services are provided by health care professionals that immediately respond

to inquiries and, if need be, refer callers to a more appropriate service.

Despite the relatively new experience that the Saudi MOH has with the provision of

telephone consultation services, the public in Saudi Arabia is increasingly utilizing

these services. In the first quarter of 2019, the "937 Call Center" received over

2 million calls. The daily number of calls received by the Center is around 30 thousand,

where these are answered within 15 seconds. To date, the overall public satisfaction

rate with telephone consultations provided by "937 Call Center" has reached 85.19%.

Administrative services provided by the Center include inquiries about MOH's services;

outgoing and incoming transactions; appointment requests for healthcare centers and

hospital transfer requests based on the medical needs; in addition to complaints against

public and private health facilities. Furthermore, the Center has the role of creating

awareness regarding infectious diseases, toxins and medicines. To date "937 Call Center"

has managed to resolve 95% of complaints received.

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Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1004564/937_Call_Center.jpg

Source: Saudi Ministry of Health

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