インドネシア最大の単一支払者制度BPJS Kesehatanが同国新興の健康アプリHalodocと提携
インドネシア最大の単一支払者制度BPJS Kesehatanが同国新興の健康アプリHalodocと提携
AsiaNet 80986 (1946)
【ジャカルタ(インドネシア)2019年10月11日PR Newswire=共同通信JBN】
*インドネシアでのヘルスケアへの平等のアクセスを向上する狙い
インドネシア、そして世界でも最大の単一支払者制度であるHealthcare & Social Security Agency(医療保険実施機関、BPJS Kesehatan)はデジタルベースの健康サービスを向上させるため、インドネシアで最も革新的なオンラインの統合健康テクノロジー・アプリケーションであるHaldocとの了解覚書に正式調印した。この戦略的コラボレーションにより、両者はインドネシア全域の人々、とりわけBPJS Kesahatan加入者のデジタルによる健康サービスへの平等のアクセスを拡大するために専門知識の一体化に共同で取り組む。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191011/2608667-1
(写真説明:HaldocとBPJS(インドネシア国民健康保険制度)のコラボレーション)
デジタル化はインドネシアの健康セクターに大きな変革をもたらしており、BPJS Kesehatanは同国の膨大な数の加入者に向けて高品質で総合的なヘルスケアをより良く実施するため、テクノロジー主導のイノベーションを採用することで最前線に立っている。実際には、National Health Insurance Program(国民健康保険制度、JKN-KIS)の加入者数は2019年9月現在で2憶2100万人超に達した。これはまさに、インドネシア人がより良い健康の質を求める知識を向上する上で積極的なシグナルであり、国民の健康促進を主目的とする2015-2019 National Medium-Term Government Plan(2015-2019年国家中期政府計画、RPJMN)に沿ったものである。しかし、インドネシア総人口の80%以上に総合的で高品質なヘルスケアを提供するのは、単独では困難である。Halodocはインドネシアで最も総合的なデジタルヘルスケアサービスを提供していることから、同社は当然、BPJSが任務を達成する上で適切なパートナーである。
ルディアンタラ通信・情報相(Menkominfo)は「テクノロジーが存在することで、コミュニティーへのサービスが加速され、利用可能性を拡大するまたとない機会が提供される。政府とビジネス関係者は協力して取り組む必要がある。そうすることで、この機会を無駄にすることはないだろう。われわれは、インドネシア全土のさまざまなレベルの社会に貢献し、全てを包括するデジタルエコシステムを健康セクターに構築しなくてはならない。そのため、私は健康セクターにおいてこの国の主要なスタートアップテクノロジー企業としてのHalodocがBPJS Kesehatanとともに実現する相乗効果を強く支援する」と述べた。
テクノロジーとヘルスケアの革新は、遠隔地のコミュニティーにおいても健康への門戸を開き、それを容易に利用できるようにする。現在、Halodocはこうしたコミュニティーに向け平等で優れた品質のサービスを提供し、アクセスを拡大することができる。とりわけHalodocユーザーの50%以上はジャワ島以外の居住者で、うち74%はインドネシアの2大都市であるジャカルタとスラバヤ以外に居住している。これはテクノロジーが、インドネシア全域の人々に平等なアクセスと健康サービスをもたらしていることを証明するものだ。
Halodocのジョナサン・スダルタ最高経営責任者(CEO)はこの点を念頭に置きつつ、「Halodocは創立以来、テクノロジーを通してすべてのインドネシア人の健康へのアクセス促進にコミットし、集中している。BPJS Kesehatanとのコラボレーションは、当社にとっては大都市に集中している健康サービスへのアクセスを拡大するチャンスである。とりわけBPJS Kesehatanにはインドネシア最大のユーザー層がいることを考慮すると、当社は遠隔地のコミュニティーを網羅できるからである」と述べた。
このテクノロジーにより、インドネシア人がより簡単に健康にアクセスできるようになると期待されている。それは同国の1万7504の島々に分かれて住む2憶6000万以上の人々への恩恵となる。BPJSの情報技術ディレクター、ワユディン・バゲンダ博士は「BPJS Kesehatanのサービス品質最適化のためにテクノロジーを使用することは、ここ数年の間、われわれが重視していたことである。その1つが、支所で運営されている会員管理サービスのデジタルトランスフォーメーションであるMobile JKNだ。Halodocの技術的専門知識を組み入れることで、われわれは健康関連施設のユーザー体験がより総合的、効率的かつ効果的に補完されることを望んでいる」と述べた。
さらに、HalodocとBPJS Kesehatanの今回の戦略的コラボレーションはインドネシアの健康セクターでの技術開発における第一歩であり、インドネシアのさまざまな地域で、より多くの人々を網羅するものと見込まれている。この提携の初期段階では、BPJS KesehatanのユーザーにHalodocのアクセスとデジタル健康サービスが付与され、それはJKN BPJS Healthモバイルアプリケーションに統合された多数の健康コンテンツを含んだものになる。この相乗効果により、インドネシアの人々の間、ならびに健康施設とサービスの利用可能性における格差緩和が期待されている。
▽Halodocについて
Halodocはオンラインベースの統合された健康アプリケーションで、健康へのアクセスを促進する完備されて信頼性の高いソリューションを提供する。Halodocのアプリケーションは4つ主要機能から成る。すなわち、医師とのチャット機能を使い、患者はいつでもどこでも熟練して信頼される医師と携帯電話でチャット、ビデオコールまたはボイスコールができる。Buy Medicinesはユーザーがサプリ、ビタミン、医薬を迅速、安全かつ気楽に購入することを支援する機能である。オンラインのモーターサイクル・タクシーでユーザーの住所に直接配送されるからだ。患者はアプリケーションに処方箋の実物をアップロードすることもできる。通院する際の機能としては、患者は携帯電話から医師との予約をすることが可能で、病院に到着したときには管理的な手続きに煩わされることなく、長い列に並ぶ必要もなく医師と直接相談することができる。Lab Services機能では、HalodocはProdiaと密接に協力し、ユーザーは家庭あるいはオフィスで簡便に健康診断を受診できる。Halodocは2018年にGalen Growth Asiaから「The Most Innovative Start-Up(最も革新的なスタートアップ)」賞を受賞し、フォーブス・インドネシアからは直接、年間「Start-Up Choice」に選ばれた。
▽BPJS Kesehatanについて
Healthcare & Social Security Agency(医療保険実施機関、BPJS Kesehatan)はインドネシア人向けの健康保険制度を体系化する目的で設立された法人である。BPJS Healthは1)加入者とコミュニティーに最良のサービスを提供する、2)すべてのインドネシア人を網羅する健康保険制度として加入を拡大する、3)健康保険制度の財政的な持続可能性を協力して維持する-ことを使命とし、公平・高品質の健康保険制度を実現するビジョンを持っている。
ソース:Halodoc
添付画像リンク:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=347444
PR80986
Indonesia's Largest Single-payer System BPJS Kesehatan Teams up with Local Health Apps Startup Halodoc to Improve Equal Access to Health Care Across the Country
JAKARTA, Indonesia, Oct. 11, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
The Healthcare & Social Security Agency (BPJS Kesehatan), the biggest
single-payer system in Indonesia and in the world, officially signed a
Memorandum of Understanding with Halodoc, the most innovative online-based
integrated health technology application from Indonesia to develop
digital-based health services. Through this strategic collaboration, the two
parties will jointly combine their expertise to expand equal access to health
services digitally for people across Indonesia, especially BPJS Kesehatan
participants.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191011/2608667-1
Collaboration between Halodoc and BPJS (Indonesian National Health Insurance
system).
Digitization has been revolutionizing the health sector in Indonesia, and BPJS
Kesehatan has been at the forefront in adopting tech-led innovation to its
operation to better realize quality and inclusive healthcare for their large
number of participants in the country. For the record, as of September 2019,
the number of participants in the National Health Insurance Program (JKN-KIS)
has reached more than 221 million people. This is indeed a positive signal to
the improvement of Indonesian people's literacy in their search for the quality
of better health, in line with the 2015-2019 National Medium-Term Government
Plan (RPJMN) with the main objective of making Indonesian people healthier.
However, providing inclusive and quality healthcare for more than 80% of the
total population in Indonesia is not a job for one. Offering the most
integrated digital healthcare service in Indonesia, Halodoc naturally is the
right partner for BPJS to realize the mission.
Minister of Communication and Information (Menkominfo) - Rudiantara said, "The
presence of technology provides a great opportunity to accelerate and expand
access and services for the community. The government and business players must
work together to do something so that this opportunity will not be wasted. We
must create a digital ecosystem in the health sector that is conducive and
inclusive for various levels of society throughout Indonesia. For that reason,
I strongly support the synergy carried out by Halodoc, as the leading local
startup technology company in the health sector, together with BPJS Kesehatan."
Technology and health care innovation has led to open health and easier access
for the community even in the remote area. Today, Halodoc has been able to
expand access and services of equal quality health for the community. Notably,
more than 50% of Halodoc users are residents outside the island of Java, and
74% of them live outside Jakarta and Surabaya - the two largest cities in
Indonesia. This proves that technology is able to bring equality of access and
health services to people across Indonesia.
With that in mind, Halodoc CEO Jonathan Sudharta said, "Since its inception,
Halodoc has been committed and focused on facilitating access to health for all
Indonesian people through technology. This collaboration with BPJS Kesehatan
provides opportunities for us to expand access and health services that are not
only concentrated in big cities as we can also reach communities in remote
areas, especially considering BPJS Kesehatan has the largest user base in
Indonesia."
The technology is expected to facilitate the people of Indonesian to gain
health access more easily, which will be a benefit for more than 260 million
people who lived in 17.504 islands spreadly in the country. BPJS Director of
Information Technology - Dr. Ir. Wahyuddin Bagenda, MM, said, "The use of
technology in BPJS Kesehatan services has been our focus for the past few
years, in order to optimize the quality of our services. One of them is Mobile
JKN which is a digital transformation of membership administration services
that have been carried out at branch offices. By combining Halodoc's expertise
in technology, we hope to complement the user experience of health facilities,
making them more inclusive, efficient and effective."
Furthermore, this strategic collaboration between Halodoc and BPJS Kesehatan
will be the first step in developing technology in the Indonesian health
sector, which is expected to reach more people in various regions in Indonesia.
At the initial stage of this partnership, BPJS Kesehatan users will be given
access and digital health services for Halodoc, including various health
content, which are integrated with the JKN BPJS Health mobile application. This
synergy is also hoped to be able to alleviate disparities between the
population and the availability of health facilities and services in Indonesia.
About Halodoc
Halodoc is an online-based integrated health application that provides complete
and reliable health solutions to facilitate our access to health. The Halodoc
application is equipped with four main features, namely; Chat with a doctor
that allows patients to chat, video calls, or voice calls with experienced and
trusted doctors anytime anywhere from their cellular phone. Buy Medicines, a
service that can help users buy supplements, vitamins, and medicines quickly,
safely & comfortably because they are delivered directly to their address by
online motorcycle taxis. Patients can also upload physical prescriptions to the
application. Visit a hospital allows patients to make an appointment with a
doctor from the cellphone so that when they arrive at the hospital they do not
need to trouble themselves with administration and can directly consult with
doctors without having to wait in a long line, and Lab Services. Halodoc works
closely with Prodia in making it easy for users to conduct health checks, both
at home or in the office. In 2018, Halodoc received the "The Most Innovative
Start-Up" award from Galen Growth Asia and was chosen directly by Forbes
Indonesia as the "Start-Up Choice" for that year.
About BPJS Kesehatan
The Healthcare & Social Security Agency (BPJS Kesehatan) is a legal entity
formed to organize a health insurance program for the Indonesian population.
BPJS Health has a vision to realize quality health insurance without
discrimination with a mission 1) to provide the best service to participants
and the community 2) to expand participation in the health insurance program to
cover all Indonesians 3) together to maintain the financial sustainability of
the health insurance program.
SOURCE: Halodoc
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