ダニエル・ウェリントンが新しいIconic Link Collectionとグローバルキャンペーンの顔を発表
ダニエル・ウェリントンが新しいIconic Link Collectionとグローバルキャンペーンの顔を発表
AsiaNet 81090 (1995)
【ストックホルム2019年10月17日PR Newswire=共同通信JBN】スウェーデンの腕時計とジュエリーのブランド、ダニエル・ウェリントン(Daniel Wellington)は、これまでで最大の製品ローンチ、Iconic Link Collection発売とグローバルキャンペーンの顔を発表した。
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https://mma.prnewswire.com/media/1012086/Daniel_Wellington_Model_With_Watch.jpg
ダニエル・ウェリントンの創立者であるフィリップ・タイサンダー氏は「製作を開始してからは3年だが、初日から私の頭の中にあった」と述べた。
米国人モデルのヘイリー・ビーバー、NFL選手のオデル・ベッカム・ジュニア、中国人シンガーソングライターのレイ・チャン、韓国人モデル兼女優のイ・ソンギョン、ボリウッド俳優のアーユシュマーン・クラーナーとラーディカー・アープテー、アルゼンチンのサッカー選手であるパウロ・ディバラなど、待望のグローバルキャンペーンの顔が公開されると同時にIconic Linkが発売された。
それぞれ自分の力でアイコンとなった7人は、新たなIconic Linkの大胆でモダンな感性を完璧に捉えている。
同社の最高マーケティング責任者(CMO)、アンダース・ヘッドマン氏は「世界の「アイコン」を念頭に置き、熟考してこのローンチを象徴する7つの顔を選んだ。ダニエル・ウェリントンは真の世界的ムーブメントであり、ファッション、スポーツ、エンターテインメントにおいて世界中で活躍するアイコニックなリーダーである彼らを登用したことは当社の世界的視野を表現している」と述べた。
新しい腕時計はポリッシュ仕上げのステンレススチールまたは洗練されたローズゴールド仕上げが選べる。一つ一つエレガントなテーパー形状に作り上げられ、ソリッドスチールで構成される3ピースリンクを組み合わせたラグジュリアスなメタルブレスレットが特徴だ。隆起した中央ピースの彫刻的なラインは腕時計のケースに自然に溶け込み、同ブランドらしい12のインデックスが入った文字盤にモダンなシルエットを与えている。
ヘッドマン氏は「他にはないローズゴールドのトーンを特別注文でミックスすることから、メタルブレスレットを腕時計のケースに自然に融合させることまで、この新コレクションを取り巻く細部へのこだわりは並外れたものだ。この新しい腕時計全てが豪華なデザインを念頭に置いて念入りに作られた」と述べた。
Iconic Link Collectionは28 MM、32 MM、36 MMの3サイズで展開され、https://danielwellington.com および世界中のダニエル・ウェリントンの店舗で入手可能だ。
▽ダニエル・ウェリントンについて
スウェーデン、ストックホルムで2011年に創立されたダニエル・ウェリントンは、細部にこだわった究極のデザインを象徴する。同ブランドのアイコニックな腕時計やクラシックなジュエリーは幅広い魅力を備え、あらゆるオケージョンにて世界中の男女に身に着けられている。
ソース:Daniel Wellington
▽問い合わせ先
erin.curran@bollare.com
Daniel Wellington Announces New Iconic Link Collection and Global Campaign Faces
PR81090
STOCKHOLM, Oct. 17, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Swedish watch and jewelry brand, Daniel Wellington, announces the release of
its Iconic Link Collection and global campaign faces, the biggest product launch to date.
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https://mma.prnewswire.com/media/1012086/Daniel_Wellington_Model_With_Watch.jpg
"It's been three years in the making, but on my mind since day one," said
Daniel Wellington founder Filip Tysander.
The Iconic Link launches alongside the release of the brand's much-anticipated global
campaign faces: American model Hailey Bieber, NFL player Odell Beckham Jr., Chinese
singer-songwriter Lay Zhang, South Korean model and actress Sung Kyoung Lee,
Bollywood actors Ayushmann Khurrana and Radhika Apte, and Argentinian soccer player
Paulo Dybala.
The seven faces, each an icon in their own right, perfectly capture the new
Iconic Link's bold and modern sensibility.
"We thoughtfully selected the seven faces representing this launch with the word 'icon' in mind.
Daniel Wellington is truly a global movement, and the selection of these faces capture our global
scope, featuring iconic leaders in fashion, sport and entertainment from all over the world," said
Daniel Wellington CMO Anders Hedman.
The new watch is available in polished stainless steel or refined rose gold
plating, and features a luxurious metal bracelet with three-piece links;
comprised of solid steel, individually crafted pieces in an elegantly tapered
form. The sculptural lines of the raised midpiece blend effortlessly with the
watch case, giving the brand's twelve index dial a modern silhouette.
"The attention to detail paid to this new collection is unparalleled--from
custom mixing an exclusive rose gold-tone, to ensuring the metal bracelet flows
seamlessly from the watch case, each and every piece of this new watch was
diligently crafted with luxurious design in mind," said Hedman.
The Iconic Link Collection is available in three sizes, 28 MM, 32 MM, and 36 MM
and is available at https://danielwellington.com and Daniel Wellington stores worldwide.
About Daniel Wellington:
Founded in 2011 in Stockholm, Sweden, Daniel Wellington represents detail-oriented design
at its finest. The brand's iconic watches and classic jewelry have wide-ranging appeal,
worn on all occasions by men and women around the world.
SOURCE: Daniel Wellington
CONTACT: erin.curran@bollare.com
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