経済の不透明感の風が吹き始めているのか?ユニバーサムの最新グローバルリサーチでZ世代学生間の分裂の高まりが明らかに
経済の不透明感の風が吹き始めているのか?ユニバーサムの最新グローバルリサーチでZ世代学生間の分裂の高まりが明らかに
世界12大経済圏のビジネス、エンジニアリング/IT専攻の学生たちが最も希望するブランドと職種が定評ある調査により明らかに
AsiaNet 80822
ニューヨーク(米国)、2019年10月18日/PRニュースワイヤー/ --
関税、貿易戦争、気候変動など。ユニバーサム(Universum)の最新グローバル年次調査、世界で最も魅力的な企業(WMAE: World's Most Attractive Employers)によると、仕事の願望に関して経済の不透明性に影響される学生の割合が増えています。はっきりと2つに分かれており、Z世代の学生の53%が安心を求めるのに次いで、35%は現在世界が直面する破壊的問題を革新で切り抜けることを重視しています。
今年、世界12大経済圏のビジネス、エンジニアリング/IT専攻の学生247,235人が新卒者の求める企業、業界、職種を分析する年次調査に参加しました。この調査は企業が期待と願望を直接知ることができるようにして、この価値ある人材の宝庫に関する重要な洞察を提供します。
馴染みのあるブランドがZ世代を引きつけ、グーグル(Google)は10年連続でトップとなっています。グーグルはZ世代のどちらにも人気があります。企業として活気があり革新的であると共に成功した大企業で、安定しているのです。
企業、学生、キャリアプランに関する他の主要調査結果は以下の通り:
・アマゾン(Amazon)の勢いを得て、インターネット通信販売という一つの業界がビジネス学生の間で地歩を得ました。
・革新、創造性、将来の収入の高さが見込めるようになり、自動車業界がより魅力的で優位になりました。
・仕事と生活のバランスに対してより重点が置かれるようになり、国際的な仕事に対する希望が減りました。貿易の緊張は、外国企業の反発も招きました。
・ビジネス学生にとって、仕事関連の通信チャネルにおけるトップ3はソーシャルメディア、企業の就職ウェブサイト、オンラインの求人掲示板です。エンジニアリング/IT専攻の学生ではその反応が少し異なっており、オンライン求人掲示板よりも就職フェアに信頼を置く傾向があります。
WMAE2019ビジネスランキング トップ5:
1. グーグル(2018年同位)
2. EY-アーンスト・アンド・ヤング(EY – Ernst & Young)(2018年3位)
3. PwC-プライスウォーターハウスクーパース(PricewaterhouseCoopers)(2018年6位)
4. デロイト(Deloitte)(2018年同位)
5. アップル(Apple)(2018年7位)
WMAE2019エンジニアリング/TTランキング トップ5
1. グーグル(2018年同位)
2. マイクロソフト(Microsoft) (2018年同位)
3. アップル(2018年同位)
4. BMWグループ(BMW Group)(2018年同位)
5. IBM(2018年7位)
レポートの全文のダウンロードはこちらから:http://bit.ly/2mWc0aO
ユニバーサムについて
ユニバーサムは、StepStoneグループの一員で、企業ブランディングを専門とする洞察主導のリサーチ、コンサルティング、活性化企業です。
メディアお問合せ:
Jonas Barck、国際最高マーケティング責任者、 jonas.barck@universumglobal.com、
+46-706933388
写真 - https://mma.prnewswire.com/media/1003302/Emblem.jpg
(日本語リリース:クライアント提供)
Are the Economic Winds of Uncertainty Beginning to Blow? Latest Global Research From Universum Reveals Growing Divide Among Gen Z Students
PR80822
NEW YORK, October 18, 2019, /PRNewswire=KYODO JBN/--
Tariffs, trade wars, climate change and more. According to the latest global
annual World's Most Attractive Employers (WMAE) research from Universum,
the career aspirations of a growing portion of students are being influenced by
economic uncertainty. Clearly divided into two segments, the research found 53
percent of Gen Z students are security seekers, followed by 35 percent focused
on innovating their way through the disruptive challenges the world is confronting now.
This year, 247,235 business and engineering/IT students located across the 12 largest
global economies, participated in the annual research that analyzes those companies,
industries and employment attributes in-demand by new grads. The study provides critical
insights into this highly desirable talent pool, providing employers with a direct view into
expectations and aspirations.
Familiar brands lure Gen Z, with Google taking the top spot for the tenth
consecutive year. Google appeals to Gen Z's bifurcation: as an employer,
it's dynamic and innovative, as well as large, successful and secure.
Other key findings regarding employers, students and career plans include:
- Given the momentum of Amazon, one industry – e-commerce – gained ground with
business students.
- Improved linkage to innovation, creativity and high future earnings have made
the auto industry more attractive and competitive.
- A strong focus on work-life balance has dulled the desire for an international career.
Trade tensions have also created a backlash for foreign employers.
- For business students, their top three job-related communication channels are social media,
employers' career websites and online job boards. The response differs slightly from their
engineering/IT counterparts, who rely more on career fairs than online job boards.
WMAE 2019 Business Rankings Top Five:
1. Google (Non-mover)
2. EY – Ernst & Young (3rd in 2018)
3. PwC - PricewaterhouseCoopers (6th in 2018)
4. Deloitte (Non-mover)
5. Apple (7th in 2018)
WMAE 2019 Engineering/IT Rankings Top Five:
1. Google (Non-mover)
2. Microsoft (Non-mover)
3. Apple (Non-mover)
4. BMW Group (Non-mover)
5. IBM (7th in 2018)
To download the full rankings, please visit http://bit.ly/2mWc0aO
About Universum
Universum, part of the StepStone Group, is an insight-driven research,
consulting and activation firm specialized in employer branding.
Media contact Jonas Barck, Global CMO: jonas.barck@universumglobal.com, +46-706933388
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SOURCE: Universum
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