Goodbabyが30周年を祝い、オランダのイラストレーター、R・ベルケルマンズ氏デザインの新製品を発売

GOODBABY

2019/10/21 16:02

Goodbabyが30周年を祝い、オランダのイラストレーター、R・ベルケルマンズ氏デザインの新製品を発売

AsiaNet 81142 (2030)

【上海2019年10月18日PR Newswire=共同通信JBN】10月16日、Goodbaby Groupは創立30周年を祝い、上海で開催のChina Kid Expo(中国キッドエクスポ)でオランダのイラストレーター、リック・ベルケルマンズ氏デザインの新製品を発売した。この新製品は、新世代の顧客の要望に応え、ビジネスパートナーに対しより多くの機会を提供するビジネス・エコシステムを作り上げる新戦略の一環である。

写真:https://photos.prnasia.com/prnh/20191018/2615316-1-a

今年のエクスポでは、Goodbabyの展示フォームはいろいろなテーマやシナリオに合わせた最新のもので、若い顧客のニーズに応じている。この新しい展示フォームはまたGoodbabyのビジネス戦略の変化を表わしている。それは4つの面で重点のシフトがある。すなわち、ブランド中心から顧客中心へ、資金志向から能力志向へ、サプライチェーンの運営からプラットフォーム運営へ、そして最後だが、最重要な、製品の価値創造から社会のための価値創造への転換である。

ジアン・ロンフェン最高経営責任者(CEO)は、リック・ベルケルマンズ氏とのコラボレーションについて語る中で、ミレニアル世代を引きつけるためにGoodbabyはそのオリジナルのブランドイメージを再形成することを目指すと説明した。それ故にGoodbabyは、新しいラグジュアリーな製品ラインを作ると同時に、ブランドイメージをよりファッショナブルで若々しくするために世界からプロのデザイナーを集めてクリエーティブなプラットフォームを確立した。

クリエーティブなプラットフォームに沿って、Goodbabyはまた、8月にイタリアで最も有名なファッション・デザイン学校Istituto Marangoniとの戦略的コラボを発表した。

上記の対策とは別に、Goodbabyは新しいタイプの小売店も導入した。新しい店はVR(仮想現実)のような新鮮な要素が数多く組み込まれる。

photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191018/2615316-1-b

ジアンによれば、新しいタイプの小売店を上海のQibao Vanke(七宝万科)ショッピングモールにオープンする。この店では日本のパートナーYanJiYouと協力して、文化的要素をYanJiYou製品とミックスし、若い親に新鮮なショッピング体験をしてもらう。

写真:https://photos.prnasia.com/prnh/20191018/2615316-1-c

Goodbabyグループの宋鄭還会長は、過去30年にわたるGoodbabyの最も重要な業績は世界的ブランドになったことであると強調した。次の30年で、Goodbabyはビジネス・エコシステムを打ち立て、エンターティンメントだけでなく商品、サービス、社会生活、医療、教育、スポーツなど、いろいろな商業分野に進出することに注力する。このエコシステムは顧客の幅広い要求に合致するだろう。さらに、Goodbabyは、ビジネスパートナーだけでなくさまざまなサプライヤーに豊富な資源と支援を持続的に提供する。

ソース:GOODBABY

画像添付リンク:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=348179

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=348181

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=348182

Goodbaby Launched New Products Designed by Dutch Illustrator Rick Berkelmans in Celebration of its 30th Anniversary

PR81142

SHANGHAI, Oct. 18, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On October 16, Goodbaby Group celebrated its 30th anniversary and launched new

products designed by Dutch illustrator Rick Berkelmans at China Kid Expo in Shanghai.

The new products are part of the company's new strategy, building a business ecosystem

that meets the requirements of a new generation of customers and provides more

opportunities for business partners.

photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191018/2615316-1-a

At this year's expo, the form of Goodbaby's exhibition display is brand-new by

setting different themes and scenarios, catering for young customers' needs.

This new form of display also reveals changes in Goodbaby's business strategy.

It has shifted focus in four ways: from being brand-centered to customer-centered,

from being resource-oriented to ability-oriented, from operating a supply chain to

operating a platform, and, last but the most important, from creating value of product

to creating value for society.

While talking about the collaboration with Rick Berkelmans, CEO Jiang Rongfen,

explained that, in order to attract millennials, Goodbaby aims to reshape its original

brand image. Hence, Goodbaby established a creative platform to gather worldwide

professional designers in order to make the brand image more fashionable and youthful

as well as build the new luxurious product line.

In line with the creative platform, Goodbaby also announced a strategic collaboration

with Istituto Marangoni, the most famous fashion and design school in Italy in August.

Apart from the above measures, Goodbaby also introduced the new-version retail store.

The new store will mix a number of fresh elements, such as VR.

photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191018/2615316-1-b

According to Jiang, Goodbaby will open the new-version retail store in Shanghai

Qibao Vanke shopping mall. In this store, Goodbaby will cooperate with a

Japanese partner, YanJiYou, mixing cultural elements with their own products to

bring a fresh shopping experience for young parents.

photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191018/2615316-1-c

Song Zhenghuan, the Chairman of Goodbaby Group, emphasized that the most

important achievement of GoodBaby in the past 30 years is that it has become a

global brand. In the next 30 years, Goodbaby will focus on building a business

ecosystem and permeating into different commercial fields, including goods,

services, social life, medical, education, sports as well as entertainment.

This ecosystem could meet a wider range of customers' requirements.

Furthermore, Goodbaby will sustainably provide abundant resources and support

for different suppliers as well as business partners.

SOURCE: GOODBABY

Image Attachments Links:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=348179

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=348181

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=348182

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中