中国の「レジェンド」パブリッシャーが協力してアライアンスを結成

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中国の「レジェンド」パブリッシャーが協力してアライアンスを結成

AsiaNet 81292 (2106)

【宜春(中国)2019年10月25日PR Newswire=共同通信JBN】

*中国・宜春でのミーティングで、オンラインゲームのパブリッシャーの90%以上が新しい組織であるNational Legend Industry Alliance(ナショナルレジェンド産業アライアンス)に加入した。その目標はオリジナルのゲームブランドを創出することである

人気のある中国オンラインゲームシリーズ「Legend(レジェンド、『伝奇』)」に基づいた連合であるNational Legend Industry Allianceの記者会見と発表式が2019年10月22日、江西省宜春のイーヤン(Yiyang)新区で開催された。このイベントはhunqiu.comでライブストリーミングされた。このアライアンスの結成は同ゲームシリーズの研究、開発、管理に大きな意義があるだけでなく、ゲーム産業と新しいゲーム文化の次の段階への発展に向けた革新的アプローチの現実的な実行に関する討論を発生させる。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191024/2621033-1

中国のゲームコミュニティーでの象徴的ゲームの1つとして、Legendは中国で約20年にわたって人気があり、6億人の登録ユーザーを持つ。このゲームシリーズそのものは最初のリリースの時点で先駆的であり、プレーが無料の考え方をベースにして大きな成功を収めた。National Legend Industry AllianceはLegendの連続的な進化の一環として結成され、すぐに同ゲームシリーズについての最も権威ある声の1つになった。このアライアンスはゲーム、本、テレビプログラム、映画を含む多数の新たな文化的要素を持ったゲームビジネスを拡大するエコシステムを構築し、文化ブランドとしての同ゲームシリーズを大いに促進し、構築するのに役立つと期待されている。

Legendゲームシリーズの108のパブリッシャーの90%が同アライアンスに加入したことから、それは各メンバーの権利と関心を代表することになるだろう。こうしたゲームパブリッシャーは、同アライアンスがLegendゲームシリーズに関連するさまざまな課題を解決し、同ゲームシリーズの統一したポートフォリオをつくることで、このシリーズを取り巻く新しいオリジナルブランドを開発することを楽しみにしている。

宜春市政府と宜春市党委員会のサポートを受けた記者会見にはビジネスコミュニティーの代表者に加え、イーヤン新区と宜春からトップの政府リーダーが出席した。この宜春の政府リーダーは、記者会見でビジネスの代表者と会見した。注目すべき点は、記者会見に参加した企業は中国ゲーム産業の総算出額の90%を占めていることである。

ソース:huanqiu.com

China's "Legend" publishers join hands to form an alliance

PR81292

YICHUN, China, Oct. 25, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- In a meeting in Yichun, China, more than 90% of the publishers of the online

game join the new organization - the National Legend Industry Alliance - with

the goal of creating an original game brand -

On October 22, 2019, a press conference and an unveiling ceremony for the

National Legend Industry Alliance, an alliance based on the popular Chinese

online game series Legend, was held in Yiyang New District, Yichun, Jiangxi

Province. The event was streamed live by huanqiu.com. The establishment of the

Alliance is not only of great significance to the research, development and

management of the game series, but also gives birth to discussions on the

practical implementation of an innovative approach to the next stage of

development of the game industry and the new game culture.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191024/2621033-1

As one of the iconic games in the Chinese game community, Legend has been

popular in China for nearly 20 years, with more than 600 million registered

users. The game series itself was a pioneer when it was first released and

achieved great success based on the concept of playing for free. Formed as part

of the continuous evolution of Legend, the National Legend Industry Alliance,

which instantly became one of the most authoritative voices for the game

series, is expected to help create an ecosystem that expands the game business

to include a number of new cultural elements, including games, books,

television programs and films, greatly promoting and building the game series

as a cultural brand.

90 per cent of the 108 publishers of the Legend series of games have joined the

Alliance, which will now represent every member's rights and interests. These

game publishers are looking forward to the Alliance solving various issues

related to the game series and to developing a new original brand around the

series by creating a united portfolio of Legend series games.

Supported by Yichun's city government as well as the city's Municipal Party

Committee, the press conference was attended by top government leaders from

both Yiyang New District and Yichun in addition to representatives from the

business community. The government leaders from Yichun met with the business

representatives at the event. Notably, the participating firms account for 90

per cent of the Chinese game industry's total output value.

source: huanqiu.com

  

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