Tencent Cloudは、東京でクラウドゲーミングに関するゲーム業界向けサミットを開催しました

Tencent Cloud

Tencent Cloudは、東京でクラウドゲーミングに関するゲーム業界向けサミットを開催しました

AsiaNet 81751

【東京2019年11月20日PR Newswire】

*中国に本社を置くクラウドサービスのプロバイダーが、そのクラウドゲームソリューション導入についての詳細を日本のゲーム専門家に説明

Tencent Cloud(テンセントクラウド)は2019年11月19日、同社の日本チームがクラウドゲームソリューションの詳細なプレゼンテーションを行うゲーム産業サミットを日本で開催した。このイベントには日本のゲームセクターから100人を超える専門家が集まった。

クラウドゲームはゲームのダウンロード、インストール、設定が不要で、ユーザーはブラウザを開くだけでクラウドベースのゲームを開始できることから、ゲーム産業の次のトレンドとされている。GPUサーバー、仮想技術、オーディオ・ビデオのデコード、そしてネットワークとエッジコンピューティング技術において現在進行している高度化により、クラウドをベースにしたゲームの大規模展開が間もなく実現すると予想されている。

2019年8月、Tencent Cloudは中国の多数のゲーム開発者とプラットフォームがユーザーにクラウドベースのゲームをプレーする方法を提供できるようになるクラウドゲームソリューションを正式にリリースした。

Tencent Cloudの北東アジア担当ゼネラルマネジャー、チョウ・ケンナン氏は「日本のゲームセクターは、この領域において彼らがすでに開発した専門知識の結果として世界をリードしている。われわれは、当社のクラウドゲームソリューションを用いて日本のゲーム会社と協業し、より優れたユーザー体験と、さらに多様なゲームプレーの方法をもたらすゲームを創出することを見込んでいる」と述べた。

▽1回限りのインテグレーションでゲーム開発の効率性向上を支援

ゲーム開発者は絶え間なく急速に進化する業界にあって迅速なテクノロジー統合を求めている。高度に最適化されたテンセントのビデオ伝送技術であるTencent-RTCを活用することで、Tencent CloudのクラウドゲームソリューションはPC、モバイルフォン、タブレットなど多数のデバイスをサポートする。ソフトウエア開発キットのカスタマイズも不要で、ゲーム開発者は開発に要する時間と費用を削減できる。このソリューションを使えば開発を3日以内に完了してクラウドゲームを発表することができる。

それに加え、このソリューションはシームレスなゲームのアップデートが可能になっている。プレーヤーがデフォルトとして確実に最新バージョンを使用しながら、ゲームコンテンツ・プロバイダーはTencent Cloudコンソールを通してゲームのバージョンアップデートをすることが可能である。

▽インテリジェント・ビットレート制御が素晴らしいゲーム体験を実現

Tencent Cloudはオーディオ・ビデオ伝送技術の世界的リーダーである。これまでに中国語の名称だけが付けられ、それが英語で「Alum Extreme Speed HD」と要訳されているテンセントのインテリジェントな動的コーディング技術に基づいて、端末はクラウドゲーム・シナリオにおいて、より低いビットレートでより高い解像度のイメージをキャプチャーできる。Tencent Cloudのクラウドゲームソリューションはクラウドゲーム・シナリオで2Mbpsから8Mbpsまでの範囲のインテリジェント・ビットレート、解像度720p、フレームレート60fpsをサポートする。

それに加え、Tencent Cloudのネットワーク制御アルゴリズムと障害回復機能により、ユーザー側のイメージはネットワーク中断のときでさえ影響を受けない。

▽Tencent Cloudのクラウドゲームソリューションは多くのシナリオで実装可能

5G技術が商用利用される時代が到来し、そしてクラウドから端末へのデータ伝送レートの大幅な向上を受け、クラウドをベースにしたゲームの利用事例が増加して、プレーするゲームはさらにインテリジェントになる。例えば、ゲームコンテンツのリアルタイム分析を通した広告の掲出により、より精密なマーケティングが実現する。

Tencent Cloudのクラウドゲームソリューションはゲーム配信、広告ベースのフリートライアル、ライブストリーミングといった多数のシナリオで実装可能である。Tencent Cloudは周辺メーカーとも協力し、PCとゲームパッドを付けたモバイルフォンの両方でユーザーがゲームをプレーできるようにしている。これに先立ち、Tencent Cloudは有名なゲーム機器メーカーのRazerと提携した。この提携でRazerはクラウドベースのゲーム向けに認証を受けたゲームパッドを制作する。

Tencent Cloudは今年7月に日本市場に正式参入して以来、ゲーム、ライブストリーミング、製造、リテール、観光、オンラインツーオフライン(O2O)といった多様な日本の産業の多数の顧客にサービスを提供することにより、同国で急速な成長を達成した。それに加え、Tencent Cloudは現地代理店ならびにパートナーとのネットワークをさらに広げることで、日本市場での拡大を続けている。

ソース:Tencent Cloud

(日本語リリース:クライアント提供)

Tencent Cloud hosts game industry summit in Japan

PR81751

TOKYO, Nov. 20, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- The China-based cloud services provider gives detailed introduction of its

cloud gaming solution to Japanese game professionals

On November 19, 2019, Tencent Cloud held a game industry summit in Japan,

at which the company's Japan team gave a detailed presentation of its cloud gaming

solution. The event brought together over 100 professionals from the Japanese game sector.

Cloud gaming represents the next trend in the game industry as users can play

a cloud-based game by simply clicking on the application without downloading,

installing and configuring the game. With the ongoing sophistication of GPU servers,

virtualized technology, audio and video decoding, as well as network and edge computing

technology, the mass roll-out of cloud-based games can be expected to happen quite soon.

In August 2019, Tencent Cloud officially released its cloud gaming solution allowing

a number of game developers and platforms in China to provide users with a methodology

for playing cloud-based games.

"Japan's game sector is taking the lead worldwide as a result of the expertise

that they have already developed in this domain," said Zhao Jiannan, general

manager of Tencent Cloud for Northeast Asia, "With our cloud gaming solution,

we expect to work with Japanese game firms to create games that deliver

a better user experience as well as more ways that the game can be played."

One-time integration helps enhance the efficiency of game development

Game developers are looking for quick technology integration in an industry

that is constantly and rapidly evolving. By leveraging Tencent's heavily

optimized video transmission technology Tencent-RTC, Tencent Cloud's cloud

gaming solution supports multiple devices, including PCs, mobile phones and

tablets. Without needing to customize the software development kit, it enables

game developers to reduce developing time and costs. The solution enables the

launch of a cloud game within three days of completion of its development.

In addition, the solution enables the seamless update of games by allowing game

content providers to update the version of games through the Tencent Cloud

console while assuring that players use the latest version by default.

The intelligent bitrate control ensures an outstanding game experience

Tencent Cloud is the global leader in audio and video transmission technology.

Based on Tencent's intelligent dynamic coding technology which, to date, only

has a Chinese name and translates into English roughly as "Alum Extreme Speed HD",

terminals can capture higher definition images at a lower bitrate in the cloud game scenario.

Tencent Cloud's cloud gaming solution supports the intelligent bitrate ranging from 2Mbps

to 8Mbps in the cloud game scenario with a definition of 720p and a frame rate of 60fps

In addition, with Tencent Cloud's network control algorithm and error recovery mechanism,

the image on the user's end will not be affected even in the event of network disruption.

Tencent Cloud's cloud game solution can be implemented in multiple scenarios

With the arrival of the era where 5G technology has been put into commercial use, and

the significant improvement in the rate of data transmission from the cloud to terminals,

the use case scenarios of cloud-based games will increase and the methods by which

games are played will become more intelligent. For example, higher precision marketing

will be achieved by placing ads through real-time analysis of game content.

Tencent Cloud's cloud gaming solution can be implemented in multiple scenarios,

including game distribution, ad-based free trials and live streaming. Tencent Cloud has

also collaborated with major peripheral manufacturers to allow users to play games on

both PCs and mobile phones with a gamepad. Earlier, the firm formed a partnership with

well-known game equipment manufacturer Razer whereby Razer will create certified

gamepads for cloud-based games.

Tencent Cloud has achieved rapid growth in Japan since its official entry into

the market this July by providing services to many customers in a variety of

industries there, including games, live streaming, manufacturing, retail, tourism

and online-to-offline (O2O). In addition, the company is continuing its expansion

in the market by further broadening its network of local agents and partners.

SOURCE  Tencent Cloud

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中