SOMPOホールディングスはVymoと提携し、営業活動の生産性向上を図る同社ソリューションの試験運用を開始

Vymo

アジア最大級の総合保険グループ、SOMPOホールディングス株式会社は、Vymoと提携し、営業活動の生産性向上を図る目的で開発された同社ソリューション*の試験運用を開始したと発表

AsiaNet 81908

【東京2019年11月28日PR Newswire】

*高度なモバイル機能とコンテクスト解析知能を通じて、各種事業チャネルにおける営業活動の生産性向上を可能にするAI対応型CRM

取り組み内容について

SOMPOひまわり生命保険を傘下に置き、世界約30カ国の228都市で8万人の従業員を雇用する、アジア最大級の総合保険グループ、SOMPO ホールディングス株式会社 (https://www.sompo-hd.com/ )は、AIによる高度なコンテクスト解析知能を活用して、営業活動の生産性の向上に繋がる最適な次の行動を営業担当者に積極的に推奨するモバイルアプリを開発した、米国に本拠を置くVymo (www.getvymo.com)の次世代型CRMソリューションの試験運用を開始したことを発表した。このパイロットプロジェクトはすでに2019年9月より始動している。

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/1026997/Vymo_Logo.jpg

当社が提供するVYMOアプリについて

Vymoが開発した、営業チームの生産性向上に繋がる画期的なモバイルアプリに、世界中の保険会社が注目している大きな理由の一つとして、従来のCRMソリューションの導入率が30%未満に止まっているのに対して、10万人をすでに超えるVymoのユーザーの85%以上がそれぞれの日々の営業活動に基づく翌日以降の最適な行動を計画するのに同社のアプリを役立てており、その結果、年間売上を3%から最大10%伸ばしていることが挙げられる。

Vymoのインテリジェント機能を使えば、営業担当者がCRMの情報更新に要する時間を短縮し、より多くの時間を本来の営業活動に費やせるようになれることに加え:

・営業担当者の様々な営業活動が自動的に記録される(例えば、ダイアラーの統合を通じて営業担当者が掛けた又は受けた電話の履歴を保持し、位置確認機能を通じてどこで会議をしたか又は予定されているかを把握し、クライアントシステムの統合を通じてメールのやりとりを記録する);

・営業成績が優秀な者が取っている行動をベストプラクティスとして学習し、その知見に基づいて、どの案件情報を優先すべきかを見極め、どのタイミングで顧客と接するのが最も効果的かを判断し、最適な次の行動を予測できるようになる;

・より大きな成果を上げられるようにするためのヒントをテキスト形式で個々の営業担当者に伝授したり、その有益情報をチーム全体で共有したりすることで様々な業種の売上増に結び付けられるようになる。

SOMPO ホールディングスについて

総資産10兆円を超えるSOMPO ホールディングス株式会社(グループCEO取締役社長 櫻田 謙悟)は、損害保険会社、生命保険会社や保険業法に定められたその他の保険事業に従事する系列会社を傘下に置く、日本最大の保険企業グループの一つである。

同社のより詳細な情報はこちらから:https://www.sompo-hd.com

Vymoについて

Vymo(getvymo.com)は、営業活動に関連する各種情報を自動的に収集し、AIを駆使した高度な解析機能を通じて「最適な次の行動」を予測するインテリジェントな「パーソナル・セールス・アシスタント」として活用できるモバイルアプリを開発。同社のソリューションはすでに、アクサ、アリアンツ、ゼネラリや住友など、50社以上のグローバル企業で延べ10万人を超える営業担当者によって活用されている。ベンチャーキャピタル大手のEmergence Capitalと Sequoia Capitalから資金提供を受けているVymoは、Gartner Cool Vendorなど数々の業界団体賞を受賞している。

Vymoに関するより詳細な情報はこちらから

ウェブサイト:https://www.getvymo.com

Vymoの実際の活用例をまとめた映像へのリンク:http://bit.ly/2HbE54x

デモ体験の予約リンク:https://www.getvymo.com/demo

Vymoに関する日本国内のお問い合せ先:

Vymo Japan株式会社

棚山 萌香

メールアドレス:mail: info_japan@getvymo.com

TEL: +81-3-5219-1508

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/1026997/Vymo_Logo.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

Japan's Leading Insurer SOMPO Holdings Inc. Announces Pilot With Vymo to Drive Sales Productivity Using AI and Analytics

PR81908

TOKYO, Nov. 28, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- AI-enabled CRM to boost sales productivity across business channels with

mobility and contextual intelligence

    

    About the contents of activities

    

    SOMPO Holdings, SOMPO Himawari Life, one of Asia's largest insurance companies

with a global footprint of 80,000 employees in 228 cities across 30 countries,

has announced that it will be piloting a research with US-based next-generation

CRM company, Vymo (www.getvymo.com), for leveraging contextual intelligence

and AI-enabled proactive sales coaching in enhancing productivity of field sales teams.

The project was launched in September 2019.

    

    About the app provided by Vymo

    

    Global insurers have deployed Vymo as a mobile-first sales productivity solution of choice

to drive sales productivity across sales teams. While most CRMs have an adoption rate of

less than 30%, more than 85% of Vymo's 100,000+ users log in on a daily basis to plan

their sales activities which translate to a revenue impact of 3-10% annually.

    

    With Vymo's intelligence capabilities, sales reps spend less time updating

CRMs, and more time selling. Vymo can -

     -  Automatically log sales activities such as calls through dialer

integrations, meetings though geo-intelligence, and emails via client-integrations,

     -  Learn from the top-performing sales agents on what leads to prioritize,

when to engage a customer, what to do next, etc.,

     -  Coach contextually to improve outcomes and grow revenues across various

types of businesses.

    

    About SOMPO Holdings

    

    Led by President and Group CEO, Kengo Sakurada, SOMPO Holdings Inc. is the

umbrella management of P&C insurance companies, life insurance companies, and

other companies controlled as subsidiaries pursuant to the Insurance Business Law,

and other related operations. With assets worth over 10 trillion yen, SOMPO Holdings Inc.

is one of Japan's largest insurance companies.

    

    To know more, visit https://www.sompo-hd.com

    

    About Vymo

    

    Vymo (getvymo.com) is an intelligent Personal Sales Assistant; it captures

sales activities automatically and predicts 'next best actions' intelligently.

Vymo has 100,000 users in 50+ large enterprises such as AXA, Allianz, Generali,

and Sumitomo. Vymo is a Gartner Cool Vendor and funded by Emergence Capital and

Sequoia Capital.

    

    Know more about Vymo

    Website - https://www.getvymo.com

    Watch Vymo in action - http://bit.ly/2HbE54x

    Schedule a demo - https://www.getvymo.com/demo

    

    For further information, please contact:

    Vymo Japan Co., Ltd.

    Moeka Tanayama

    Email: info_japan@getvymo.com

    TEL: +81-3-5219-1508

    

    Source: Vymo

    Logo: https://mma.prnewswire.com/media/1026997/Vymo_Logo.jpg

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