猫コレクション発売に伴い、VENUS MARBLEが日本市場に初登場

VENUS MARBLE

猫コレクション発売に伴い、VENUS MARBLEが日本市場に初登場

AsiaNet 82039

【上海2019年12月5日PR Newswire】

中国のビューティーブランド、VENUS MARBLE(ヴィーナスマーブル)はこのほど、日本最大の化粧品サイト、Cosme(コスメ)とそのオフラインストア、および化粧品小売りブランドのRosemary(ローズマリー)を通じて化粧品を販売し、正式に日本におけるビジネスを開始した。それと同時に、猫をテーマにしたコレクションも日本市場に発売する予定である。

2017年創業のVENUS MARBLEはマーブル触感のコア商品、アイシャドーパレットによって中国で急速に広まり、化粧品市場でブームを引き起こした。その後、ロマンチシズムとマンモニズムをテーマとする2つのコレクションが発売され、高い人気を博した。

これらのスターアイテムはほかの商品とともにCosmeの20店舗、Rosemaryの14店舗で販売される。中でも期待が大きい猫コレクションは、12月に日本市場に発売される。

Twitter上で最も熱く議論されたトピックの1つになった新商品は、すでに日本で先頭に立っている。猫コレクションは15のストックキーピングユニット(SKU)で構成され、このうちアイシャドー商品が先陣を切って発売されるという。6種類のアイシャドーセットは6種類の猫を表している。各セットには一つのカラーが施され、そのカラーに対応して個性のある猫がデザインされている。そこで、消費者は猫を通して自分の化粧スタイルに合っている商品を選べる。このコンビネーションは中国または世界の消費者においても人気が大きい。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191206/2660934-1

(写真説明:Cat Eyeshadow)

新コレクションはリップグロス、頬紅などの商品も含む。このうちリップグロスは12月に発売される。この新商品発売方式は、VENUS MARBLEの総合戦略転換を意味しており、今後は単一アイテムの代わりにシリーズ商品として発売することになる。それは、世界的なビューティーブランドの創出を志すためである。

Cosme、Rosemary、LoFt(ロフト)など有名なセールスチャンネルと協力して、VENUS MARBLEの人気は強化され、日本市場全体への拡充を可能にする。セールスチャンネルを担当する共同パートナーのウェン・チョン氏によると、VENUS MARBLEは日本のコレクションストアを増強する計画で、グローバル展開の実現に向けてさらに一歩踏み出すことになる。

VENUS MARBLEは将来、引き続きアジア市場を重視する一方、2020年に欧州市場、次いで北米市場を開拓する見通しである。

ソース:VENUS MARBLE

(日本語リリース:クライアント提供)

VENUS MARBLE's Cat-Themed Collection to launch in Japan with its foray into this market

PR82039

SHANGHAI, Dec. 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Recently, China's beauty brand VENUS MARBLE officially started its business in

Japan by selling its makeup products in Japanese largest cosmetics website

Cosme and its offline stores and a makeup retail brand Rosemary. Meanwhile,

this brand's cat-themed collection will be launched in Japan.

VENUS MARBLE, founded in 2017, went viral in China with its core product, an

eye-shadow palette designed with marble texture, which even triggered a boom in

the makeup market. The two collections launched after, which were themed

Romanticism and Mammonism, also earned high popularity.

All of these star items, together with other products will go on sale in 20

Cosme stores and 14 Rosemary stores. Among them, the most highly expected

cat-themed collection will be launched in Japan in December.  

This new product, listed as one of Twitter's most heatedly discussed topics,

has already taken the lead in Japan. It is reported the cat-themed collection

will contain 15 stock keeping units (SKU), of which, the eye-shadow products

will be launched first. The six eye-shadow sets included represent six

different kinds of cats. Each set is featured with one color that matches with

a corresponding cat, so that the personality of the specific cat can be fit for

the makeup style of consumers. This combination is popular among Chinese as

well as global consumers.

Cat Eyeshadow

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191206/2660934-1

The new collection also contains lip gloss, blusher and other products, among

which, lip gloss will be launched in December. This way of launching new

products marks a transformation of VENUS MARBLE's overall strategy. Since then,

this brand will launch its new products in series instead of single items, the

purpose of which is to create an image of a world-famous beauty brand.

By collaborating with such renowned sales channels as Cosme, Rosemary and LoFt,

VENUS MARBLE's popularity will get enhanced, which facilitates its further

expansion into the whole Japanese market. VENUS MARBLE plans to extend to more

collection stores in Japan, which marks a further step to realize its global

layout, according to Wen Chong, the brand's co-partner responsible for sales

channels.

In the future, VENUS MARBLE will continue its focus on Asia while also expects

to explore the European market in 2020 and North America market for the next

step.

Source:VENUS MARBLE

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