グローバルにファッションビジネスを展開するSSENSEが、 新たにドッグウェアへ進出

SSENSE

グローバルにファッションビジネスを展開するSSENSEが、 新たにドッグウェアへ進出

AsiaNet 82049

ラグジュアリー ブランドと新進デザイナーによるドッグウェアおよびドッグ グッズの

コレクションは、世界中どこからでも、ssense.comでお求めになれます

モントリオール, 2019年12月7日 /PRNewswire/ -- グローバルにファッションビジネスを展開するSSENSEから、ペットウェアへの進出の第一歩として、新たにドッグウェアの発売をお知らせします。市場で伸びを見せているドッグウェアがssense.comに登場するのは、今回が初めてです。ローンチに際して、SSENSEはファッション業界を牽引するバイイングディレクションを活かして、定評のあるラグジュアリーブランド、新進デザイナー、ストリートウェアブランドが特別にデザインした選りすぐりのドッグウェアを提供します。

ロゴ- https://mma.prnewswire.com/media/1040485/SSENSE_SCREEN_Reg.jpg

写真- https://mma.prnewswire.com/media/1040486/SSENSE_dogwear_heron_preston.jpg  

写真- https://mma.prnewswire.com/media/1040487/SSENSE_dogwear_thom_browne.jpg

写真- https://mma.prnewswire.com/media/1040489/SSENSE_dogwear_versace.jpg  

写真- https://mma.prnewswire.com/media/1040491/SSENSE_dogwear_moncler.jpg

SSENSEは各ブランドと密接に協力して、SSENSE限定ドッグウェアの開発を行いました。第1回コレクションの制作を依頼したのは、032c、Ashley Williams、Burberry、Heron Preston、Marine Serre、Moncler Genius、Paul Smith、Stutterheim、Versace、VIPで、ハーネス、リーシュ、首輪、セーター、首輪用チャームなど多数のアイテムを取り揃えました。

価格帯:¥7500〜¥140500。

「私自身、シェルターから2頭を引き取っています。大切な愛犬のことを考えながらSSENSEのためにデザインしたカプセルコレクションには、私の真心が込もっています」。アシュリー・ウィリアムズは語ります。「私たち人間のベストフレンドのグラフィックでは、Ashley WilliamsというブランドのDNA、そして広く犬に対する私の愛を表現しました。Ashley Williamsの一番人気のファブリックでお揃いの首輪とヘアアクセサリーも作ったので、是非、ペットと一緒に楽しんでください」

ドッグウェアへ進出するきっかけとなったのは、最新ファッションに身を包んだ社員の愛犬たち、別名#SSENSEインターンがInstagram (https://www.instagram.com/stories/highlights/17906056054080883/ )で紹介されるたびに、非常に大きな反響があったことでした。さらに、ミレニアル世代の消費者によるペットウェアの購買が増大しつつあることも、有望なビジネスチャンスを示唆していました。

「ミレニアル世代では、ペット、特に愛犬のための支出が増加しています。飼い主自身のスタイルや愛犬の個性を、ドッグウェアで表現しようとする関心が高まりつつあるのです。SSENSEのサイトを閲覧するユーザーのほぼ80%は18〜34歳ですから、Instagramに#SSENSEインターンを投稿すると、たちまち反応が急上昇しました。また、SSENSEの社員もほぼ70%がミレニアル世代で、愛犬を同伴できるドッグフレンドリーなSSENSE社内でも、ペットに対する強い関心と愛着を実感しています」と、SSENSEのウィメンズウェアバイイング シニア ディレクター、ブリジット・チャートランドは説明します。「提携したパートナーには、ドッグウェアやドッググッズを手がけるのは初めてというブランドも多く、とても楽しいコラボレーションになりました。SSENSEの視点を共有するブランドと共にドッグウェアをローンチできることを、とても嬉しく思っています」

コレクションのローンチにあたり、#SSENSEインターンを含め、各ブランドの特色にマッチするドッグモデルたちを選びました。また、2020年春には、1017 ALYX 9SM、MISBHV、Martine Ali、Maisie Wilen、Thom Browne、その他のブランドによるコレクションの発表が予定されています。

会社概要

SSENSEは、モントリオールを拠点として、グローバルにビジネスを展開するファッション企業です。2003年の設立以来、SSENSEはラグジュアリー、ストリートウェア、アバンギャルドといった多岐に渡るブランドをミックスして、明確な方向性を打ち出した先駆的リテールを推進してきました。ウェブサイト利用者のほぼ80%は18〜34歳。現在は150カ国で展開し、月平均7,600万件のアクセス数と設立以来2桁続きの高い年間成長率を実現しています。また、コンテンツ、ビジネス、カルチャーの結び付きを追求するなかで、その視野は一般的なeコマース企業にとどまらない領域へと拡大し、SSENSE自体が、単なるリテーラーを超えた、カルチャーの発信源となりつつあります。詳しくは、https://www.ssense.comをご覧ください。

問い合わせ先:press@ssense.com

ソース SSENSE

(日本語リリース:クライアント提供)

Global fashion platform, SSENSE, expands its offering with the launch of dogwear

PR82049

MONTREAL, Dec. 7, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- The collection includes dog apparel and accessories from a mix of luxury brands

and emerging designers, available now on ssense.com

Global fashion platform, SSENSE, is pleased to announce the debut of dogwear on ssense.com.

Applying its industry-leading buying direction to curate an assortment of established luxury

labels, emerging designers, and streetwear brands -- specially designed for dogs --

this marks a first for SSENSE as it expands into petwear.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1040485/SSENSE_SCREEN_Reg.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1040486/SSENSE_dogwear_heron_preston.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1040487/SSENSE_dogwear_thom_browne.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1040489/SSENSE_dogwear_versace.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1040491/SSENSE_dogwear_moncler.jpg

SSENSE collaborated closely with brands to develop the dogwear assortment,

commissioning exclusive collections from 032c, Ashley Williams, Burberry, Heron Preston,

Marine Serre, Moncler Genius, Paul Smith, Stutterheim, Versace, and VIP. The first collection

includes harnesses, leashes, collars, sweaters, collar charms, and more with retail prices

ranging from 7500 JPY yen to 140500 JPY yen.

"I have two rescue dogs that I love so much. Being able to do a capsule with them

in mind for SSENSE has been from the heart," says designer Ashley Williams.

"The best friend graphic reflects the Ashley Williams brand DNA and my feelings

towards dogs in general. We have also included matching dog collars and hair

accessories in our most popular fabrics, which we hope people will be able to enjoy

with their pets."

The inspiration to launch dogwear on ssense.com was sparked by the overwhelmingly

positive reaction to the re-occurring SSENSE Instagram series #SSENSEInterns

(https://www.instagram.com/stories/highlights/17906056054080883/ ), in which the

brand features employees' dogs modeling in the latest fashions. This insight was further

supported by the growing petwear trend and opportunity to connect with this consumer.

"Increasingly, millennials are spending more on their pets, especially dogs.

There is a growing interest to reflect their individual style and their dog's

personality through clothing. With almost 80% of the SSENSE audience falling

between the ages of 18 and 34 years old, we saw an immediate surge in

engagement whenever we posted #SSENSEInterns on our Instagram account.

Furthermore, almost 70% of SSENSE employees are millennials so we saw firsthand

the growing focus that is placed on pets in our dog-friendly office," explains

Brigitte Chartrand, Senior Director of Womenswear Buying for SSENSE.

"For many of the brands we partnered with, this was the first time they considered

producing dog apparel and accessories, making it a fun project to collaborate on.

We're extremely excited to launch with a group of brands that reflect the SSENSE point of view."

To launch the dogwear collection, SSENSE selected dog models -- including #SSENSEInterns --

that reflected the personality of each brand. Collections by 1017 ALYX 9SM, MISBHV,

Martine Ali, Maisie Wilen, Thom Browne, and more will be released in Spring 2020.

About SSENSE

SSENSE is a Montreal-based fashion platform with global reach. Founded in 2003,

SSENSE is pacing the vanguard of directional retail with its mix of luxury, streetwear,

and avant-garde labels. Almost 80% of its audience are between the ages of 18 to 34

years old. Currently serving 150 countries, generating an average of 76 million monthly

page views, and achieving high double digit annual growth since its inception,

its field of focus has grown beyond that of a typical e-commerce entity as it explores

the nexus of content, commerce, and culture. More than just a retailer, SSENSE is becoming

a cultural protagonist in its own right. For further information visit ssense.com

(https://www.ssense.com/ ).

For further information: press@ssense.com  

SOURCE SSENSE

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中