BRG Groupはベトナムの民間部門の黄金期に成長

BRG Group

BRG Groupはベトナムの民間部門の黄金期に成長

AsiaNet 82074(2482)

【ハノイ(ベトナム)2019年12月9日PR Newswire=共同通信JBN】世界銀行の最近の報告書は、ベトナムを東南アジアで最もダイナミックな新興国の1つであると宣言した。現在、中央計画経済から社会主義志向の市場経済への移行に成功しており、民間部門は同国のダイナミックな経済成長を支える主要な推進力である

ベトナムの民間部門は現在、同国のGDPの43パーセントを占め、1200万の雇用を創出しており、これは、かつてはほぼ独占的に国有企業(SOEs)に依存していた領域での驚くべき数字である。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191209/2664370-1

BRGの事業エコシステム

今年11月上旬、米国のウィルバー・ロス商務長官がベトナムを訪問し、多くの主要地元企業とのワークショップに臨んだ。これら企業の80パーセントはそれぞれの分野のリーダーとみなされている。ワークショップでロス長官は、ベトナムの民間企業が最近、傑出した成長の数字を達成していることを公に認めた。

ビジネスリーダーのワークショップの共催者の1つは、「Going Global(世界進出)」戦略で知られる大手マルチセクター民間企業のBRG Group(https://brggroup.vn/ )であった。

▽BRG Group-現代ベトナム民間企業の模範

BRGは、同グループの3つのオリジナル部門であるBanking & Finance(銀行・金融)、Real Estate(不動産)、Golf(ゴルフ)の頭文字である。1993年創業の同社は、15の異なる部門が組み合わされた組織に拡大し、自立的・永続的なビジネスエコシステムを創出している。主要企業の大きなポートフォリオは、ホスピタリティー、生産、小売り、輸出入に強みを持ち、ベトナムの進行中の開発に大きく貢献する幾つかの主要な不動産開発プロジェクトも推進している。

10月上旬に開催された着工式は、そうしたプロジェクトの1つ、すなわち、首都ハノイの北に位置するベトナム初のハイテク都市「スマートシティ(Smart City)」のためである。この主要な開発プロジェクトは、BRG Groupと日本の住友商事との合弁事業である。それは一等地にある272ヘクタールの敷地に広がり、総額42億米ドルの投資を見込む。このスマートシティはベトナムの世界への新たなゲートウエーとなる予定で、このビジョンが民間企業によって推進されているという事実は、ベトナムが現在、いかに民間部門を重視しているかを証明するものである。

こうした取り組みを通じ、BRGは国家の敬意と信頼を獲得しており、国内経済の見通しを改善し、生活水準を向上させるのに役立てるため、他の幾つかの主要な経済区域のマスタープランを策定中である。これらの広範なプロジェクトは1100万平方メートルの土地に及び、推定約160億米ドルの資本投資を必要としている。

国際的にはBRG Groupは現在、多くの一流多国籍企業にとって、よく知られた名称になっている。

ホスピタリティーでは、ホテル経営ブランドのヒルトン、マリオット、インターコンチネンタル、フォーシーズンズは全て、ベトナム全土の16のプレミアムビジネスホテルと観光デスティネーションリゾートでBRGと協力している。

ゴルフでは、世界の2大ゴルフコース設計会社であるJack Nicklaus(ジャック・ニクラウス)とGreg Norman(グレッグ・ノーマン)はいずれもBRGの設計パートナーであり、同グループのために17コースの開発を支援した。7コースは稼働中で、10コースは建設、設計のさまざまな段階にある。実際に、ベトナムのゴルフとゴルフ観光の豊かな成長は、このスポーツのパイオニアとしてのBRGによって大きく推進されてきたと言える。

エンターテインメントでは、BRGがハノイ中心部に位置する東南アジア最大のインドアパーク(3万平方メートル)を開業すれば、サンリオ(Sanrio Japan)の世界的に有名なキャラクターであるハローキティは、ベトナムや海外からの子供やファンにすぐにも会うことができる。

輸出入では、世界の80カ国と貿易関係を構築しているBRG-Haproは、国際的な注目を集めている同国のカシューナッツの主要な輸出会社であり、この地域でのベトナムの貿易方法に影響を与え始めている。

さらにBRGは、銀行、金融、フィンテック、ハイテク農業、製薬、リテールで、その他の日本の一流コングロマリットと協力している。

▽ダイナミックなエコシステムがビッグデータを推進

BRGOneは、コンプリメンティングの部門とサービスを永続、成長させるために作られたクロスセリング・プラットフォームに全てのBRG Groupおよびパートナー企業からの情報を入力する自動ファネルを通じ、1000万人の巨大データベースを照合する同グループの「ビッグデータ(Big Data)」システムである。

300万以上のバイヤーの問い合わせと、BRG Groupが開発または開発中の1万軒のビラおよび高級アパートの所有を求める居住者に関する膨大な量のデータがBRG Real Estate経由で流入する。

Banking & Finance(銀行・金融)もBRGのエコシステムの堅固な基盤であるとともに、165の決済センターと総資産65億米ドルを有し、ベトナム屈指の銀行として認められているメンバー企業のSeABankの200万人の顧客を加えるBRGOneの重要な貢献者である。

今後、BRGOneは、国内外のパートナーを加えて拡大するにつれ、同グループのエコシステムと並行して成長すると見込まれている。

BRGが急速な変化と拡大の30年間に、同国の経済も大きく変化し、ベトナムの民間部門が同国の広範な社会経済の見通しにその価値を力強く刻み込んでいることは明らかである。現在、この民間部門の黄金期に、ますます多くのベトナム企業が「Going Global(世界進出)」しており、国際企業が参加し、躍動的な新興市場の可能性を最大化するのを支援するための強力なプラチナスタンダードの機会を提供している。

▽メディア問い合わせ先

Nguyen Duc Quang

PR Manager

Quang.nd@brggroup.vn

+84-24-3939-3690

ソース:BRG Group

BRG Group Thrives in Vietnam's Golden Private Sector Era

PR82074

HANOI, Vietnam, Dec. 9, 2019 /PRNewswire=KYDOO JBN/ --

A recent World Bank report proclaimed Vietnam among the most dynamic emerging

countries in Southeast Asia. Today, having successfully transitioned from a centrally-planned

economy to a socialist-oriented market economy, the private sector is the main driving force

behind the country's dynamic economic growth

Vietnam's private sector now contributes 43 per cent of the country's GDP and

has created 12 million jobs; extraordinary figures in a jurisdiction that once

almost exclusively relied on State-owned Enterprises (SOEs).

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191209/2664370-1

BRG Business Ecosystem

In early November this year, US Secretary of Commerce Wilbur Ross visited

Vietnam and met for a workshop with a number of key local enterprises, 80 per

cent of whom are considered the leaders in their respective fields. During the

workshop, Secretary Ross openly acknowledged that Vietnam's private enterprises

have posted outstanding growth figures in recent times.

One of the co-hosts of the business leader's workshop was the BRG Group(https://brggroup.vn/ ),

a leading multi-sector private corporation known for its "Going Global" strategy.

BRG Group - A Shining Example of Modern Vietnamese Private Enterprise

BRG is an acronym of the group's three original sectors of Banking & Finance,

Real Estate and Golf. Established in 1993 the business has expanded to comprise

of 15 different sectors woven together to create a self-supporting, self-perpetuating

business ecosystem. The large portfolio of leading companies has strengths in hospitality,

production, retail and imports and exports and also drives several major property

development projects that contribute significantly to Vietnam's ongoing development.

A breaking ground ceremony held in early October was for one such project,

Vietnam's very first hi-tech city located north of the capital Hanoi named "Smart City."

This major development project is a joint venture between BRG Group and

Japan's Sumitomo Corporation. It spreads over a 272 hectare site in a prime location

and has total estimated investment of USD4.2 billion. This smart city will become

the new gateway for Vietnam to the world and the fact that this vision is driven by

private enterprise is proof of just how much Vietnam now values its private sector.

Through such efforts, BRG has earned the respect and trust of the State and is developing

master plans for several other major economic zones to help improve the domestic economic

landscape and upgrade living standards. These extensive projects cover over 11 million sqm

of land and require estimated capital investment of circa USD16 billion.

Internationally, the BRG Group is now a familiar name for a number of

prestigious multinational corporations.

In hospitality, hotel management brands Hilton, Marriott, Intercontinental and

Four Seasons are all cooperating with BRG in 16 premium business hotels and

tourist destination resorts throughout Vietnam.

In golf, Jack Nicklaus and Greg Norman, the world's two leading golf course design firms,

are both design partners with BRG and have helped develop 17 courses for the Group;

7 in operation and 10 courses in various phases of construction and design. In fact it can be

said that the prolific growth of golf and golf tourism in Vietnam has been widely driven by BRG

as a pioneer in the sport.

In entertainment, Hello Kitty, Sanrio Japan's globally famous character, will soon

be available to children and fans in Vietnam and from overseas when BRG opens

Southeast Asia's largest indoor park (30,000sqm) to be located in central Hanoi.

In import and export, BRG-Hapro has established trade links with 80 countries around

the world, is the country's leading exporter of cashew nuts attracting international attention

and is beginning to influence the way Vietnam trades in the region.

In addition BRG also cooperates with other top Japanese conglomerates in

banking, finance, fin-tech, high-tech agriculture, pharmaceuticals and retail.

Dynamic Ecosystem Drives Big Data

BRGOne is the Group's "Big Data" system that collates a huge database of 10 million people

through an automated funnel that feeds information from all of BRG Group and partner

companies into a cross-selling platform that is farmed to perpetuate and grow complimenting

sectors and services.

A big chunk of data comes through BRG Real Estate with over 3 million buyer

enquiries and residents that seek and occupy the 10,000 villas and luxury

apartments developed and being developed by BRG Group.

Banking & Finance is also a strong foundation within BRG's ecosystem and

a significant BRGOne contributor adding 2 million customers from SeABank,

a member company recognized as a leading bank in Vietnam with 165 transaction

centers and total assets of USD6.5 billion.

In future BRGOne is projected to grow in tandem with the Group's ecosystem as

it expands with both domestic and international partners.

Over the past three decades of BRG rapid change and expansion the country's

economy has also changed significantly and it is now evident that Vietnam's private

sector has boldly stamped its value onto the country's broad socio-economic landscape.

Today in this golden private sector era more and more Vietnamese businesses are

"Going Global" and offering compelling, platinum-standard opportunities for international

companies to join in and help maximize the potential of the vibrant, emerging market.

Media Contact:

Nguyen Duc Quang

PR Manager

Quang.nd@brggroup.vn

+84-24-3939-3690

SOURCE:  BRG Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中