世界的メディアエージェンシーOMDがビリングと市場シェアの拡大で業界を上回り、先導する

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世界的メディアエージェンシーOMDがビリングと市場シェアの拡大で業界を上回り、先導する

AsiaNet 82140 (2508)

【ニューヨーク2019年12月12日 PR Newswire=共同通信JBN】オムニコム・メディア・グループのエージェンシー、OMD Worldwide(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2667607-1&h=3110572577&u=https%3A%2F%2Fwww.omd.com%2Fwhy-omd%2F&a=OMD+Worldwide )は、2019年メディアエージェンシーとグループビリングの予測をベースにした最新のCOMvergenceグローバルビリング・ランキングリポートで1位になった。

予想される2019年のグローバルビリング額は196憶ドル、成長率は+6.1%で、OMDは最も近い競合他社を17億ドル引き離し、業界の0.6%という平坦な成長率を劇的に上回っている。

同リポートは、OMDが9四半期連続で新規事業とリテンションで成長を達成したことに言及していない。これは2018年から2019年の期間に加わった新規ビリングで35億ドルに換算される業績で、現在の総額の18%にあたり、メディアエージェンシーの中で最大の数字である。

COMvergenceランキングは、OMDが「より良い決定を速く」のブランドプロミスに応じた組織再編を報じた上で、米国の有力な業界誌であるアドウィークがOMDをGlobal Media Agency of the Year(年間最優秀グローバルメディア・エージェンシー)に指名したことに言及して1年を締めくくっている。2019年を通し、そのブランドプロミスを果たすためにOMDが継続した人材、製品、テクノロジーへの投資はEffie Effectiveness Indexでの1位獲得、今年のカンヌライオンズでのメダル28個獲得(2019年の同フェスティバルに参加のエージェンシーで最多)など、20の地域におけるAgency of the Year(年間最優秀エージェンシー)賞で評価された。

OMDのフロリアン・アダムスキー最高経営責任者(CEO)は「OMDは2019年にサービスの厚みを増し、顧客層も拡大した。2019年に達成したすべての業績の力を得て、当社はこれまでになく強力な立場で新年を迎える。新しい10年に向かって踏み出す当社は、これまでよりもより良い決定、より優れたアイデア、より大きな結果を顧客のために、より速くもたらす準備ができている」と述べた。

▽OMDについて

OMD Worldwide(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2667607-1&h=3110572577&u=https%3A%2F%2Fwww.omd.com%2Fwhy-omd%2F&a=OMD+Worldwide )は100カ国超に1万3000人以上の従業員を擁する世界最大のメディアネットワークである。世界が機会とともに成長する中、重要なのはより良い決定を迅速に下し、それに対応することである。それはイノベーション、創造性、共感、エビデンスを組み合わせてより良いビジネスの結果を実現することである。オムニコム・メディア・グループ傘下のエージェンシー(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2667607-1&h=3806837609&u=https%3A%2F%2Fwww.omnicommediagroup.com%2F&a=Omnicom+Media+Group+agency )であるOMDはアドウィーク誌の2019年最優秀メディアエージェンシー(Global Media Agency of the Year 2019)に選ばれ、Effie Effectiveness Indexでは世界で最も効果的なメディアエージェンシー・ネットワークにランクされた。

オムニコム・メディア・グループは、世界大手の広告、マーケティング、コーポレートコミュニケーションズ企業で、100カ国超において5000以上の顧客にサービスを提供するOmnicom Group, Inc.(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2667607-1&h=3261942788&u=https%3A%2F%2Fwww.omnicomgroup.com%2F&a=Omnicom+Group%2C+Inc )(NYSE: OMC)のメディアサービス部門である。

ソース:OMD

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

+1917-4350-6457

Global Media Agency OMD Leads Category, Outpaces Industry As It Expands Billings And Market Share

PR82140

NEW YORK, Dec. 12, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Omnicom Media Group Agency OMD Worldwide (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2667607-1&h=3110572577&u=https%3A%2F%2Fwww.omd.com%2Fwhy-omd%2F&a=OMD+Worldwide )

tops the latest COMvergence global billings ranking report based on projected

2019 media agency and group billings.

With a projected 2019 global billings of $19.6B, and a growth rate of +6.1%,

OMD holds a $1.7 billion lead over its nearest competitor; and is dramatically

outpacing the industry's flat 0.6% growth rate.

The report drops as OMD marks its ninth consecutive quarter of new business & retention

growth, a performance that translates to $3.5b in new billings - 18% of its current total

- added during the 2018-2019-time period, the most of any media agency.

The COMvergence ranking concludes a year that began with OMD being named

Global Media Agency of the Year by leading trade US trade publication Adweek,

following its reorganization around a brand promise of "better decisions, faster."

Throughout 2019, the agency's continued investment in the people, products

and technology to deliver on that promise has been recognized with more

20 regional Agency of the Year awards, the top ranking on the Effie's

Effectiveness Index, and 28 medals at this year's Cannes Lions (the most of any

agency competing in the 2019 festival).  

Says OMD Worldwide CEO Florian Adamski, "Having significantly expanded the

depth of our offer and the breadth of our client roster in 2019, OMD enters the

new year in an exceptionally strong position once the impact of all 2019 wins

hits the ledger. As we embark on a new decade, we are more ready than ever to

deliver better decisions, better ideas and better outcomes for clients - faster."

ABOUT OMD

OMD Worldwide (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2667607-1&h=3110572577&u=https%3A%2F%2Fwww.omd.com%2Fwhy-omd%2F&a=OMD+Worldwide ) is the world's largest media network with more than 13,000 people working in

over 100 countries. As the world grows with opportunities, the key is reacting to them,

by making better decisions, faster - combining innovation, creativity, empathy and evidence

to deliver better business outcomes. Named Adweek's Global Media Agency of the Year 2019,

OMD, an Omnicom Media Group agency (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2667607-1&h=3806837609&u=https%3A%2F%2Fwww.omnicommediagroup.com%2F&a=Omnicom+Media+Group+agency ), is ranked the world's most effective media agency network in the Effie Effectiveness Index.

Omnicom Media Group is the media services division of Omnicom Group, Inc.

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2667607-1&h=3261942788&u=https%3A%2F%2Fwww.omnicomgroup.com%2F&a=Omnicom+Group%2C+Inc. ) (NYSE: OMC), the leading global advertising, marketing and corporate

communications company, providing services to over 5,000 clients in more than 100 countries.

SOURCE  OMD

CONTACT: Isabelle Gauvry, isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com, +1

917-4350-6457

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