KT Corp.のGenie Musicが世界初の5G没入型音楽サービスを開始

Genie Music Corp

KT Corp.のGenie Musicが世界初の5G没入型音楽サービスを開始

AsiaNet 82100(2493)

【ソウル(韓国)2019年12月12日PR Newswire=共同通信JBN】

*KT子会社のUHD音楽コンテンツをK-popファンに提供へ

*カストマイズされたMDが音楽業界で新たなビジネスモデルをオファー

*5G没入型コンテンツは世界のファン市場をターゲットに

KT Corp.(KRX: 030200; NYSE: KT)の音楽子会社Genie Music Corp.はK-popアルバムを使用した世界初の没入型音楽サービスであるVirtual Play(VP)を始めた。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191212/2665996-1

(写真説明:VRヘッドセットでのUHD K-popコンテンツショー(上)、KTのGenie Music没入型音楽サービス、Virtual Playパッケージ(下))

世界中のK-popファンをターゲットにした新しい5トラックアルバムには、360度3D-8K仮想現実(VR)テクノロジーを介してファーストパーソン超高解像度(UHD)で再生できる「Decalcomanie」や「Gogobebe」など、韓国の少女グループMamamooの人気ヒット曲が収録されている 。

Virtual PlayはGenie Musicの最新の音楽サービスで、VR、拡張現実(AR)、ホログラムなど、KTの最先端の情報通信技術(ICT)と音楽を組み合わせている。このサービスは、KT Corp.が4月に開始した世界初の全国規模の商用5Gネットワークに基づいている。

Genie Musicのチョ・フーン最高経営責任者(CEO)は「音楽プレーヤーのイノベーションは、人々が音楽を鑑賞する多くの方法を変えつつある。この種のものとしては世界初のVirtual Playは、LPやCDとは異なり、いつでも、どこでも楽しめる没入型視聴覚音楽で、世界中のK-popファンを喜ばせるだろう」と語った。

Genie Musicには、今後5年間に没入型コンテンツ・エコシステムを構築するための3つの重要な戦略がある:K-pop制作会社との協力による新市場創出、5Gベースの没入型音楽サービスの改良、世界中のK-popファンをターゲットにしたVPビジネスモデルの多様化である。同社は株主のKT、LG U+、および韓国で最も強力なコンテンツ制作会社CJ ENMとの協力を強化する。

MamamooのVPアルバムは、アプリケーション型の没入型コンテンツ、ヘッドマウントディスプレイ(HMD)、SDメモリカード、アーティストの写真集で構成されている。これは、これまでのVRコンテンツである29万ピクセルの5倍となる150万ピクセルの解像度となる。

これまでのコンテンツは前面に180度以内のVR画像を表示していたが、このビデオは、上下180度に広がる360度のビューを提供する。視聴者は、手の届く範囲でパフォーマンスを行うグループの各メンバーとアイコンタクトを取り、背後からパフォーマンスを見ることもできる。

Genie Musicは、ALPHACIRCLE Inc.とのリアルタイムVRビデオステッチング技術の開発も推進している。これにより、同社は、K-popコンサートや音楽祭の没入型VP音楽の5Gベースのリアルタイムストリーミングサービスを提供できるようになる。

Genie Musicは、K-popファンが世界中に広がるにつれ、時間と空間を超えた没入型コンテンツサービスへの需要が高まるとみている。Korea Institute of S&T Evaluation and Planning(韓国科学技術評価企画院、KISTEP)によると、世界のVR市場は2022年に約150億米ドル(約119兆ウォン)に達する見込みである。

Genie Musicの2019年第3四半期の売上高は、音楽コンテンツのアップグレードと超コネクティビティーを備えたAIストリーミング市場の拡大により、1694億ウォンに達した。営業利益は61億ウォンだった。同社は、5Gベースの24ビットFree Lossless Audio Codec(FLAC)音楽の韓国で唯一のストリーミングサービスプロバイダーとして、音楽サービスの進化において主導的な役割を果たしている。

▽メディア問い合わせ先  

Global Media Relations Team

kt.gmrt@gmail.com

▽KT CORPORATION(KRX: 030200; NYSE: KT)について

1981年に通信業務法の下で創設された韓国最大の通信サービスプロバイダーKT Corporationは、世界で最もコネクテッドな国でイノベーション時代をリードしている。同社は高速有線/無線ネットワークと最新のICTテクノロジーによって第4次産業革命をリードしている。KTは2018年2月の平昌冬季五輪で世界初の5G試験サービスに成功したのを受け、2019年4月3日、世界初の全国商用5Gネットワークを開始した。これは、ナンバーワンのICT企業と人々のための企業になることを目指して必要不可欠な商品とサービスを提供するというKTの不断の取り組みにおける新たなマイルストーンである。

詳細は英語ウェブサイトhttps://corp.kt.com/eng/ を参照。

ソース:Genie Music Corp

KT Corp.'s Genie Music Launches World-first 5G Immersive Music Service

PR82100

SEOUL, South Korea, Dec. 12, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- KT Subsidiary's UHD Music Content to Tap K-Pop Fandom

- Customized MD Offers New Business Model in Music Industry

- 5G Immersive Content Targets Global Fandom Market

Genie Music Corp., a music subsidiary of KT Corp. (KRX: 030200; NYSE: KT),

has introduced the first immersive music service in the world, Virtual Play (VP),

with a K-pop album.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191212/2665996-1

Caption: UHD K-pop content shows on VR headset(above), KT's Genie Music

immersive music service, Virtual Play package(below)

Targeting K-pop fans around the world, the new five-track album features the

hottest hits from Korean girl group Mamamoo, including "Decalcomanie" and

"Gogobebe," which can be played in first-person ultra-high-definition (UHD)

through 360-degree 3D-8K Virtual Reality (VR) technology.

Virtual Play is Genie Music's latest music service, combining music with KT's cutting-edge

information and communications technologies (ICTs), including VR, augmented reality (AR)

and holograms. The service is based on the world's first nationwide commercial 5G network,

which was launched by the Korean telecom leader in April.

"Innovation in music players is changing the many ways in which people can

appreciate music," said Genie Music's CEO Cho Hoon. "Virtual Play, the first of

its kind in the world, will delight global K-pop fans with immersive audiovisual

music that can be enjoyed anytime, anywhere, unlike LPs and CDs."

Genie Music has three key strategies to build an immersive content ecosystem

over the next five years: create a new market in cooperation with K-pop production

companies; refine 5G-based immersive music services; and diversify VP business

models that target global K-pop fandom. The company will strengthen cooperation

with its shareholders KT, LG U+ and also CJ ENM, the strongest content powerhouse

in the country.

Mamamoo's VP album consists of application-type immersive content, head mount

display (HMD), SD memory card and the artists' photo book. It offers 1.5 million pixel

resolution, which is five times more vivid than previous VR content, 290,000 pixels.

The video provides 360-degree views extending 180 degrees up and down, whereas

previous content displayed VR images within 180 degrees on the front side.

Viewers can make eye contact with each member of the group performing within

arm's reach and also watch their performance from behind.

Genie Music is also pushing ahead with development of real-time VR video

stitching technology with ALPHACIRCLE Inc. This will enable the company to

provide 5G-based, real-time streaming service of immersive VP music from K-pop

concerts and music festivals.

As K-pop fandom spreads worldwide, Genie Music expects there will be greater

demand of immersive content service beyond time and space. The global VR market

will approximately amount to US$15 billion (around 119 trillion won) in 2022,

according to the Korea Institute of S&T Evaluation and Planning (KISTEP).

In the third quarter of 2019, Genie Music's total sales reached 169.4 billion won,

owing to its upgrades in music content and expansion in the AI streaming market

with ultra-connectivity. Operating profit was 6.1 billion won.. The company is taking

a lead role in the evolution of music service as the only streaming service provider

of 5G-based, 24bit Free Lossless Audio Codec (FLAC) music in South Korea.

MEDIA CONTACTS

For inquiries, please contact our Global Media Relations Team at kt.gmrt@gmail.com

ABOUT KT CORPORATION (KRX: 030200; NYSE: KT)

KT Corporation, Korea's largest telecommunications service provider,

reestablished in 1981 under the Telecommunications Business Act, is leading the

era of innovations in the world's most connected country. The company is leading

the 4th industrial revolution with high speed wire/wireless network and new ICT

technology. KT launched the world's first nationwide commercial 5G network on

April 3, 2019, after successfully showcasing the world's first trial 5G services at

the PyeongChang Winter Olympic Games in February 2018. This is another

milestone in KT's continuous efforts to deliver essential products and services as

it aspires to be the number one ICT Company and People's Company.

For more information, please visit our English website at

https://corp.kt.com/eng/

Source: Genie Music Corp

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