「ホーム・タウン」展覧会が東京でステージデビュー

Branding Shanghai

「ホーム・タウン」展覧会が東京でステージデビュー

AsiaNet 82180 (2530)

【東京2019年12月16日PR Newswire=共同通信JBN】Branding Shanghaiと東京ビエンナーレ(日本国際美術展)共催の「ホーム・タウン」写真&アート展覧会(HOMETOWN Photo & Art Exhibition)が2019年12月15日、東京ビエンナーレで第一幕を開けた。2都市圏間の関係を増進する東京の「Shanghai. Let's Meet」(上海で、この瞬間)都市キャンペーンの一部である。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2670421-1

(写真説明:「ホーム・タウン」写真&アート展覧会・東京)

東京ビエンナーレ2020のプレイベントである「ホーム・タウン」写真&アート展覧会・東京は、アーツ千代田3331、および中国と日本のアート業界専門家が選定した両国の優れたアーティスト3人のグループ展である。展覧会は12月15-18日にアーツ千代田3331で開催され、写真とアートを通じて上海と東京を結び付け、両都市の豊かな文化と多様性を紹介する。東京ビエンナーレ2020のコンセプトは「純粋」×「切実」×「逸脱」、および「個」から「私たち」へで、われわれ自身が構築する新しい都市と文化への祝福である。

展覧会の開幕式では、アーツ千代田3331総合ディレクター兼東京ビエンナーレ市民委員会共同代表の中村政人、日本のアーティスト椿昇、社会学者の毛利嘉孝、上海のビジュアルアーティスト、キム・イエ、日本を拠点にする上海のアーティスト顧剣亨、Branding Shanghai社長のパン・ジャスミンの各氏が都市ポジショニング、文化政策、社会機構、アート教育をめぐる国際対話を開始した。

上海はアジア太平洋で、新興からアイコニックまで写真を発見、収集する主要目的地になったのに対し、東京はアジア有数のアートセンターであり、グローバルアーティストの養成所でもある。

「ホーム・タウン」写真&アート展覧会は2016年6月、ロンドンで初開催され、アーティストのアラン・チャン(陳幼堅)、チェン・ハイウェン、キム・イエ、シアン・スン、ワン・ウェイ、フ・ゲ各氏が取り上げられた。「ホーム・タウン」は2016年から2019年にかけて、ロンドン、上海、サンフランシスコ、リバプールでWorld Photography Organisationと共催された。彼らの芸術的レンズを通した都市風景、都市開発、文化的特徴と遺産によって、展覧会は主要都市の都会的イメージ、文化・精神的コンテクストの実体を明らかにした。

東京の展示会は日本のオーディエンスに、上海の都市景観だけでなく、そのダイナミックで創造的な環境も紹介する。アートは無限のコミュニケーション手段であり、われわれはそれによって人と都市の関係をさらに探っていく。

「ホーム・タウン」写真&アート展覧会は東京ビエンナーレ2020会期中、規模が拡大される見通しである。

ソース:Branding Shanghai

HOMETOWN Exhibition Staged Debut in Tokyo

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TOKYO, Dec. 16, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

HOMETOWN Photo & Art Exhibition, co-hosted by Branding Shanghai and Tokyo Biennial,

kicked off its first edition at Tokyo Biennial in Tokyo on 15 December 2019 as part of

the "Shanghai. Let's Meet" city campaign in Tokyo to further enhance the relationship

between the two metropolises.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2670421-1

(Caption: HOME TOWN Photo & Art Exhibition Tokyo)

As the pre-exhibition of Tokyo Biennale 2020, HOMETOWN Photo & Art Exhibition

in Tokyo is a group show of three excellent Chinese and Japanese artists, selected

by 3331 Arts Chiyoda and experts in China and Japan art industry. The exhibition

will be shown from 15-18 December at 3331 Arts Chiyoda, connecting Shanghai

and Tokyo through photography and art, and showcasing the two cities' richness

in culture and diversity. The concept of Tokyo Biennale 2020 is

"Purity" x "Earnestness" x "Deviation", from "individual" to "us", and is a celebration

for the new city and culture that we ourselves will build.

During the exhibition launch, 3331 Arts Chiyoda General Director and Tokyo

Biennale Art Director Masato Nakamura, Japanese artist Tsubaki Noboru,

sociologist Yoshitaka Mori, Shanghainese visual artist Kim Ye, Japan based

Shanghainese artist Kenryou Gu, Branding Shanghai President Jasmine Pang

have unlocked an international dialogue on city positioning, cultural policy,

social institution and arts education in comparison between Shanghai and Tokyo.

Shanghai has become the leading destination in Asia Pacific for discovering and

collecting photography from the emerging to the iconic, while Tokyo is one of

the art centres in Asia and an incubator for global artists.

HOMETOWN Photo & Art Exhibition was first showcased in London in June 2016,

featuring artists including Alan Chan, Chen Haiwen, Kim Ye, Xiang Sun, Wang Wei

and Hu Ge. From 2016 to 2019, HOMETOWN has been shown in London, Shanghai,

San Francisco and Liverpool in collaboration with World Photography Organisation.

Through their artistic lens of city landscape, city development, cultural characteristics

and heritage, the exhibition revealed the urban images of metropolises and their concrete

substance in a cultural and spiritual context.

The exhibition in Tokyo showcases not only Shanghai 's urban landscape to the audience

in Japan but also its dynamic culture and creative environment. Art is the boundless means

of communication, by which we further explore the relationships between people and cities.

HOMETOWN Photo & Art Exhibition in Tokyo aims to stage in larger scale during

Tokyo Biennale 2020.

Source: Branding Shanghai

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