MINI Australiaがブランドアドボカシー推進でReevooを選択

Reevoo

MINI Australiaがブランドアドボカシー推進でReevooを選択

AsiaNet 82269 (2584)

【ロンドン2019年12月19日PR Newswire=共同通信JBN】MINI Australiaは、顧客の評価・関与プラットフォームであるReevooと提携し、新しいウェブサイト(https://www.mini.com.au/ )によって、購入見込み客にMINIオーナーの公平な採点と体験を提供することになった。

今年、誕生60周年を迎えたBMWのブランドは今後、25社を超える他の自動車メーカーとともに、Reevooのソリューションによって未編集の正直な評価をオンラインオーディエンスに伝える。

MINI Australia & New Zealandのマーケティング責任者アレックス・マクレーン氏は「ここ18カ月、われわれはReevooと緊密に協力して戦略的アプローチをまとめ、MINIオーナーの体験を共有して新しいウェブサイトを完成した。当社の自動車の品質はどこにも負けないと信じており、顧客がブランド推奨者になってMINIを運転する楽しさを人々に伝えてもらうことは、われわれにとって大きな価値がある」と語った。

Reevooは、検証済みのオーナーが自分のMINIに対し、車の特定面の採点、車両体験のプラスあるいはマイナスのコメントとともに、総合評価を与えるよう勧める。ウェブサイト上で一度公表されれば、このような反応は検索エンジンの結果改善に役立ち、購入見込み客が現オーナーの意見を簡単に閲覧できるようになる。

Reevooのリサ・アシュワース最高経営責任者(CEO)は「われわれは、MINIのようなアイコニックブランドと提携し、将来の購入決定をめぐり主要オーディエンスに情報を伝える一助になれてうれしく思う。自動車購入は人生で最大級の高額な買い物であり、オーナーの92%は購入前にカスタマーレビューを読んでいる。彼らが受け取る情報に信頼性があり、公平で独立した情報提供者によるものであることが必要不可欠である」と話した。

これまでのパートナーシップの成功を受け、ReevooはMINI New Zealandにもサービスを広げており、次に買う車としてMINIを考えている人々のオンライン調査の段階を豊かにする一助になっている。最近、MINI 60 Years Editionを発売し、無公害の新電気自動車MINI Cooper SEの発売を控えていることから、ブランドがオーディエンスと関わり、刺激する新たな方法を見つけることは、かつてないほど重要になっている。

▽Reevooについて

Reevooは、さまざまなグローバル企業に製品やサービスの有効なレビューを提供する大手マーテックソリューションである。検証済みの購入者からのレビューのみを収集、公開することによって築かれた強固な基盤を持つReevooは、30カ国語で60カ国以上の企業にその信頼性と完全性を広げている。

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▽BMW Groupについて

BMWグループは、BMW、MINI、ロールス・ロイス、BMW Motorradの4ブランドを擁する自動車とモーターサイクルの世界的大手メーカーであり、プレミアなファイナンス、モビリティーサービスも提供している。BMWグループの生産ネットワークは14カ国にある30の製造・組立施設で構成され、140カ国以上でグローバル販売網がある。

BMWグループは2018年、世界で249万台以上の自動車、16万5000台以上のモーターサイクルを販売した。2018年会計年度は、売上高974億8000万ユーロ、税引き前利益98億1500万ユーロを計上した。2018年12月31日時点の従業員数は13万4682人である。

BMWグループは、常に長期的視野と責任ある行動を企業指針とすることで成功を収めており、その結果、バリューチェーン全体の環境・社会的持続性、包括的な製造責任、さらに、資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可分な要素として確立している。

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▽メディア問い合わせ先

Garth Garland

Reevoo, London, UK

+44 20 8132 8670

garth.garland@reevoo.com

ソース:Reevoo

MINI Australia Chooses Reevoo to Drive Brand Advocacy

PR82269

LONDON, Dec. 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

MINI Australia has partnered with Reevoo, the customer reviews and engagement platform,

to provide prospective customers with impartial ratings and experiences from MINI owners

via its new website (https://www.mini.com.au/ ).

Celebrating its 60th birthday this year, the BMW-owned brand joins over 25 other automotive

companies that have chosen to extend honest and unedited reviews to their online audiences

through Reevoo's solution.

Alex McLean, Head of Marketing at MINI Australia & New Zealand, said: "Over the past

18 months we've been working closely with Reevoo to put together a strategic approach

to sharing the experiences of MINI owners, culminating in our new website. We believe

the quality of our cars is second to none, so having the opportunity to use our customers

as brand advocates – to tell others about the joy they get from driving their MINI

– is extremely valuable to us."

Reevoo invites verified owners to give their MINI an overall rating, along with

scores for specific facets of the car and positive or negative comments about

the vehicle experience. Once published on the website, these responses can help

improve search engine results making it easier for prospective buyers to see

the opinions of existing owners.

Lisa Ashworth, CEO at Reevoo, said: "We're delighted to be working with such an

iconic brand as MINI to help educate its key audiences about their prospective

purchasing decisions. Buying a car is one of the most expensive items you'll

make in your lifetime, and with 92% of vehicle owners reading customer reviews

before making that purchase, it's imperative the information they receive is authentic,

unbiased and from an independent provider."

Due to the partnership's success so far, Reevoo has also extended its services

to MINI New Zealand, helping to enrich the online research phase for those

considering a MINI as their next car. And with the recently released MINI 60

Years Edition and the new emissions-free MINI Cooper SE electric car on the

horizon, it has never been more important for the brand to find new ways to

engage with and excite its audience.

Reevoo

Reevoo is a leading martech solution that provides validated reviews for products

and services to a wide range of global companies. With a solid foundation built on

collecting and publishing reviews from verified purchasers only, Reevoo extends

its trust and integrity to companies across 60+ countries in 30 languages.

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The BMW Group

With its four brands BMW, MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad, the BMW Group is

the world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and

also provides premium financial and mobility services. The BMW Group production

network comprises 30 production and assembly facilities in 14 countries;

the company has a global sales network in more than 140 countries.

In 2018, the BMW Group sold over 2,490,000 passenger vehicles and more than

165,000 motorcycles worldwide. The profit before tax in the financial year 2018

was EUR 9.815 billion on revenues amounting to EUR 97.480 billion.

As of 31 December 2018, the BMW Group had a workforce of 134,682 employees.

The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its strategy.

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Garth Garland; Reevoo, London, UK; +44 20 8132 8670; garth.garland@reevoo.com

Source: Reevoo

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