Alimentaria 2020はフィラ・デ・バルセロナでこの部門のグローバルな出会いの場としての地位を強化

フィラ・デ・バルセロナ(Fira de Barcelona)

Alimentaria 2020はフィラ・デ・バルセロナでこの部門のグローバルな出会いの場としての地位を強化

AsiaNet 82275(2585)

【バルセロナ(スペイン)2019年12月23日PR Newswire=共同通信JBN】2020年4月20日から23日までフィラ・デ・バルセロナ(Fira de Barcelona)で開催予定の、主要な食品・飲料およびフードサービスの国際展示会の1つであるAlimentaria Barcelona(アリメンタリア・バルセロナ、https://www.alimentaria.com/ )は、世界中からの出展者と専門家の来場者のプレゼンスを拡大することを最優先事項とし、商業交易を促進し美食を企画する。

出展面積は11万平方メートルを超え、このイベントは国際化、ビジネスおよびイノベーションのための優れたプラットフォームを食品とケータリング設備業界に提供するため、Hostelco(https://www.hostelco.com )と並行開催される。

Alimentaria 2020は、70カ国からの1000社を含む4500社の出展企業、156カ国からの国際的な来場者が30%を占める15万人の来場者を迎えた前回開催時より国際化の水準を引き上げることを目指している。

前回のAlimentariaで行われた1万2500を超すビジネス会合を再検証するという課題を受け、ロイヤルティーと招待プログラムの「Hosted Buyers」は5大陸の戦略的国家から680人の主要なバイヤー、輸入業者、流通業者を選出し、彼らが展示会に出席できるよう計らう。その一方で、Alimentariaは約1000人のスペインの重要なバイヤーを招待している。

カナダ、日本、ブラジル、アラブ首長国連邦およびベトナムは、Alimentaria 2020で初めてそれぞれのパビリオンを出展する予定である。とりわけイタリア、ドイツ、ポルトガル、ベルギー、ギリシャ、ルーマニア、ポーランド、モロッコ、米国、イスラエル、アルゼンチン、エクアドル、コロンビア、中国、韓国、インドネシア、タイも大きなプレゼンスを持つ。

Alimentariaの提供するものはIntercarn(食肉)、Interlact(乳製品)、Expoconser(保存食品)、Snacks, Biscuits & Confectionery(スナック、ビスケットと菓子類)、Mediterranean Foods(地中海食、オリーブオイル、植物油)およびRestaurama(フードサービス)に分割される。これらは新たな展示の「Alimentaria Trends」を組み入れ、これはFine Foods(グルメ食材)、Organic Foods(オーガニック食品)、Free From foods(フリーフロム食品)、Halal Foods(ハラール食品)およびFunctional Foods(機能性食品)などトレンドのサブ部門を展示する。このほか、Grocery Foodsでは主要な消費材企業を集め、International Pavilionsは全ての海外サプライヤーが一堂に会し、Lands of Spainではスペインのさまざまな地域の国産品の全てのサプライヤーが集結する。

展示会の活動は、持続可能性に重点を置きながら、この部門のイノベーションと食品、美食および観光産業の相互関係を促進する。このように、Experience Live Gastronomy(美食をライブで体験する)イベントは、30を超すミシュランの星を添える著名なシェフによるワークショップ、プレゼンテーションおよび料理ショーの空間となる。同様にAlimentaria Hubエリアは、会議、カンファレンス、ファストトークならびに展示に基づく、イノベーション、知識、起業家精神に特化する。

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ソース:Fira de Barcelona

Alimentaria 2020 reinforces its position at Fira de Barcelona as an essential global meeting point for the sector

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BARCELONA, Spain, Dec. 23, 2019,/PRNewswire=KYODO JBN/--

Alimentaria Barcelona [https://www.alimentaria.com/ ], one of the main food,

drink and foodservice trade shows worldwide, which will take place from 20th to

23rd April 2020 at Fira de Barcelona, has as priorities expanding the presence

of exhibitors and professional visitors from all over the world, promoting

commercial exchanges and projecting gastronomy.

With more than 110,000 m2 of exhibition space, the event will be held alongside

Hostelco [https://www.hostelco.com ] to offer the food and catering equipment

industry a great platform for internationalisation, business and innovation.

Alimentaria 2020 aims to increase the levels of internationalisation of its previous edition,

which welcomed 4,500 exhibiting companies, 1,000 of which came from 70 countries,

and around 150,000 visitors, 30% of them international, from 156 countries.

With the challenge of revalidating the 12,500 + business meetings that took

place in the previous edition of Alimentaria, the Hosted Buyers loyalty and

invitation programme has selected 680 key buyers, importers and distributors

from strategic countries from five continents so that they can attend the show.

On the other hand, Alimentaria has invited some 1,000 important Spanish buyers.

Canada, Japan, Brazil, United Arab Emirates and Vietnam will be exhibiting with

their own pavilions for the first time in Alimentaria 2020. Italy, Germany,

Portugal, Belgium, Greece, Romania, Poland, Morocco, United States of America,

Israel, Argentina, Ecuador, Colombia, China, Korea, Indonesia and Thailand,

among others, will also have a significant presence.

Alimentaria’s offer will be distributed among the Intercarn (meat), Interlact (dairy),

Expoconser (preserves), Snacks, Biscuits & Confectionery (sweets and snacks);

Mediterranean Foods (Mediterranean diet, olive oils and vegetable oils) and

Restaurama (Food Service). These will also incorporate the new Alimentaria Trends

show, which will display trending sub-sectors such as Fine Foods, Organic Foods,

Free From foods, Halal Foods and Functional Foods. Additionally, Grocery Foods will

bring together the main consumer goods companies, International Pavilions will bring

together all the foreign suppliers, while Lands of Spain will do the same with the national

production of the various Spanish regions.

The trade show activities will promote innovation in the sector and the interrelationship

between the food, gastronomy and tourism industries, with an emphasis on sustainability.

Thus, the Experience Live Gastronomy event, will be a space for workshops, presentation

and cooking shows with prestigious chefs that add more than 30 Michelin stars.

Similarly, the Alimentaria Hub area will be dedicated to innovation, knowledge and

entrepreneurship, based on congresses, conferences, fast talks and exhibitions.

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Source: Fira de Barcelona   

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