◎シチズンズ・オブ・ヒューマニティが日米でネット販売を開始

シチズンズ・オブ・ヒューマニティ

◎シチズンズ・オブ・ヒューマニティが日米でネット販売を開始

AsiaNet 54766

共同JBN 1274 (2013.10.28)

【ロサンゼルス(米カリフォルニア州)2013年10月28日PRN=共同JBN】ロサンゼルスの高級デニム・ブランド、シチズンズ・オブ・ヒューマニティ(Citizens of Humanity)が日本、米国でネット販売を行い、それぞれに出荷することになった。ウェブサイトでは女性用、男性用の「Holiday 2013」コレクションが販売されるが、同社の慈善映画コラボレーション活動「Just Like You」を元に作られた限定版の商品を含め、ここだけにしかない商品もある。11月終わりには、同社はプロ・サーファー、カシア・メドー氏のカスタム・サーフボードを含め複数のパートナーとの協力による商品ラインアップ「Things We Love」を発表する予定。

(Photo:http://photos.prnewswire.com/prnh/20131028/LA04034

過去10年にわたり、シチズンズ・オブ・ヒューマニティは強力な製品群で同社の価値観を明確にしてきたが、同社はネット販売も配慮が行き届き、永続的で、かつ全体的なブランドの位置づけと合ったものにするために開始時期を考慮してきた。ウェブサイトで販売される商品の多くは現在、セレクトショップで部分的にしか売られておらず、顧客はコレクション全体がどうデザインされているかを見ることはできなかったものだが、今後ブランドの名を冠したネット販売サイトでラインの全体像およびビジョンを見ることができるようになるのは自然な流れである。

同社のエイミー・ウイリアムズ社長は「シチズンズ・オブ・ヒューマニティ・ブランドが発展段階の次のステップに進むことになり喜んでいる。当社は当社のすべての製品ラインアップ、ブランドイメージ、そして特別なクリエーティブ・メッセージを顧客と分かち合いたいと思っている。関係するブログ、販売のアフィリエート各位との間のパートナーシップをさらに緊密な関係にするのも今回のプロジェクトの重要な一部でもある」と述べた。

同社ウェブサイトはLinkShare、rewardStyleなどのサービスを使ってブロガーや選ばれたアカウント・パートナーとのアフィリエート・プログラムを推進することになっている。今回のネット販売開始に当たって、シチズンズ・オブ・ヒューマニティ製品を250ドルまたはそれ以上買い上げた顧客はブランド創業者兼最高経営責任者(CEO)ジェローム・ダーハン氏の限定版「ディア・ダナ」カスタム・デザインTシャツを在庫があるかぎりもらえることになっている。さらに、同ウェブサイトでは個々の顧客の必要に合わせて裾上げのカスタムサービスを提供する。

日本ではこのブランド製品に対して大きな反響があり、ビジネス的にも堅調である。洗練された日本の顧客に合わせ、同社チームは複数の強力な卸売りパートナーと組んでシチズンズ・オブ・ヒューマニティの完全な経験を提供する努力を続けて来ており、ネット販売も米国と同時に開始し、11月には東京に最初の独立店舗もオープンする予定。

▽シチズンズ・オブ・ヒューマニティについて

シチズンズ・オブ・ヒューマニティは2003年に創立され、先端的なデニム・スタイル、着やすさ、妥協のないフィット感でファッション業界を魅了した。創立者のジェローム・ダーハン氏はデニム業界で25年以上の経験を持ち、高級デザイナー・デニムを初めて世に出した本当のビジョナリーである。シチズンズ・オブ・ヒューマニティは年間100万本以上のジーンズをデザイン、製造、販売しているが、比類のない製品作りを目指してウォッシュ加工を社内で行っている。シチズンズ・オブ・ヒューマニティは35カ国以上の1300を超す小売店で扱われているが、その中にはCurve、Fred Segal、Scoop、Madison、Anthropologieなどの高級スペシャルティ・ブティック、Shopbop.com、MyTheresa.comなどのオンラインストア、バーニーズ・ニューヨーク、バーグドーフ・グッドマン、ニーマン・マーカス、ブルーミングデールなどの高級デパートがある。詳しい情報はウェブサイト(www.citizensofhumanity.com)および(www.cohjapan.jp)を参照。

ソース:Citizens of Humanity

▽問い合わせ先

Marina Morrison-Keiler, mkeiler@citizensofhumanity.com, +1-310-432-4540

Citizens of Humanity launches e-commerce in USA and Japan

PR54766

LOS ANGELES, Oct. 28, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

   Los Angeles premium denim brand Citizens of Humanity will launch e-commerce

in both the United States and Japan, shipping respectively.  The website will

include the women's and men's Holiday 2013 collections complimented by a

selection of exclusive products such as limited edition merchandise from the

brand's "Just Like You" philanthropic film collaborations.  In late November,

the company will introduce "Things We Love" - a range of goods from partners

including custom surfboards from pro-surfer Kassia Meador.  

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131028/LA04034)

   Over the past 10 years, Citizens of Humanity has defined its point of view

with strong product and has timed their e-commerce launch so that it is

thoughtful, lasting and in keeping with the overall brand positioning.  Much of

the product that will be available on the website is currently only offered in

segments at select retailers which can inhibit customers from seeing the

collection as it was designed, so it was the natural progression to fully

showcase the complete line and vision on a branded e-commerce website.   

   President Amy Williams says, "We are excited for the next step in the

development of the Citizens of Humanity brand.  We are eager to fully share our

product range, brand image and specific creative messages with our customers.  

Partnering and building deeper relationships with each of our blogger and

retail affiliates is a very meaningful part of this project, as well."

   The website will work in conjunction with programs such as LinkShare and

rewardStyle to develop affiliate programs with bloggers and select account

partners.  For the e-commerce launch, customers who purchase over $250 or more

of any Citizens of Humanity merchandise will receive a limited-edition Deer

Dana custom designed t-shirt of the brands Founder and CEO, Jerome Dahan, while

supplies last.  Additionally, the website will offer a custom hemming service

to specifically fit each individual's needs.

   In Japan there has been a great response to the brand product, building a

robust business. The Japanese customer is sophisticated, and thus the company's

team has been leading efforts to build a complete Citizens of Humanity

experience with strong wholesale partnerships, an e-commerce site launching

simultaneously with the US, and in November the brands first freestanding store

in Tokyo.

   About Citizens of Humanity

   Established in 2003, Citizens of Humanity has captivated the fashion world

with a rigorous commitment to cutting edge denim styling, comfort and fit

without compromise.  With over 25 years of experience in the denim industry,

founder Jerome Dahan, is a true visionary and the first to bring the concept of

luxury designer denim to the global marketplace.  Citizens of Humanity designs,

markets and produces more than one million pairs of jeans annually in an

internal laundry facility to ensure the product is unparalleled.  Citizens of

Humanity is distributed in over 1300 retailers in more than 35 countries

including high-end specialty boutiques such as Curve, Fred Segal, Scoop,

Madison and Anthropologie; online at Shopbop.com and MyTheresa.com as well as

in luxury department stores Barneys New York, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus

and Bloomingdale's.  For more information, please visit

www.citizensofhumanity.com and www.cohjapan.jp.

   SOURCE:  Citizens of Humanity

   CONTACT: Marina Morrison-Keiler, mkeiler@citizensofhumanity.com,

+1-310-432-4540

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