サウジ保健省がオンライン予約アプリ「マウィド」で医療サービスの利用を容易に
サウジ保健省がオンライン予約アプリ「マウィド」で医療サービスの利用を容易に
AsiaNet 78552
リヤド(サウジアラビア)、2019年5月7日/PRニュースワイヤー/ --
世界中の医療革命でEヘルス(e-Health)は重要な役割を果たしています。世界保健機構(World Health Organization)によれば、医療費は世界的に年間5%近く増加しており、医療システムにおいてEヘルスは減少する資金枠と高まる需要とのギャップを埋めることに大きく貢献していると考えられています。
しかしながら、デジタル革命を推進しているのは経済的な影響だけではありません。医療システムは患者によるデータを記録することで、変化する患者の行動を利用して、医療システムの合理化にプラス効果をもたらそうとしています。
他の医療システムと同じく、デジタル技術もサウジアラビアの医療システムの変革で重要な役割を果たしています。サウジ保健省(MOH)はEヘルスに尽力しており、変革プログラムではデジタル技術を完全統合型医療システムのビジョン実現における成功の鍵と位置付けています。
MOHはEヘルスの革新的先端技術に投資することで、患者とプロバイダーに等しく著しい影響を与える慎重な方法を取っています。
予約を意味するマウィド(MAWID)は、MOHが立ち上げた構想のうちの一つです。自分の健康を管理して健康を自分のものにする力をサービス利用者に与えるよう作られているため、医療システムの照会を電子的に接続して合理化し、照会を一元化、自動化します。
MOHは、プロバイダーが予約カレンダーをユーザーと共有しやすくなるようマウィドを使ってデータ共有の障害を取り除くことに成功し、ユーザーはいつでも、どこからでも即座に診療予約を取ったり、管理したりすることができるようになりました。サービス利用の新たな方法です。
マウィドの内蔵機能によって、リアルタイムの満足度などの重要な患者情報を得られるようになり、MOHにとっては、継続的改善に向けた将来のサービスデザインに役立つ適格かつ質の高い有益なデータへのアクセスを提供するという大きなメリットになります。
マウィドはすでに興味深い結果を示しており、デジタル技術の影響を示す絶好の実例となっています。1年目にほぼ完全採択を達成し、病院とプライマリーヘルスケア・センターの98%がマウィドに接続しており、650万人以上のユーザーがオンライン施設に登録しています。予約システムを大幅に合理化し、遅延を減らしたため、これまでに1600万件以上の予約が処理されました。
マウィドは患者体験に大きな影響を与え、ユーザーに実施した調査ではマウィド使用 で満足度が78%になったことが明らかになりました。MOHの中央コールセンター937の導入と併せて、MOHは総合的かつ人中心の方法で順調にサービスの利用を統合しています。
サウジのMOHはここで終わらせません。マウィドは、サウジが国民のより健康な未来を約束するビジョンを実現するためのデジタル戦略の一部に過ぎません。
サウジの保健大臣、ターフィグ・アルラビアー博士は「現実に、医療サービスでテクノロジーを使用することにより明るい未来が待っています。王国がこの分野のリーダーとなって、マウィドがビジョン実現の一部となることが目標です」と説明しています。
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(日本語リリース:クライアント提供)
Saudi Ministry of Health Makes Access to Health Services Easier With New Online Appointment App "MAWID"
PR78552
RIYADH, Saudi Arabia, May 7, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Worldwide, e-Health is playing a significant role in driving healthcare evolution.
According to the World Health Organization, healthcare costs globally are increasing
by nearly 5% annually and health systems see e-Health as contributing significantly
to closing the gap between a decreasing financial envelope and growing demand.
However, it is not just financial impact that is driving the digital revolution.
Health systems are also keen to tap into changing patient behavior by capturing
patient-generated data thus having a positive impact on streamlining health systems.
In line with other health systems, digital technology is also playing a significant part
in transforming the health system in Saudi Arabia. The Saudi Ministry of Health (MOH) is
committed to e-Health; its transformation program positions digital technology as the key
enabler in delivering its vision of a fully integrated healthcare system.
The MOH is taking a measured approach to have a marked impact on patients and
providers alike, by investing in innovative and advanced technologies in e-Health.
MAWID, meaning appointment, is one of the several digital initiatives the MOH
has launched. Designed to give service users power to manage their health journey
and take greater ownership of their health, it centralizes and automates referrals across
the health system by linking them electronically and streamlining their operations.
With MAWID, the MOH has successfully removed data sharing barriers so providers
can easily share appointment calendars between themselves and with users, who
now have the ability to book and manage their medical appointments
instantaneously whenever and wherever they are; a new way of accessing service.
MAWID's inbuilt functionality enables it to capture key patient information
such as satisfaction scoring in real-time, which benefits MOH significantly
providing access to invaluable qualified and quality health data to help in
future service design for continuous improvement.
MAWID is already showing exciting results and proving to be a powerful example
of the impact of digital technology. Having achieved almost complete adoption
in its first year, with 98% of hospitals and primary health care centers now
linked to MAWID and more than 6.5 million users registered for online facilities.
It has significantly streamlined and reduced delays in the appointments system with,
to date, more than 16 million appointments being processed.
MAWID is having marked impact on patient experience; surveys conducted among
users revealing a 78% satisfaction rate for using MAWID. Combined with the
introduction of 937, MOH's central Call Center line, the MOH is successfully
integrating service access in a holistic, person-centric way.
Saudi MOH is not stopping here. MAWID is just one part of its wider digital
strategy to ensure Saudi can deliver on its vision to secure a better health
future for its people.
"The reality is that the future is brighter with the use of technologies in health services,"
explains Dr. Tawfig AlRabiah, Saudi Minister of Health. "The aim is that the Kingdom will be
a leader in this field and MAWID is one part of delivering that vision."
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Photo: https://mma.prnewswire.com/media/880427/Ministry_of_Health_MAWID_app.jpg
Source: Ministry of Health
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