ファッションとレーシングの融合:「ポリス × ルイス・ハミルトン」

De Rigo Vision S.p.A.

ファッションとレーシングの融合:「ポリス × ルイス・ハミルトン」

ルイス・ハミルトンがデザインしたポリスのアイウェアコレクションがフォーミュラ1(TM)イタリアグランプリで世界的なデビューを果たす

AsiaNet 80379

2019年9月6日、(イタリア)ロンガローネ/PRニュースワイヤー/ -– 「ポリス × ルイス・ハミルトン」の新作10モデルからなるアイウェアコレクションは、F1(TM)世界チャンピオンに5度も輝いたルイス・ハミルトンがそのデザインを手掛け、9月8日日曜日にフォーミュラ1(TM)イタリアグランプリで世界的なデビューを果たします。

ファッションとレーシングの世界を融合させたポリスとF1(TM)のレジェンドのコラボレーションは、スピードとデザインというコンセプトを象徴する素晴らしいアイウェアコレクションを生み出しました。サングラス7モデルと眼鏡フレーム3モデルからなる本コレクションは、パイロットスタイルとポリスの精神に力強く象徴的なデザインを組み合わせ、クラシックでレトロ感のあるフォルムにトレンドを取り入れた仕上がりです。持続可能性と機能性がコレクションの核であり、その効率性ゆえ選ばれたバイオアセテート、チタン、ゴムなどの材質を使用しています。

「ポリス × ルイス・ハミルトン」コレクションは、サングラス7モデルと眼鏡フレーム3モデルの全10モデルで構成されています。

「このコレクションをポリスと一緒に制作したことは素晴らしい経験でした。僕は、レーシングにおいてもそれ以外でも、常に自分自身に挑戦し、新たな方法で自分の可能性を発揮したいと考えています。ですから今回、デザインする過程がとても楽しかったし、ポリスの素晴らしいクリエイティブチームと一緒に仕事をして多くのことを学びました。コレクションの開発やアイウェアデザインの複雑さを理解することから、素材の選択や最終製品のカスタマイズまで、とてもやりがいのある経験でした。皆であらゆる限界まで突き詰めてきたので、こうしてようやく「ポリス × ルイス・ハミルトン」コレクションを世に出せることをとても誇りに思っています」 とルイス・ハミルトンは述べています。

「F1(TM)とファッション界の真のアイコンであるルイス・ハミルトンは、彼の象徴的スタイルアイテムのひとつとしてサングラスを愛用しています。彼は学ぶことに熱心で、彼独自の象徴的なスタイルをデザインプロセスに取り入れたのです」と、デ・リーゴ・ヴィジョンのクリエイティブディレクターであるエンリコ・フルランが付け加えます。「このコレクションは、彼の名前を冠するというだけでなく、ポリスのスタイルと本質を完全に反映した紛れもないデザインと価値をまとっています。彼のディテールへのこだわりや、持続可能性といった重要な課題に対する感受性を目の当たりにするのは刺激的でした」。

ポリスは、ルイス・ハミルトンとのコレクション開発に加え、メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツのオフィシャルチームサプライヤーでもあり、ドラーバーやチームスタッフが、ポリスブランドのサングラスおよび眼鏡フレームのアンバサダーとして協力しました。  

1980年代にデ・リーゴグループのアイウェアブランドとして発表されたポリスは、高品質な素材とアーバンな雰囲気が際立つ幅広い製品を提案しています。

ポリスについて

ポリスは、確かな品質のアイウェアのデザイン、生産、流通を手掛けるリーディングカンパニー、デ・リーゴ社のブランドです。  1983年に設立されたポリスは、すぐにその洗練されたデザインと力強いイメージでブランドとしての地位を確立しました。  年月を経て確立されたそのアイデンティティとマーケットポジションにより、ポリスは、フレグランス、ウォッチ、ジュエリー、レザーグッズ小物といった、幅広いライフスタイルコンセプトを着実に生み出してきました。  現在ポリスコレクションは、ヨーロッパ、アジア、アメリカを含む世界80カ国以上で販売されています。

Website:www.policelifestyle.com

Facebook:www.facebook.com/PoliceLifestyle

Twitter:https://twitter.com/POLICELIFESTYLE

Pinterest:www.pinterest.com/policelifestyle/

Instagram:http://instagram.com/policelifestyle

ルイス・ハミルトンについて

ルイス・ハミルトンMBEは、F1世界チャンピオンに5度輝き、英国史上最も成功を収めたF1ドライバーです。現在、メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツに所属し、すでにスポーツ界の史上最高の一人として世界に認められています。

ルイスはわずか22歳でF1デビューを果たしました。2007年、ルーキーとして参加したGPにおいて最年少で首位に立ちますが、最終的にはわずか1ポイント差で準優勝に終わります。続く2008年のシーズンでは、ルイスは、シーズン最終ラップの最終コーナーで勝利を手に入れ、世界チャンピオンを獲得した最年少で史上初の黒人ドライバーとなりました。

2013年、彼はメルセデスAMG F1に移籍し、1,200名のチームメイトとともに、2014年および2015年に、自身の2度目と3度目の世界チャンピオンを獲得し、シルバーアローを表彰台のトップに返り咲かせます。これは、彼の子供時代のヒーロー、偉大なるアイルトン・セナによって築かれた記録に匹敵するものです。ルイスは、自身の成功や犠牲は、いつでも奪われる可能性があるという意識を持ちながら、完璧な勝利に集中し続けました。2017年と2018年に、彼はさらに2つの世界タイトルを獲得し、ファン・マヌエル・ファンジオとミハエル・シューマッハに続く、5度の世界チャンピオンに輝いた史上3人目のドライバーとなります。ルイスは、スポーツ史上最も成功を収めたイギリス人ドライバーであり、彼が参戦した242レースで、優勝回数:81勝、ファステストラップ:43回、通算獲得ポイント:3,286、優勝サーキット数:26、通算ポールポジション:87回の記録を保持しています。

コース外での彼は、まさに前向きかつ大胆で、常に挑戦し、新しいことからインスピレーションを得ています。彼はクリエイティブなことに深い情熱を持ち、時間のあるときにはファッションを学びました。トミーヒルフィガーやポリスのブランドアンバサダーとして、彼は独自のラインをデザインし、世界のリーディングファッションショーではフロントロウの招待客として引っ張りだことなりました。ルイスは幼い頃から音楽にも親しみ、ピアノとギターを奏で、さらにエクストリームスポーツのファンでもあり、スカイダイビングライセンスを持ち、オフシーズンには定期的にサーフィンもしています。

自身を変えるものを積極的に受け入れる気持ちが、彼の価値観や人生観を作り出し、その恐れを知らない大胆さ、創造的思考、積極性により、2016年には、BBCのスポーツ・パーソナリティ・オブ・ザ・イヤーを受賞、そしてTIME誌の「世界で最も影響力のある100人」にも選ばれました。 真のデジタルネイティブであるルイスは、デジタルツールを積極的に利用し、世界で最もフォローされているレーシングドライバーです。彼は忠実なるグローバルなファンベース#TeamLHを持ち、彼のチャンネルには中国のマイクロブログプラットフォームであるSina Weiboの100万人以上のファンを含む、2400万人以上のフォロワーがいます。 ルイスはよく、家族や愛犬ロスコーとココと過ごす貴重な時間のスナップをクリップして私生活をシェアしたり、ファクトリーやジムで過ごすスナップで、レースでの成功を導くための犠牲や努力をファンに追体験させたりしています。‬‬

将来を見据える中でルイスは、レースにおける完璧を執拗に追い求めているものの、ある時点でF1の先に目を向けていく必要があることも知っています。悪条件を克服しF1のトップに登り詰めたことで彼は、どのようなことであろうと、そしてバックグラウンドに関係なく、若者がそれぞれの可能性を解き放つ手助けをすることに熱心に取り組むようになりました。彼らがそれぞれの違いを受け入れることができるように。

メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツについて

メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツは、年間を通して世界中で開催される最大のスポーツシリーズでありモータースポーツの頂点である、FIAフォーミュラワン(TM) ワールドチャンピオンシップで活躍する、メルセデス・ベンツのF1チームです。  

イギリスにある2つの世界的クラスのテクノロジーキャンパスに拠点を置くこのチームは、5度の世界チャンピオンに輝いたルイス・ハミルトンや、優勝レースのチームメイトであるバルテリ・ボッタスがハンドルを握る、レーシングカーおよびハイブリッドパワーユニットの設計、開発、製造を行っています。  

3月から12月までのレースシーズン中に世界各地で21ものグランプリ大会が開催されるフォーミュラワン。そこで結果を出すためには、最先端技術、ハイパフォーマンスマネージメント、そして精鋭によるチームワークを駆使した秘術を必要とし、技術的にも人間的にも極限の挑戦なのです。  

メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツは、2014年、2015年、2016年、2017年、2018年に、F1(TM)のワールド・コンストラクターズ・チャンピオンシップとワールド・ドライバーズ・チャンピオンシップで優勝するという新たなベンチマークを打ち立てました。チャンピオンシップを獲得したこれらの5シーズンの100レース中、チームは74勝、147回の表彰台、84回のポールポジション、53回のファステストラップ、39回のワンツーフィニッシュを記録しました。

https://mma.prnewswire.com/media/970885/Police_x_Lewis_Hamilton.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

Fashion and Racing Unite: "Police X Lewis Hamilton"

PR80379

LONGARON, Italy, September 6, 2019, /PRNewswire=KYODO JBN/--

POLICE EYEWEAR COLLECTION DESIGNED BY LEWIS HAMILTON MAKES ITS WORLDWIDE DEBUT AT FORMULA 1(TM) ITALIAN GRAND PRIX

'Police x Lewis Hamilton', the new 10-style eyewear collection designed by

five-time F1(TM) World Champion Lewis Hamilton will make its worldwide debut at

the Formula 1(TM) Italian Grand Prix on Sunday, 8 September.

Uniting the worlds of fashion and racing, the collaboration between Police and

the F1(TM) legend has created a spectacular collection of eyewear that

epitomises the concept of speed and design. Comprising 7 sunglasses and 3

prescription glasses, each piece combines the pilot style and Police spirit

with strong, iconic design that brings together classical, retro-inspired

shapes with fashion-forward trends. Sustainability and function sit at the

heart of the collection, which uses materials such as bio-acetate, titanium and

rubber, picked for their efficiency.

"Working with Police on the creation of this collection has been an amazing

experience. On and off the track I'm always looking to challenge myself and

fulfil my potential in new ways, so I've loved the design process and have

learnt so much from working alongside Police's brilliant creative team. From

developing the collection and understanding the intricacies of eyewear design,

to picking the materials and customisation of the final product it's been such

a rewarding experience. Together we've pushed every boundary so I'm extremely

proud to finally get to share the Police x Lewis Hamilton Collection with the

world," says Lewis Hamilton.

"A true icon of F1(TM) and of the fashion world, Lewis Hamilton uses eyeglasses

as one of his distinguishing style accessories. He was so keen to learn and

brought his own unique and iconic style to the design process," adds Enrico

Furlan, Creative Director of De Rigo Vision. "This collection bears not just

his signature, but also - and above all - his unmistakable style and values,

which perfectly reflect the style and essence of Police. It was inspiring to

see his attention to detail and his sensitivity towards an issue as important

as sustainability".

In addition to developing the collection with Lewis Hamilton, Police is also an

official team supplier of Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Through this

relationship the drivers and their fellow team members have been enlisted as

ambassadors of the brand's sunglasses and prescription frames.  

Launched in the 1980s as a De Rigo Group eyewear brand, Police now boasts a

wide range of products, all of which stand out for the high quality of the

materials used and for their consummately urban spirit.

Information on Police

Police is a brand belonging to De Rigo, world leader in the design, manufacture

and distribution of eyewear of indisputable quality.  Founded in 1983, Police

very soon established itself as a byword for refined design and a strong image.

Through its identity and market position, which has been consolidated over the years,

Police has steadily created a very broad lifestyle concept that includes fragrances,

watches, jewellery and small leather goods. Police collections are distributed in over

80 countries, particularly in Europe, Asia and America.

Website: www.policelifestyle.com

Facebook: www.facebook.com/PoliceLifestyle

Twitter: https://twitter.com/POLICELIFESTYLE

Pinterest: www.pinterest.com/policelifestyle/

Instagram: http://instagram.com/policelifestyle

About Lewis Hamilton

Lewis Hamilton MBE is a five-time Formula One World Champion and Britain's most

successful F1 driver in history. Currently racing for Mercedes-AMG Petronas

Motorsport he is already recognised as one of the sport's all-time greats.

Lewis made his Formula 1 debut aged just 22. In 2007 he became the youngest

World Championship leader during his rookie season, eventually finishing runner

up by just a single point. The following 2008 season Lewis claimed the crown on

the very last corner of the last race of the season, becoming the youngest and

first black driver to win the World Champion the sport has ever seen.

In 2013 he moved to Mercedes AMG F1 and alongside his 1,200 teammates returned

the Silver Arrows to the top of the podium with his second and third World

Championships in 2014 and 2015, equalling the record set by his childhood hero,

the great Ayrton Senna. Still carrying the sense that all his success and

sacrifices could be snatched away from him at any moment, Lewis remained

focused on winning perfection. He went on to secure two more world titles in

2017 and 2018, joining the great Juan Manuel Fangio and Michael Schumacher as

the only drivers to have five or more world championship titles. The most

successful British driver in the history of the sport, over the course of the

242 races he has contested Lewis has secured 81 wins, 43 fastest laps holds

records for the all-time most career points (3,286), the most wins at different

circuits (26), the all-time most pole positions (87).

His approach off the track is just as positive and fearless, constantly

challenging himself to grow and drawing inspiration from new places. He has a

deep passion for creativity and in his spare time has become a student of

fashion. In his role as a brand ambassador for Tommy Hilfiger and Police he has

designed his own lines and has become a much sought after front row attendee at

the world's leading fashion shows. Lewis has also loved music since a young

age, playing both the piano and guitar, and is an extreme sports fan, holding a

sky diving license and regularly surfing during the off season break.

His willingness to embrace what makes him different has defined his values and

outlook on life, and in 2016 the fearlessness, inspiration and positivity that

drive saw him win the BBC's Sports Personality of the Year and recognized by

TIME Magazine's '100 Most Influential People' list. A true digital native,

Lewis is the most followed and engaged racing driver in the world. He has loyal

global fanbase, #TeamLH, and his channels have over 24 million followers,

including more than a million fans on Chinese microblogging platform, Sina Weibo.

Lewis often shares glimpses into his home life, with clips of him grabbing precious

moments with his family and beloved dogs Roscoe and Coco or putting in the hours

at the factory and gym giving his fans a taste of the sacrifice and hard work that

goes in to each and every success he has on the track.

Looking to the future, Lewis sees himself relentlessly chasing perfection on track,

but knows at some point he will need to look beyond F1. His against-the-odds rise

to the top of F1 has made Lewis fiercely committed to help youths unleash their potential,

wherever it lies and no matter their background – to help them to embrace their difference.

About Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mercedes-AMG Petronas Motorsport is the works Formula One Team of Mercedes-Benz,

competing in the FIA Formula One(TM) World Championship – the pinnacle of world

motorsport and the largest annual sporting series in the world.  

Based at two world-class technology campuses in the UK, the team designs,

develops, manufactures and races the race cars and Hybrid Power Units driven by

five-time World Champion Lewis Hamilton and race-winning team-mate Valtteri Bottas.  

Formula One is a uniquely demanding technical and human challenge,  requiring

the right alchemy of cutting-edge technologies, high-performance management and

elite teamwork to deliver results at 21 Grands Prix around the globe in a race

season running from March to December.  

Mercedes-AMG Petronas Motorsport set new benchmarks for F1(TM) success on its

way to winning the Constructors' and Drivers' World Championships in 2014, 2015, 2016,

2017 and 2018. During those five Championship-winning seasons, the team scored 74 wins,

147 podiums, 84 pole positions, 53 fastest laps and 39 one-two finishes from 100 race starts.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/970885/Police_x_Lewis_Hamilton.jpg

SOURCE: De Rigo Vision S.p.A.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中