Suning Internationalがイタリア貿易促進機構と提携し、中国の消費者に「本当のイタリア」を届ける

Suning Holdings Group

Suning Internationalがイタリア貿易促進機構と提携し、中国の消費者に「本当のイタリア」を届ける

AsiaNet 81473 (2192)

【上海2019年11月5日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Internationalは第2回中国国際輸入博覧会(China International Import Expo、CIIE)の場でイタリア貿易促進機構(Italian Trade Agency、ITA)との契約に正式調印した。より良い消費とライフスタイルの質的向上を強化するのを目的とし、中国において本物のイタリア製品の知識を深め、消費を促進する。

両者はまったく新しいマーケティングキャンペーンである「Suning-ITA Authentic Italian Promotion 2019-2020(Suning-ITA本物のイタリアプロモーション2019-2020)」を開始することを共同発表した。Suning-ITA Authentic Italian Promotionの目的はイタリア製品の品質について中国人消費者の認知を高め、品揃えとイタリア製製品の販売の増加と共に、そうした製品の中国への輸出を増やすため、本物であることのコンセプトを活用することである。

この新契約により、Suningは中国での本物のイタリア製品について認知を高めて消費を増やす一連のオンラインとオフラインのマーケティングキャンペーンを展開し、中国人消費者のイタリア製品に関するより良い理解を促進し、本物であることのコンセプトをさらに広げて拡大させることが目標だ。

それに加え、ITAはSuningがマーケティング投資で本物のイタリア製品を調達するのを手助けすること、そして専門的な海外バイヤーを育成する研修プログラムのSuning-Italy Retail Academy設立をサポートする。

中国の世界的な貿易戦略、そして2019年3月に中国の習近平国家主席とイタリアのジュセッペ・コンテ首相の立会の下に調印されたStrategic Cooperation Agreement(戦略的協力合意)を受け、Suningは2019年、アンダーウエアブランドのラペルラ(La Perla)、ファッションブランドO Bag、照明ブランドFlosといったイタリアの150のデザイン、ファッション、テクノロジーのブランドを紹介する計画である。Suningはまた、これからの3年間で中国の主要都市に、海外の製品と消費体験に特化した150のスマートリテール・オフラインストアをオープンする。また、Suningはオンラインチャンネルにイタリアパビリオンを開設し、国内市場でのブランドの浸透を支援するイタリアのライフスタイルと文化的体験を提供する。さらに、Carrefour ChinaはSuning Internationalのサプライチェーンで重要な役割を果たし、ITAと協力してさらに多くのイタリアの飲食品を中国市場に持ち込む。

Suningのチャン・ジンドン会長は「中国市場には、ハイエンドあるいはティア3からティア4都市の消費者の区別なく、巨大な可能性がある。Suningはオムニチャンネルと多数の産業レイアウトの優位性を全面的に利用して売上高とともにイタリアブランドのブランド認知を高めるだろう」と述べた。また、同会長は、Suningはフルシナリオのレイアウトとスマートリテールのソリューションにより、今後も国際的な発展と事業を重視すると述べた。

CIIEの期間中、Suning Internationalはヘルス、ファッション、美容、食品の各製品の購入力を強化する。その上、Suningは2020年3月に上海で高級品のスマートストアをオープンする予定で、そこはデザイン、ファッション、テクノロジーのプレミアムブランドが集まる場所になり、より良い消費とライフスタイルの質的向上を支援する。また、Suning Internationalは同社の高級品スマートストアとSuning Internationalの部門の形式で最高品質の品物を提供し、中国人消費者の満足感を高め、インタラクティブな実験的消費も提供して若年消費者層のファッションとトレンドへの欲求を満たす。

Suningは中国をリードするリテール企業としてCIIEに積極的に参加し、オムニチャンネル、フルシナリオでマルチビジネスである同社の優位性、そしてテクノロジーとビッグデータに基づいた消費動向の予測と消費へのインサイトでの強みという優位性を活用し、海外ブランドを全面的に支援して中国市場に参入する海外ブランドへの橋渡し役となる。

▽Suning Holdings Groupについて

1990年に創設されたSuningは中国有数の商業企業で、中国と日本に上場企業2社がある。Suning Holdings Groupは2019年、6025億元(約772億4000万ユーロ)の年間売上高によって中国非国有企業トップ500社の上位3ブランドにランクされ、インターネットリテーリング分野での首位を継続した。Suningは「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、商業用不動産、金融サービス、スポーツなど多くの垂直事業から成る企業エコシステムを通じてリテールとしてのコアビジネスを強化し、拡大してきた。オンラインとオフラインのリテーリングを開拓した主要子会社Suning.comは2017年から2019年まで3年連続でFortune Global 500のリストに入った。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191105/2632610-1

ソース:Suning Holdings Group

添付画像リンク先:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=349979

Suning International Partnered with Italian Trade Agency, to Provide 'Authentic Italian' for Chinese Consumers

PR81473

SHANGHAI, Nov. 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Suning International officially signed an agreement with Italian Trade Agency

(ITA) at the 2nd China International Import Expo (CIIE) to strengthen

consumption upgrading and quality-enhancing of lifestyle, increasing the

knowledge and raising the consumption of Authentic Italian products in China.

Two sides jointly announced the launch of a whole-new marketing campaign

'Suning-ITA Authentic Italian Promotion 2019-2020'. The Suning-ITA Authentic

Italian Promotion aims to raise awareness among Chinese customers about the

quality of Italian products and to leverage upon the concept of Authenticity in

order to increase the offering and the sales of Made in Italy products, as well

as the export of such products to China.

The new agreement also allows Suning to plan to conduct a series of online and

offline marketing campaigns to raise the awareness and grow the consumption of

authentic Italian products in China, promoting better understanding of Italian

products among Chinese consumers, and further broadening the concept of

authenticity with goal to increase.

ITA will support Suning to facilitate the sourcing of Authentic Italian products

with marketing investment and to establish the Suning-Italy Retail Academy,

a training program that aims to cultivate professional overseas buyers.

Following China's international trade strategy and the signing of Strategic Cooperation

Agreement in March 2019 under the witness of President of China Mr. XI Jinping and

Prime Minister of Italy Mr. Giuseppe Conte, Suning plans to introduce 150 Italian design,

fashion and technology brands in 2019, including underwear brand La Perla, fashion brand

O Bag and lighting brand Flos. Suning will also open 150 smart retail offline stores dedicated

to overseas products and consumption experience across major Chinese cities over

the next three years. It will also open an Italian Pavilion on online channels, offering Italian

lifestyle and cultural experiences that support brand penetration in the domestic market.

Besides, Carrefour China will play an important role for Suning International supply chain,

and cooperate with ITA to bring more Italian food and beverages to Chinese market.

'China's market has a huge potential, no matter for high-end or tier-3 to

tier-4 cities consumers. Suning will fully take advantages of omni-channel and

multiple industrial layouts to increase sales' volume and brand awareness for

Italian brands' said Zhang Jindong, Suning's Chairman. He also mentioned that

Suning will continue to focus on the international development and business by

full-scenario layouts and smart retail solutions.

During this expo, Suning International will strengthen the purchasing power on

health, fashion, beauty and food products. Furthermore, Suning will open a high-end

smart store in Shanghai in March 2020, becoming a gathering place for niche premium

brands of design, fashion and technology, to continue empowering consumption upgrading

and quality-enhancing of lifestyle. Besides, Suning International will provide interactive

experiential consumption by the form of Suning high-end smart stores and Suning International

divisions, fulfilling young consumers' pursuit for fashion and trend, to bring premium quality

items and enhance the happiness for Chinese consumers.

As a leading smart retail company in China, Suning actively participates the CIIE

and leverages its advantages of omni-channel, full-scenario and multi-business,

as well as its strengths of insight into consumption and prediction of consumption

trends based on technology and big data, to fully empower overseas brands and

become a bridge for overseas brands to enter the Chinese market.

About Suning

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2019, Suning Holdings Group

ranked as the top three brands among the top 500 non-state owned enterprises in

China with annual revenues of RMB 602.5 billion (approximately EURO 77.24 billion)

and continued to top the list of Internet retailing category. Adhering to the enterprise

mission of "Leading the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All",

Suning has strengthened and expanded its core business as retail through a corporate

ecosystem comprised by multiple vertical industries, including commercial real estate,

financial services and sports. Suning.com, the main subsidiary pioneering in online and

offline retailing, has been listed in the Fortune Global 500 for three successive years

from 2017 to 2019.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191105/2632610-1

SOURCE  Suning Holdings Group

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