◎1回目の審査委員会が完了 ブラウンデザイン賞の選考を開始
◎1回目の審査委員会が完了 ブラウンデザイン賞の選考を開始
AsiaNet 49484
共同JBN 0722 (2012.6.6)
◎1回目の審査委員会が完了 ブラウンデザイン賞の選考を開始
【クロンベルグ(ドイツ)2012年6月6日PRN=共同JBN】プロクター・アンド・ギャンブル社(P&G、NYSE: PG)の子会社であるドイツのブラウン社は6日、「2012年ブラウンデザイン賞(BraunPrize):毎日をより良くするためのジーニアス・デザイン」の第1回審査委員会議が完了したと発表した。ブラウン賞は18年目を迎え、この高く評価されている国際的デザイン・コンペティションのために記録破りの数の参加申し込みがあった。世界73カ国から2399人の参加者が審査のためにオリジナルのデザインコンセプトを提出した。工業デザインにより広くアクセスできるようにするというブラウンの使命の一環として、2012年は初めて応募資格をこれまでの工業デザイン学生からデザインの専門家、デザイン愛好家にまで門戸を開いた。この結果2012年の応募者の25%はこれらの新応募者が占めた。この成長は、参加者と国際的広がりの拡大、ブラウン賞と全般的なクリエーティブデザインへの関心の広がりというこれまでの傾向を反映している。
参加者の増加はまた、ことしのブラウンデザイン賞が大幅に変わったことに由来している可能性もある。ブラウンデザイン賞には、工業デザインと革新で世界の消費者のために日常生活を改善するようデザインされた製品の重要性を強調した新しいテーマの「毎日をより良くするためのジーニアス・デザイン」が含まれている。とりわけ工業デザインにおける持続可能な発展が重要であることの証として、ブラウンはまた全く新規に「ブラウン持続可能デザイン賞(Braun Sustainability Award)」を設け、日常生活での持続可能なソリューションに特に焦点を合わせたデザイン・プロジェクトを顕彰する。さらに参加各国のデザイン・コミュニティーと世界的に認められたこの工業デザイン賞との関係を強化するために国別に贈るナショナルアワードを設けた。最後に、P&Gはブラウンが賞金総額を10万米ドルへと大幅に引き上げる決定を全面的に支持し、工業デザインが単にブラウンだけでなく会社全体にとっても重要であることを示した。
2012年のブラウンデザイン賞の新しい展開を考慮すると、著名な審査委員会は、2012年9月26日のブラウンデザイン賞フォーラムでの最終的選考へと進む世界的な最終候補者を選ぶための傑出したプロジェクトの選別で真の難題に直面する。ブラウンデザイン賞の審査委員会は、委員長にブラウン社のデザイン部門を率いるオリバー・グラベス教授のほか、ブラウンの研究開発部門責任者ディルク・フロイント博士、国際的に著名なデザイナーの深澤直人氏、ジェーン・フルトン・スリ氏、アン・バーグナー教授の各氏で構成されている。この委員会はまた、世界持続可能デザイン賞とそれぞれのナショナルアワード受賞者も決める。審査と議論に3日間を費やした後、オリバー・グラベス教授は6日、「ブラウンデザイン賞の目的は常に、これまでの基準に挑戦し、わくわくするようなデザイン上の革新を作り上げることに挑戦し続けている新たなデザインタレントを見つけ出して顕彰することにあった。2012年は学校関係以外からデザイン専門家と愛好家を含めたことにより、単に才能を育成するだけでなく世界の人々にデザインへの近づきやすさを広く開放することになった。審査委員団は、ことしのブラウンデザイン賞応募者の大きな増加と作品の質の高さ、それにすべての応募者が日常を良くするための課題への特別なソリューションを制作しようとする熱情とビジョンに活気づいている」と語った。
2012年はまた、国際インダストリアルデザイン団体協議会(ICSID)によるブラウンデザイン賞後援と推薦が始まって20年目の年でもある。デザインコンペに最も関連ある品質証明であるICSID推薦に従って、2012年ブラウン賞応募作品の一つ一つが、審査委員会のデザイン専門家によって検討される。ICSIDはまた、ブラウンデザイン賞受賞者の決定ための独特の「民主的」投票方式を高く評価している。高い評価の理由は、2012年9月26日夕のクロンベルグにおける輝かしいブラウンデザイン賞祝賀会での世界と各国別優勝者発表に先立ち、投票主体として同日クロンベルグで開催されるブラウン賞フォーラムに約100人の国際的な世界のデザイン専門家を集めるからである。ブラウンデザイン賞の詳細はhttp://www.braunprize.comを参照。
(編集者注)
▽ブラウンデザイン賞について
ブラウンデザイン賞は1968年に創立され、ドイツ最初の国際コンペティションとして若いデザイナーの作品の助成、さらに工業デザインの重要性を強調し、世界中に革新的な製品のアイデアを広めることを目的としてきた。ブラウンデザイン賞に関する最新ニュース、詳しい情報はhttp://www.braunprize.comを参照。
▽ブラウン社について
ブラウン社は1921年にドイツで創立され、現在はプロクター・アンド・ギャンブルの子会社。革新、信頼性、創造的なデザインを融合させた、幅広い小型家庭電器製品を製造している。同社製品は電気カミソリ、美容製品、家庭用品を含む。ブラウンの製品は世界中で売られている。ブラウン・ブランドに関する最新ニュース、詳しい情報はウェブサイト(http://www.braun.com)を参照。
▽プロクター・アンド・ギャンブル社(NYSE: PG)について
P&Gの製品は信頼され、高品質のブランドのポートフォリオで世界の44億人の人々の生活にふれ合い生活を改善している。同社のリーダーシップを持つブランドには以下の製品が含まれている。パンパース(Pampers、登録商標)、タイド(Tide、同)、アリエール (Ariel、同)、オールウェーズ (Always、同)、ウィスパー (Whisper、同)、パンテーン(Pantene、同)、マッハスリー(Mach3 、同)、バウンティ(Bounty、同)、ドーン(Dawn、同)、フェアリー(Fairy、同)、ゲイン(Gain、同)、シャーミン(Charmin、同)、ダウニー(Downy、同)、レノア(Lenor、同)、アイムス (Iams、同)、クレスト(Crest、同)、オーラルB(Oral-B、同)、デュラセル(Duracell、同)、オーレイ(Olay、同)、ヘッド&ショールダーズ(Head & Shoulders、同)、ウエラ(Wella、同)、ジレット(Gillette、同)、ブラウン(Braun、同)、フュージョン(Fusion、同)、エース(Ace、同)、ファブリーズ(Febreze、同)、アンビピュア(Ambi Pur、同)。P&Gは世界約80カ国で創業しており、P&Gブランドは世界の180カ国以上で購入できる。P&Gとブランドに関する詳細はhttp://www.pg.comを参照。
ソース:BraunPrize
All New BraunPrize 2012 Achieves Record Breaking Entries!
AsiaNet 49484
KRONBERG, Germany, June 6, 2012 / PRN=KYODO JBN/ --
- New Generation of Design Talent Takes a Step Closer to International
Showcase
Braun, a member of the P&G family of brands (NYSE:PG), today announces that
the first jury session for "BraunPrize 2012 - Genius design for a better
everyday" is now complete. In its 18th year, the BraunPrize has attracted a
record breaking number of entries for the highly regarded international design
competition. A notable 2,399 entrants from 73 countries submitted original
design concepts for consideration. As part of Braun's mission to make
industrial design more widely accessible, 2012 marks the first time that the
competition has ever been opened for submissions beyond the traditional design
student audience to design professionals and enthusiasts - almost 25% of the
2012 entries were submitted by these new entrants. This growth reflects the
trend of past years for increasing participation and international reach, as
well as a widening appeal of the BraunPrize and creative design in general.
The increase in participation may also be a result of some extensive
changes to this year's BraunPrize. It features the new theme "Genius design for
a better everyday" emphasizing the importance of industrial design and
innovative, well designed products that improve everyday life for consumers
around the world. As a testimony to the increased importance of sustainable
development particularly in industrial design, Braun also established the all
new BraunPrize Sustainability Award recognising design projects with a
particularly strong focus on sustainable solutions for everyday life.
Furthermore, national awards were added to increase the relevance of this
world-renowned design competition for the respective national design
communities. Finally, P&G clearly supported Braun's decision to raise the total
prize money significantly to $100,000 (USD) demonstrating the importance of
industrial design not only for Braun, but also for the entire company.
Given the new scope of the BraunPrize in 2012, the eminent judging panel
faced a real challenge in selecting the outstanding projects that will progress
as global finalists to the final round of evaluation at the BraunPrize Forum on
September 26, 2012. The BraunPrize jury - consisting of Professor Oliver Grabes
as jury chairman and Head of Design at Braun, Dr. Dirk Freund as Head of R&D at
Braun, and the globally renowned design experts Naoto Fukasawa, Jane Fulton
Suri and Professor Anne Bergner - also had to decide on the global
Sustainability Award winner as well as the respective national award winners.
On June 6 after three intensive days full of reviews and discussions, Professor
Oliver Grabes concluded: "The BraunPrize aim has always been to find and
promote new design talent who would continue to challenge the norms and forge
exciting design innovations. In 2012, with the inclusion of design
professionals and enthusiasts from outside an academic context, we are not just
nurturing talent, but also opening up the accessibility of design to more
people around the world. The jury is energised by the remarkable growth and
quality of submissions for this year's BraunPrize and the real passion and
vision demonstrated by all of the entrants to create exceptional solutions to
everyday challenges."
2012 also marks two decades of support and endorsement for the BraunPrize
by icsid, the International Council of Societies of Industrial Design. In
accordance with the icsid endorsement, possibly the most relevant seal of
quality for design competitions, every single submission to the BraunPrize 2012
has been individually reviewed by the design experts of the jury. Also icsid
clearly appreciates the uniquely "democratic" voting process for the global
BraunPrize winner, since the BraunPrize Forum as the voting body will assemble
approximately 100 international design experts on September 26, 2012, in
Kronberg, prior to revealing and celebrating all of the global and national
winners at the illustrious BraunPrize Ceremony the same evening. For further
information on the BraunPrize please visit http://www.braunprize.com.
Notes to editors:
About the BraunPrize
Established in 1968, the BraunPrize was Germany's first international
competition to promote the work of young designers, highlight the importance of
industrial design and promote innovative product ideas across the world. Please
visit http://www.braunprize.com for the latest news and in-depth information
about the BraunPrize.
About Braun
Braun, a subsidiary of Procter & Gamble founded in Germany in 1921,
manufactures a wide variety of small domestic appliances that marry innovation,
reliability and creative design. These range from electric shavers and beauty
products to hair care appliances. Braun products enjoy worldwide distribution.
Please visit http://www.braun.com for the latest news and in-depth information
about the Braun brand.
About Procter & Gamble (NYSE: PG)
P&G touches and improves the lives of about 4.4 billion people around the
world with its portfolio of trusted, quality brands. The Company's leadership
brands include Pampers(R), Tide(R), Ariel(R), Always(R), Whisper(R) Pantene(R), Mach3(R),
Bounty(R), Dawn(R), Fairy(R), Gain(R), Charmin(R), Downy(R), Lenor(R), Iams(R), Crest(R),
Oral-B(R), Duracell(R), Olay(R), Head & Shoulders(R), Wella(R), Gillette(R), Braun(R),
Fusion(R), Ace(R), Febreze(R), and Ambi Pur(R). With operations in about 80 countries,
P&G brands are available in more than 180 countries worldwide. Please visit
http://www.pg.com for the latest news and in-depth information about P&G and
its brands.
SOURCE: BraunPrize
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