◎世界のホテル宿泊料金が全ての地域で上昇!

ホテルズドットコム

◎世界のホテル宿泊料金が全ての地域で上昇!

AsiaNet 50514

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

報道関係各位

2012年9月4日

Hotels.com Hotel Price Index最新調査結果

世界のホテル宿泊料金が全ての地域で上昇!

~ホスピタリティの回復に押され、2012年度上半期HPIが4%増、2005年度の料金に並ぶ~

ホテルズドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(R)(本社:アメリカ合衆国テキサス州、代表取締役社長:デイビット ロシェ)は、同社が独自に世界の主要都市にあるホテル宿泊料金を定期的に調査するHotel Price Index(以下、HPI)の2012年度上半期(1~6月)の調査結果を発表し、5年ぶりに調査対象全域で平均料金が上がりました。前年同時期と比較して4%の世界的な上昇は、宿泊業界における景気回復を物語っています。

マルチメディアのニュースリリースは:

http://www.multivu.com/mnr/56589-global-hotel-prices-rise-in-all-regions

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

最新の調査結果でホテル宿泊料金の上昇を記録したものの、2012年度上半期のHPI指数108は、2007年度上半期のピーク値、119を下回っています。

2004年に開始したHPIは、実際に旅行者が世界の主要都市で支払ったホテルの1部屋1泊あたりの実料金を調査したものです。2012年度上半期は、HPIが中南米、ヨーロッパ・中東地域でわずかに1%上昇している一方で、太平洋地域で6%増、北米地域で5%増、アジア地域で4%増の成長に恵まれました。

Hotels.com 代表取締役社長のデイビット ロシェは、「宿泊業界は2012年度上半期になって2011年に多発した自然災害や政治危機から回復し、その成長が見られることを心強く思います。お客様にとって最初は良いニュースに見えないかもしれませんが、賃金や価格が大幅に値上がりしている中で、ホテル宿泊料金が未だ2005年のレベルに並ぶという事実は価値あるものです。」と述べています。

2011年初めのアラブの春によって引き起こされた不安定な情勢から中東地域や北アフリカ地域が落ち着きを取り戻すにつれ、広範囲に渡ってホテル宿泊料金の上昇が見られました。

アジア地域においても、2011年3月に起きた東日本大震災とそれに関連した津波被害や原発危機から日本が復興するにつれ、日本人旅行客が勢いを取り戻しました。更に、Peach AviationやScootといったアジアの格安航空会社が中国人の海外旅行機会を飛躍的に増大させ、同地域でのホテル宿泊料金の上昇に貢献しました。

アメリカでは、高まる出張需要と消費者支出の増加が相まって、ホテルは多忙を極め、値引きする必要性が無くなりました。太平洋地域では、資源ブームの影響で特に西オーストラリアで宿泊料金が異常に高くなり、出張旅行客と鉱山会社の重役がホテルを奪い合う事態になりました。

ヨーロッパ全体ではホテル宿泊料金が値上がりしたにも関わらず、ユーロ圏経済危機の影響を受けた一部の地域では、消費者の信頼感と消費者支出の冷え込みが人気都市での料金の下落を引き起こしました。

ロシェは加えて、「2012年度上半期は、ほとんどのホテルにとって幸先の良いスタートとなりました。しかしながら、HPI下半期の調査結果は複雑に入り組んだ経済兆候を踏まえて更に注目すべきものとなるでしょう。我々のHPIがお客様にもたらすのは良い指針であり、いかなる事柄がホテル宿泊料金に影響を及ぼそうともお客様の予算を最大限に活用する助けとなるでしょう。」と語っています。

http://www.multivu.com/mnr/56589-global-hotel-prices-rise-in-all-regions

■Hotels.comについて

Hotels.com (http://jp.hotels.com) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート、B&Bまで、世界の約155,000軒の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトです。業界最多の宿泊施設を提供するサイトの1つでもあり、顧客へのベストプライスの提示、セール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様によるユーザーレビュー650万件以上の情報を参考に予約の検討ができます。また、10泊すると1泊無料となる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界65,000軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。また、日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ よりダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。受賞歴もある世界の主要都市にあるホテル宿泊料金の調査「Hotels.com Hotel Price Index」は一年に2度発行され、今年で9年目を迎え、現在31ヶ国版で提供しています。

Hotels.com Japanの公式アカウント一覧:

-Facebook: http://www.facebook.com/Hotels.comJapan

-Twitter: http://twitter.com/Hotels_com_JP

-YouTube: http://www.youtube.com/user/HotelsComJapan

Hotels.comはオンライン旅行会社の世界最大手Expedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

■本件に関する報道関係の方からのお問合せ先:

・ホテルズドットコム広報事務局(共同PR内)國時真紀

Email: hotelsteampr@kyodo-pr.co.jp、 TEL: 03-3571-5326、 FAX: 03-3574-0316

・Zoe Chan、ホテルズドットコム アジア・パシフィック シニア PR マネージャー

Email: zchan@hotels.com、  TEL: +852 3607 5719

Global Hotel Prices Rise in all Regions

PR50514

LONDON, Sep. 4, 2012/ PRN=KYODO JBN/ --

Recovery in the hospitality sector gathered speed with a 4% increase in the

first half of 2012 but average prices remain at 2005 level, says new Hotels.com

[http://hotels.com ] Hotel Price Index

For the first time in five years, travellers paid more on average for their

hotel rooms during the first six months of 2012 in all parts of the world,

according to the latest Hotels.com [http://hotels.com ](R) Hotel Price

Index[TM] (HPI(R)). The global 4% rise, compared to the same period the year

before, demonstrated that the economic recovery in the hotel industry was

well-established.

To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/56589-global-hotel-prices-rise-in-all-regions

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

The Index stood at 108 for this period meaning that, despite the latest

increase, hotel prices in general were still considerably lower than in the

first half of 2007 when the HPI was at its peak of 119.

Launched in 2004, the HPI looks at prices that people actually paid for their

hotel rooms around the world. During the first six months of 2012, prices rose

across the board with Pacific rates up 6%, North America up 5% and Asia up 4%

while Latin America as well as Europe and the Middle East experienced a slower

trajectory, up 1%.

David Roche, President, Hotels.com, said: "The hotel industry bounced back in

the first half of this year from a number of natural and political crises in

2011 and it is encouraging to see growth in the sector. While initially it may

not seem good news for consumers, hotel prices are still only around their 2005

level, representing great value for travellers when both wages and other prices

have risen considerably."

Following the turmoil of the Arab Spring in early 2011, confidence returned to

much of the Middle East and North Africa and hotel prices rose accordingly.

The same was true in Asia as the Japanese began to travel again after the

turbulence of the earthquake, tsunami and nuclear disaster in March 2011 but

there were other factors at play here as well. The significant increase in the

number of Chinese international travellers helped to drive rates higher and

expansion by the region's low cost carriers, such as Peach Aviation and Scoot,

also boosted travel.

In the US, increasing business travel combined with higher consumer spending

meant hotels were busier with less need for discounting. In the Pacific, the

resources boom in Australia meant that space was at a premium, particularly in

Western Australia with international business visitors vying with mining

executives for rooms.

Although rates rose as a whole in Europe, the results showed a mixed picture.

One of the areas where prices dropped was in parts of the Eurozone where

falling consumer confidence and spending power led to lower occupancy in the

major cities and holiday hotspots.

David Roche said: "The first six months of 2012 have proved a promising start

for most hotels. However, the second half of the year, with increasingly mixed

economic signals, will be interesting to watch. What our regular Hotel Price

Index gives consumers is a good guide as to where they can make the most of

their travel budget, no matter what outside influences are impacting prices."

For a full copy of the HPI report (live from 05:00 hrs BST 4th September 2012),

graphics and video interview with Hotels.com [http://hotels.com ]'s David Roche

go to:

http://www.multivu.com/mnr/56589-global-hotel-prices-rise-in-all-regions

About Hotels.com [http://hotels.com ]

As part of the Expedia, Inc. group, which operates in all major markets,

Hotels.com [http://hotels.com ], LP offers almost 155,000 hotels, B&Bs and

serviced apartments worldwide. Hotels.com, LP benefits from one of the largest

hotel contracting teams in the industry obtaining the best rates for its

customers, plus there are more than 6.5 million reviews from users who have

actually stayed in the hotels to ensure customers make an informed choice when

booking. Travellers can book online or by contacting one of the multilingual

call centres.

Hotels.com, Hotel Price Index, HPI, and the Hotels.com Logo are either

registered trademarks or trademarks of Hotels.com, LP in the U.S. and/or other

countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

(C) 2012 Hotels.com, LP.  All rights reserved.

SOURCE: Hotels.com

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