◎シミュレーション・プラットフォームxMODを発表 IFPENとD2T
◎シミュレーション・プラットフォームxMODを発表 IFPENとD2T
AsiaNet 50537
共同JBN 1132 (2012.9.6)
◎シミュレーション・プラットフォームxMODを発表 IFPENとD2T
【リュエイユマルメゾン(フランス)2012年9月5日PRN=共同JBN】IFPENとD2T Powertrain Engineeringはこのほど、革新的なモデル・インテグレーション・ソフトウエア・プラットフォームであるxMODを発表した。この製品は、単一の環境でさまざまなツールのモデルを連携させる能力に優れている。同製品はハードウエアインザループ(HiL)(注)テストでも使用可能である。xMODは、複雑さを増す産業システムの開発において大幅な時間の節約を可能とする。その例として、自動車産業のパワートレイン開発がある。初期設計の段階から、さまざまなソフトウエア(Matlab/Simulink、AMESim、Dymola、GT-Power、SimulationX、Code C/C++)が併用できる。xMODを使用すれば、これらのソフトウエアはパワートレイン設計の全域で同時に動作可能である。
この新しいソフトウエアは、開発プロセスに関与するすべての関係者の要件に厳格に適合するように設計された。同ソフトウエアを使用するうえでシミュレーションに関する豊富な経験は必要とされない。それどころか、さまざまな職種のエンジニアがプロセス全体をコントロールできるように設計されている。ユーザーインターフェースはカスタマイズが可能で、機密管理も組み込まれている。
さらに、xMODは単に設計段階を効率化するだけにとどまらず、エンジン・コントロール・ユニット(ECU)や一部のコンポーネントのHiL認定テストベンチ、さらにはエンジンないしはパワートレインのテスト環境でも使用できる。その結果、xMODは設計から認定に至るまでの単一の作業環境を提供する。これによって、部門間のコミュニケーションが促進されるとともに、だれでもシミュレーションを利用でき、エラーおよび情報欠損のリスクが限定されることになる。
高い可能性を秘めたxMODは従来型、ハイブリッド型、電動型のパワートレイン・アプリケーション用に大いに利用されている。D2TはこれまでにxMODライセンスをルノーに販売した。さらにこのプラットフォームはIFPENが関与している多くのプロジェクトの一部としてすでに使用されている。
(注)HiL:完成車両のようにシミュレートされたバーチャル環境で、コントロール・ユニットなど物理的なコンポーネントをテストするために使用されるプラットフォーム
▽IFP Energies nouvellesについて
IFP Energies nouvelles(IFPEN)は、エネルギー、輸送、環境に携わる公共部門のリサーチ、イノベーション、トレーニングのセンターである。そのミッションは、気候変動、エネルギーの多様化、水資源管理に関して社会が直面する課題に挑戦するため、効率的で経済的、かつクリーンで持続可能な技術を公共企業や産業に提供することである。
ウェブサイト:http://www.ifpenergiesnouvelles.fr
▽D2T Powertrain Engineeringについて
D2Tはフランスを本拠にして、エンジン・エンジニアリングに特化している。同社はパワートレイン、機械装置、装備に加え、テストベンチ・エンジニアリング・サービスのための開発および較正サービスを提供する。D2TはIFP Energies nouvellesの完全子会社で、世界で約400人を雇用している。詳細についてはウェブサイトhttp://www.d2t.comを参照。
ソース:IFP Energies nouvelles and D2T
Introducing xMOD, a New Multi-Model Simulation Platform for Developing Complex Systems
PR50537
RUEIL-MALMAISON, France, Sept. 5/PRN=KYODO JBN/ --
IFPEN and D2T Powertrain Engineering have launched xMOD, an innovative
model integration software platform. This product sets itself apart by its
ability to make models from different tools work together, in a single
environment. It can even be used with Hardware in the Loop (HiL)* test benches.
xMOD can save a great deal of time in the increasingly complex development of
industrial systems. One such example is powertrain development in the
automobile industry. From the early design phase, models from a variety of
software (Matlab/Simulink,
AMESim, Dymola, GT-Power, SimulationX and Code C/C++) used to coexist. These
can now interact together on the entire powertrain thanks to xMOD.
The new software was designed to squarely fit the requirements of all
stakeholders involved in the development process. A vast amount of experience
in simulation is not required to use this software. Instead, it is designed to
give engineers from various professions control over the entire process. User
interfaces can be customized and confidentiality management is integrated.
Furthermore, xMOD does more than simply streamline the design phase. It can
also be used on HiL validation benches for engine control unit (ECU) and, for
some components, even on engine or powertrain test benches. xMOD therefore
provides a single working environment, from design right through to validation.
This facilitates communication between departments, gives everyone access to
simulation and limits the risk of errors and lost information.
Thanks to its high potential, xMOD is already being used to great effect for
conventional, hybrid and electric powertrain applications. D2T has already sold
xMOD licenses to Renault. Moreover, the platform has also been used as part of
many projects IFPEN is involved in.
* HiL: platforms that can be used to test physical parts such as control
units in a simulated virtual environment like a complete vehicle
About IFP Energies nouvelles
IFP Energies nouvelles (IFPEN) is a world-class public-sector research,
innovation and training center active in the fields of energy, transport and
the environment. Its mission is to provide public players and industry with
efficient, economical, clean and sustainable technologies to take up the
challenges facing society in terms of climate change, energy diversification
and water resource management.
http://www.ifpenergiesnouvelles.fr
About D2T Powertrain Engineering
Based in France, D2T is specialized in engine engineering. It provides
development and calibration services for powertrains, machinery and equipment
as well as test bench engineering services. D2T is a wholly-owned subsidiary of
IFP-Energies nouvelles and employs nearly 400 people worldwide. For more
information, please visit http://www.d2t.com
SOURCE: IFP Energies nouvelles and D2T
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