◎SSI社、市場調査のSSI QUEST賞を発表

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◎SSI社、市場調査のSSI QUEST賞を発表

AsiaNet 50567

共同JBN 1145 (2012.9.11)

◎SSI社、市場調査のSSI QUEST賞を発表

【アトランタ(米ジョージア州)2012年9月11日PRN=共同JBN】SSI社の社長兼最高経営責任者(CEO)クリス・ファニング氏は11日、アトランタで開催されたESOMAR会議の開会式の席上、第3回年次SSI QUEST(商標)賞を発表し、最も回答者を引きつけることに成功した調査を製作した企業を表彰した。

ファニング社長は南北アメリカ地域ではQualtrics Labs, Inc.、アジア太平洋地区ではSinomonitor社、欧州ではBDRC Continental社の合計3社に対して調査設計の全体優秀賞を授与した。プロダクト・プレイスメント調査の最優秀賞は南北アメリカ地域のdeKadt Marketing and Research社、欧州のMMR Research Worldwide社に授与された。SSI QUEST賞の中で最も名誉ある「2012 Best in QUEST賞」はSinomonitor社に授与された。

SSI社は2010年、市場調査会社が参加者に満足してもらえる調査を開発するための創造性を奨励することを狙いとしてQUEST賞を導入した。個々の調査に参加した人が満足度を記入したスコアが優秀プロジェクトを判定する際の主な要素になっている。

ファニング社長は「調査業界が調査の質について議論をする場合、往々にして調査会社が調査対象に対して質の高い調査経験を提供しているかどうかが抜け落ちている。しかし、方法論的に正しいサンプルを得るためには、調査会社は調査に参加することをいとわない人を数多く必要としている。参加者に良い調査経験を与えられなければ、彼らを失う危険がある。今年、SSI QUEST(商標)受賞の各社は、高品質の調査結果を出すこと、そしてそれは取りも直さず業界のリソースである参加者に対してコミットしていることをはっきりと示してくれた」と述べた。

受賞した各社は特別製のSSI QUEST(商標)トロフィーを受け取ることになっている。SSI社は受賞調査の開発の責任者であるプロジェクトマネジャー、プログラマーに優秀賞を授与することになっており、同時に受賞者が選ぶ慈善事業に彼らの名前で寄付する。

▽SSI社について

SSI社(www.surveysampling.com)はサーベイ・リサーチのためのサンプリング、情報収集、データ収集、データ分析などのソリューションで世界をリードする世界的プロバイダーである。SSI社はインターネット、電話、モバイル/ワイヤレス、またはそれらを組み合わせた手法を使って72カ国の調査対象者にアクセスしている。同社が提供する付加価値サービスにはアンケート設計コンサルティング、プログラミング、ホスティング、データ処理、リアルタイム・リポーティングなどが含まれる。SSI社は3000社を超える顧客を持ち、その中にはトップ50位内の調査機関がすべて含まれる。同社は世界に27のオフィスを持っている。

ソース:SSI

▽問い合わせ先

Jackie Lorch, Vice President, Global Knowledge Management,

+1-203-567-7256,

Jackie.lorch@surveysampling.com

SSI Announces the Winners of the Third Annual SSI QUEST(TM) Awards, Recognizing Companies who Create the Most Engaging Respondent Experiences

PR50567

ATLANTA, Sept. 11, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

          -- BDRC Continental, Qualtrics Labs, Inc. and Sinomonitor

       Take Top Overall Honors, While deKadt Marketing and Research and

     MMR Research Worldwide Earn the Highest Marks for Product Placement.

                    Sinomonitor is named Best in QUEST.

     SSI President and CEO Chris Fanning announced the winners of the third

annual SSI QUEST(TM) Awards -- honoring companies for creating the most

engaging research experiences -- at the opening session of the ESOMAR Congress

in Atlanta today.

     Fanning recognized three companies as overall winners for excellence in

survey design: Qualtrics Labs, Inc. in the Americas, Sinomonitor in

Asia-Pacific and BDRC Continental in Europe. Top honors for product placement

surveys went to deKadt Marketing and Research in the Americas and MMR Research

Worldwide in Europe. The highest honor, the 2012 Best in QUEST Award, went to

Sinomonitor.

     SSI introduced the QUEST awards in 2010 to encourage the market research

industry's creativity in developing surveys that delight participants.

Self-reported satisfaction scores from people taking each survey are a key

factor in determining the winning projects.

     "The quality of the experience we give our participants is sometimes

overlooked in all the industry discussions about quality research," said

Fanning. "But to produce methodologically sound samples, we need a large pool

of willing participants. We must give our participants a good survey-taking

experience, or we risk losing them. This year's SSI QUEST(TM) winners clearly

demonstrate their commitment to high quality research results and to our

industry resource of participants."

     Winning companies will receive a customized SSI QUEST(TM) trophy. SSI will

present certificates of excellence to the project managers and programmers

responsible for developing winning surveys, and make a donation in their names

to the charities of their choice.

     About SSI

     SSI (www.surveysampling.com) is the premier global provider of

world-leading sampling, data collection and data analytic solutions for survey

research. SSI reaches respondents in 72 countries via Internet, telephone,

mobile/wireless and mixed access offerings. Value-add services include

questionnaire design consultation, programming and hosting, data processing and

real-time reporting. SSI serves more than 3,000 clients, including the top-50

research organizations. It has 27 offices serving clients around the world.

    

    CONTACT: Jackie Lorch

             Vice President

             Global Knowledge Management

             +1-203-567-7256

             Jackie.lorch@surveysampling.com

    SOURCE: SSI

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