◎香港の見本市、アジア・フルーツ・ロジスティカでチリ産果実がスターの座に
◎香港の見本市、アジア・フルーツ・ロジスティカでチリ産果実がスターの座に
AsiaNet 50601
共同JBN 1159(12.9.11)
◎香港の見本市、アジア・フルーツ・ロジスティカでチリ産果実がスターの座に
【香港2012年9月11日PRN=共同JBN】香港で9月5、 6、 7日に開催されたイベント、「アジア・フルーツ・ロジスティカ」(Asia Fruit Logistica)のチリ・パビリオンには50企業以上が出品し、これをブルーベリー、キウイ、サクランボ、柑橘類の各業界委員会がともに参加した。
チリがこれまで最も重要な業界イベントに恒常的に参加してきたことは、チリ産果実を世界の中に位置付けるカギを握る要因の一つとなっている。この戦略において、「アジア・フルーツ・ロジスティカ」はアジアでのチリ産果実の買い手に対して、チリが最高の品質の生産物の供給国として信頼でき、しかも安全である点で信用を得させ、重要な評判を高めるために非常に重要な役割を果たした。
チリ生鮮果実輸出組合(Asociacion de Exportadores de Frutas、ASOEX)のロナルド・ボウン(Ronald Bown)理事長は「南半球における(果実)輸出大手国としてのチリにとって、果実業界が一堂に会して商談し、業界での最重要問題を議論する場に存在を示すことは非常に大切なことである。アジア・フルーツ・ロジスティカの場で、私たちはチリが健康的かつ安全である新鮮・良質な果実の信頼のおける供給を保証するばかりでなく、季節外れの時期でも注文に応えられるメリットがある国であることを示したが、そうやって私たちはアジアのような需要の高い市場に供給可能になるのだ」と感想を述べた。
ASOEXの公式統計数字によると、チリの生鮮果実総輸出量は 2010-2011年に264万トン(2009-2010期比7.2%増)に達し、チリは生食用ぶどう、プラム、ブルーベリーで世界最高、アボカドでは世界2位、キウイ、リンゴでは3位、モモでは同4位の輸出国となった。
特にアジア地域では、輸出量は2010-2011年に前年同期比27%増の35万2652トンとなり、アジアは市場として米国(90万9303トン)、欧州(71万1814トン)、中南米(51万8971トン)に次いで第4位であった。
チリ貿易振興機関(ProChile)のフェリクス・デビセンテ長官は「チリ産果実の世界、特にアジア地域への輸出がこれまでに示した成長は、官民一体で推進してきた国際的な地位獲得に向けた粘り強い努力の賜物であり、それは今回の見本市ではチリ果実業界によって開発されたブランド・イメージの新戦略である『フルーツはチリから(Fruits from Chile)』に代表されている」と語った。
チリを世界有数の果実輸出国にさせたのは、原料果実の品質、製品の優秀性、生産従事者の技量などだが、この新イニシアティブはそれら重要な諸要因を基盤として、チリ産フルーツ種別の主仕向け地への浸透と売れ行きを向上させることを狙いとしながら、フルーツ別の業界それぞれの特色を看過することなく、しかも国としての信用を財産として、目に見える支援として維持していくものである。
2012、2013の両年には、アジア、米国、欧州での主要な買い付け顧客、流通業者の間にチリ・ブランドが普及するように一連の活動を実施する諸計画がある。
▽問い合わせ先
Jorge Diaz
電話:+56-2-827-53-91
eメール:jodiaz@prochile.gob.cl
ソース:PROCHILE
Fresh Chilean Fruit a Star Player at Asia Fruit Logistica
PR50601
HONG KONG, Sept. 11, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
- More than 50 companies took part at the Chilean pavilion, accompanied by
Committees for Blueberries, Kiwis, Cherries and Citric Fruits at the Hong Kong
event, September 5, 6 and 7
Chile's constant presence at the industry's most important events has been
one of the key factors in positioning Chilean fruit worldwide. For this
strategy, Asia Fruit Logistica has played a vital role in Asia to highlight the
key attributes that have made buyers of Chilean fruit develop trust in Chile as
a reliable and safe provider of the highest quality products .
"As the export leader in the southern hemisphere, it is very important for
Chile to be present at venues in which the world of fruit gets together to do
business and discuss the industry's most important issues. At Asia Fruit
Logistica we presented ourselves once again as a country that guarantees
reliable provision of fresh, quality fruit that is healthy and safe, with the
additional merit of being available off-season, which allows us to supply
markets as demanding as Asia's," observed Ronald Bown, President of Chile's
Asociacion de Exportadores de Frutas (ASOEX - Chilean Fresh Fruit Association).
According to official ASOEX figures, exports of fresh Chilean fruit
throughout the world reached 2.64 million tons in the 2010-2011 season (7.2%
more than in 2009-2010), which enabled Chile to establish itself as the world's
largest exporter of table grapes, plums and blueberries; second for avocados;
third for kiwis and apples, and fourth for peaches.
In Asia in particular, export volume has increased by 27% in the 2010-2011
season compared to the previous one, adding up to 352,652 tons, and is the
fourth largest market for Chile after the United States (909,303 tons), Europe
(711,814 tons) and Latin America (518,971 tons).
"The growth that exports of Chilean fresh fruit have undergone throughout
the world, and specifically in Asia, is the result of the arduous work of
international positioning carried out jointly between the public and private
sectors, which was represented at this fair by 'Fruits from Chile,' the new
brand image strategy developed by the Chilean fruit industry," noted Felix de
Vicente, Director of ProChile.
Based on key factors that have made Chile into a world leader in fruit
exports, such as the quality of the source, the excellence of its products and
the skill of its workers, the initiative seeks to enhance the penetration and
performance of Chilean fruit products at their principal destinations, without
losing sight of each industry's distinctive characteristics, and retaining the
country's endorsement as an asset and visible support. In 2012 and 2013 there
are plans to undertake a series of actions for brand dissemination among the
main purchasers and distributors of the industry in Asia, the U.S. and Europe.
CONTACT: Jorge Diaz, +56-2-827-53-91, jodiaz@prochile.gob.cl
SOURCE: PROCHILE
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