◎米トヨタ自販のレンツ社長が基調講演 LAオートショー
◎米トヨタ自販のレンツ社長が基調講演 LAオートショー
AsiaNet 50711
共同JBN 1206 (2012.9.20)
◎米トヨタ自販のレンツ社長が基調講演 LAオートショー
【ロサンゼルス2012年9月19日PRN=共同JBN】米国トヨタ自動車販売のジム・レンツ社長兼最高経営責任者(CEO)が2012年11月28日(水曜日)午前8時から、ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)のプレスデーの幕開けとなるMotor Press Guild(モーター・プレス・ギルド、MPG)の基調講演を行う。モーター・プレス・ギルドによるプレゼンテーションとレンツ社長の講演は、11月28日と29日のプレス公開日に事前登録したすべてのメディア関係者に公開される。講演の後には質疑応答も行われる。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)
世界の自動車業界が目覚ましい変化と大きな試練に直面する中、レンツ社長はトヨタがいかに自動車新時代に取り組むかなど新情勢に適合するための他メーカーや他産業との連携について講演する。新型「アバロン(Avalon)」を手始めに、トヨタの北米事業が車両開発から生産に至るまでを独自に行う技術と権限を得たことで、トヨタの世界展開のシフトについての考え方にも言及する。
レンツ氏はトヨタに30数年間務め、米国人として初めて米国トヨタ自動車販売のCEOになった。同氏は今年初めCEO指名された。米自動車業界のベテランとして、同社の取締役のほか、持ち株会社トヨタモーターノースアメリカの上級副社長、親会社トヨタ自動車の常務役員も務めている。
モーター・プレス・ギルドのローラ・バースタイン社長は「ジム・レンツ氏はトヨタで多くの職責を果たしているので、現在の業界の力学に鋭い考察を示せる理想的な発言者だ。この激動する市場をトヨタがいかに乗り切るかついて、彼の展望を聞くのを楽しみにしている」と話した。
米国トヨタ自動車販売はレンツCEOの指導の下、現在自動車販売台数が前年より40%以上増えている。同時に、燃料効率の良いプラグインハイブリッド車の設計や「Entune」のようなコネクテッド・カー・プラットフォームを含む新技術でも主導的役割を継続した。
▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)について
シーズン最初の北米の主要な自動車ショーとして、2012年LAオートショーは業界で最も重要な新型車デビューの舞台になり、シーズンの基調を設定する。11月28日と29日に報道陣に公開され、11月30日から12月9日までは一般公開される。メディア登録は現在、http://www.laautoshow.com/PressDaysで受け付け中。ショーに関する最新のニュース、情報はhttp://www.laautoshow.comまで。ツイッターはTwitter@LAAutoShow。フェイスブックはhttp://www.Facebook.com/LosAngelesAutoShow。速報はhttp://www.LAAutoShow.comに申し込みを。
▽モーター・プレス・ギルド(MPG)について
ロサンゼルスに本拠を置くモーター・プレス・ギルド(MPG、http://www.motorpressguild.org)は北米最大の自動車関連メディア団体で、会員数は約800。非営利の職業ギルドで、教育や情報交換を通じて自動車ジャーナリズムの専門性を高めることに貢献している。会員は自動車業界に関連した活字媒体、放送、オンライン・メディアで働くジャーナリスト、広報担当者、消費者グループ、政府機関など。同団体は定期的に自動車業界のトップを招いて会議を開催しており、毎年行われるディーン・バチェラー表彰プログラムや業界のMPGトラック・デーは広く知られている。
ソース: Los Angeles Auto Show
▽問い合わせ先
Jessica Schmidt
Rogers Finn Partners
+1-310-552-4177
LAAutoShow@FinnPartners.com
Jim Lentz, President & CEO of Toyota Motor Sales, USA, to Open 2012 LA Auto Show with Motor Press Guild Keynote
PR50711
LOS ANGELES, Sept. 19, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Jim Lentz, President and CEO of Toyota Motor Sales, USA, will kick off the
Los Angeles Auto Show Press Days with the Motor Press Guild (MPG) keynote
address on Wednesday, Nov. 28, 2012 at 8 a.m. The MPG presentation and Lentz's
address are open to all credentialed media attending the show's Press Days Nov.
28 and 29, and will conclude with a Q-and-A session.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)
As the global auto industry continues to face dramatic change and enormous
challenges, Mr. Lentz will address how Toyota is facing a new automotive era
and collaborating with other automakers and other industries to adapt to new
conditions. Lentz also will discuss a global shift in Toyota's thinking as the
company's North American operations gain expertise and the authority to develop
new vehicles entirely in North America, starting with the new Avalon.
Lentz, who has been with Toyota for three decades, has the distinction of
being the first American to serve in the position of CEO of Toyota Motor Sales,
USA. He was named to the position earlier this year. The industry veteran also
sits on the company's board of directors, is the senior vice president of
Toyota Motor North America (TMA), the company's operations holding company, and
serves as a managing officer for the parent company, Toyota Motor Corporation
(TMC) in Japan.
"The many capacities in which Jim Lentz has served with Toyota makes him an
ideal source to provide keen insights into the current dynamics of our
industry. We look forward to hearing his perspective on how Toyota is
navigating this rapidly changing marketplace," said Laura Burstein, President
of the Motor Press Guild.
Under Lentz's leadership, Toyota Motor Sales, USA is currently enjoying a
more than 40 percent growth in sales over last year while simultaneously
maintaining a leading role in new technologies including fuel-efficient plug-in
hybrid designs and connected car platforms such as Toyota's Entune.
ABOUT THE LOS ANGELES AUTO SHOW
As the first major North American auto show of the season, the 2012 LA Auto
Show will host some of the industry's most important new vehicle debuts and set
the tone for the rest of the year. Press Days are Nov. 28 and 29 and open Nov.
30 - Dec. 9 for the public. Media registration is now open at
http://www.laautoshow.com/PressDays To receive the latest show news and
information visit http://www.laautoshow.com and follow LA Auto Show on
Twitter@LAAutoShow . Join the Auto Show conversation on Facebook at
http://www.Facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at
ABOUT MPG
The Los Angeles-based Motor Press Guild
(MPG)http://www.motorpressguild.org/ is the largest automotive media
association in North America with approximately 800 members. This non-profit
trade guild is dedicated to promoting professionalism in automotive journalism
through education and information exchange. Members include journalists from
print, broadcast, and online outlets as well as public relations
representatives, consumer groups and governmental bodies tied to the automotive
industry. The organization hosts regular meetings featuring key figureheads in
the auto industry and is widely recognized for its annual Dean Batchelor Award
program and annual industry MPG Track Day
SOURCE: Los Angeles Auto Show
CONTACT: Jessica Schmidt
Rogers Finn Partners
+1-310-552-4177
LAAutoShow@FinnPartners.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。