◎ノキアが自動車6社とのナビゲーション分野のコラボ拡大を発表

ノキア

◎ノキアが自動車6社とのナビゲーション分野のコラボ拡大を発表

AsiaNet 50835

共同JBN 1252 (2012.10.1)

◎ノキアが自動車6社とのナビゲーション分野のコラボ拡大を発表

【パリ2012年10月1日PRN=共同JBN】ノキア(Nokia)は28日、パリで開催されたモンディアル・ド・ロトモビル(国際自動車ショー)で、Location & Commerce事業部門が世界トップ自動車ブランド企業6社とのコラボレーションを拡大し、自動車産業部門でのリーダーシップをさらに確固たるものにすると発表した。ノキアは完全統合のインダッシュ型ナビゲーションシステムの5つのうち4つを駆動し、マップコンテンツからロケーション・プラットフォームとマッピング・アプリケーションまで、自動車環境向けのエンドツーエンドのマッピングおよびナビゲーション・ソリューションを提供する唯一の企業である。

ロケーション・コンテンツにおけるNokia Location & Commerceの長年の強みと専門知識を生かすため、数多くの同社顧客は次世代インフォテインメント・システム向けにNAVTEQ(登録商標)Mapsを選択している。

Nokia Location & Commerceのブルーノ・ブールゲット上級副社長(販売・事業開発担当)は「ノキアのLocation & Commerce事業部門は、自動車メーカーとともにその他の業界プレーヤーが顧客に供給できる優れた消費者向け体験を提供する独自の立場にあり、われわれが今週行っている発表はこのような事実を強調するものである」と語った。

ノキアのLocation & Commerce事業部門は、ロケーション・コンテンツでのNAVTEQの伝統とモバイルナビゲーションにおけるノキアの先駆的働きのおかげで、特に自動車顧客のニーズに対応することを目指して最も着実に製品ポートフォリオを開発した。

ブールゲット氏はさらに次のように語った。

「今日のドライバーは、AからBの地点に到達する最善の道を知りたいと思っているが、同時に、面倒くさいことよりもっといい運転をして楽しみながら自動車旅行をすることを支援してもらい、実際的な交通情報、近くにある興味ある場所の通報、データを期待している。それが日常の通勤時であれ長距離ドライブ中であっても、われわれはナビゲーションから安全とエンターテインメントまでの完全セットの能力をもたらす、コネクテッドカー(Connected Car、ネット接続カー)への画像を提供する」

「『コネクテッドカー』のコンセプトは、自動車を司令センターに変えるものであり、業界の多くの企業が実現することを追い求めている。当社の信条は、Nokia Location & Commerceですることすべて、それを自社アプリケーションを通じてだろうが当社コンテンツとサービスを通じて顧客への体験を創り出すことを可能にしようが、われわれは最終的に当社製品を使ってもらう人々に喜んでもらいたいと考えている。トラフィック、駐車、検索などの分野とマップは特に解決が難しいのだが、予期される消費者体験には極めて重要なことである」

Nokia Location & Commerceから発表される新しい主たるニュースは以下の通り。

 *BMW:Nokia Location & CommerceはドイツのOEMの新世代ナビゲーションシステムに対して、NAVTEQ Mapsとコンテンツを供給する。

http://press.navteq.com/Nokia-Location-Commerce-provides-NAVTEQ-Maps-and-content-to-German-OEM-for-new-generation-navigation-system

 *メルセデス:メルセデスAクラスのナビゲーションにNAVTEQ Mapのデータを備える。

http://press.navteq.com/2012-09-27-Mercedes-A-Class-navigation-to-feature-NAVTEQ-Map-data

 *フォルクスワーゲン:フォルクスワーゲングループはNAVTEQ Mapデータの能力を付ける。

http://press.navteq.com/2012-09-27-Volkswagen-Group-powers-new-infotainment-systems-with-NAVTEQ-Map-data

 *ヒュンダイ:ヒュンダイのインフォテインメント戦略はNAVTEQ Mapのデータを含む。

http://press.navteq.com/Hyundai-infotainment-strategy-includes-NAVTEQ-Map-

 *パイオニア:パイオニアは流通市場システムを生かすためNAVTEQ Mapを選択する。

http://press.navteq.com/2012-09-27-Pioneer-chooses-NAVTEQ-Maps-to-power-aftermarket-systems

 *Garmin:GarminはUrban Guidanceの能力を高めるためノキアのTransit and Pedestrian Contentを選択する。

ノキアはパリで開かれたモンディアル・ド・ロトモビル・ショー(国際自動車ショー)のホール3、ブース#213で展示する。

▽ノキアのLocation & Commerce Businessについて

ノキアは世界的なマップ更新配信を処理するモバイル通信のグローバルリーダーであり、その製品は世界の人々の生活に不可欠の一部になっている。同社のLocation & Commerce 事業部門は、NAVTEQ(登録商標)Maps製品、Nokia Location Platform、Nokia Mapsを含めて、優れたモバイル製品向けの独自のロケーション体験とともに、ナビゲーション産業、自動車市場、政府および企業向けソリューションを構築し、収益を上げることを目指している。同社の能力を探るにはhttp://www.maps.nokia.comを参照。

ソース:Nokia

▽問い合わせ先

Nokia, Communications

Tel. +358 7180 34900

press.services@nokia.com

http://www.nokia.com

Nokia Location & Commerce Business Strengthens Automotive Mapping Leadership at Mondial 2012

PR50835

PARIS, Sept. 28, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

- Major automotive manufacturers and technology partners leverage Nokia

Location and Commerce's growing range of best-in-class maps and mapping data

Mondial de L'Automobile -- Nokia today announced that its Location & Commerce

business unit is extending its collaboration with six of the world's top

automotive brands, further establishing its leadership in the vehicle sector.

Powering four-out-of-five fully integrated in-dash navigation systems, Nokia is

the only company that provides end-to-end mapping and navigation solutions for

the automotive environment from maps content to location platform and mapping

applications.

To leverage Nokia Location & Commerce's long lasting strength and expertise in

location content, a number of our customers have chosen NAVTEQ(R) Maps for their

next generation infotainment systems.

"We believe that Nokia's Location & Commerce is uniquely positioned to provide

a superior consumer experience which automotive manufacturers as well as other

players in the industry can deliver to their customers, and the announcements

we are making this week underscore this," said Bruno Bourguet, newly appointed

Senior Vice President, Sales and Business Development, Nokia Location &

Commerce.

Thanks to the NAVTEQ heritage in location content and Nokia's pioneering work

in mobile navigation, Nokia's Location & Commerce division has developed the

most robust portfolio of products designed specifically to meet the needs of

its automotive customers.

"Drivers today expect to be told the best way to get from A to B but they also

want live traffic information, notifications of nearby places of interest and

data that helps them drive better and make journeys a pleasure rather than a

chore. Whether it is a daily commute or a long distance drive, we are

delivering on our Connected Car vision to bring a full set of capabilities from

navigation to safety to entertainment," states Bourguet.

"The 'Connected Car' concept, which turns the car into a command centre, is

something many companies in the industry are pursuing to bring to life. Our

philosophy is that whatever we do at Nokia Location & Commerce, whether through

our own applications or by enabling customers to create experiences through our

content and services, we want to delight the people who will ultimately use our

products. Areas like traffic, parking, search and the maps are especially hard

to solve but pivotal to the expected consumer experience".

Key news highlights from Nokia Location & Commerce:

-- BMW: Nokia Location & Commerce provides NAVTEQ(R) Maps and content to German

OEM for new generation navigation system

http://press.navteq.com/Nokia-Location-Commerce-provides-NAVTEQ-Maps-and-content-to-German-OEM-for-new-generation-navigation-system

-- Mercedes: Mercedes A-Class navigation to feature NAVTEQ(R) Map data

http://press.navteq.com/2012-09-27-Mercedes-A-Class-navigation-to-feature-NAVTEQ-Map-data

-- Volkswagen: Volkswagen Group powers new infotainment systems with NAVTEQ(R)

Map data

http://press.navteq.com/2012-09-27-Volkswagen-Group-powers-new-infotainment-systems-with-NAVTEQ-Map-data

-- Hyundai: Hyundai infotainment strategy includes NAVTEQ(R) Map data

http://press.navteq.com/Hyundai-infotainment-strategy-includes-NAVTEQ-Map-data

-- Pioneer: Pioneer chooses NAVTEQ(R) Maps to power aftermarket systems

http://press.navteq.com/2012-09-27-Pioneer-chooses-NAVTEQ-Maps-to-power-aftermarket-systems

-- Garmin: Garmin selects Nokia's Transit and Pedestrian Content to power Urban

Guidance

http://press.navteq.com/Garmin-selects-Nokia-s-Transit-and-Pedestrian-Content-to-power-Urban-Guidance

Nokia is exhibiting at the Mondial de l'Automobile show in Paris at Hall 3,

booth #213

About Nokia's Location & Commerce Business

Nokia is a global leader in mobile communications whose products have become an

integral part of the lives of people around the world. The company's Location &

Commerce business, including NAVTEQ(R) Maps products, the Nokia Location Platform

as well as Nokia Maps, aims to build and monetize unique location experiences

for great mobile products, as well as the navigation industry, the automotive

market and government and business solutions. Begin to explore our capabilities

at http://www.maps.nokia.com.

SOURCE: Nokia

CONTACT: Nokia, Communications

         Tel. +358 7180 34900

         press.services@nokia.com

         http://www.nokia.com

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