◎ノキアがヒュンダイにNAVTEQ Mapsと戦略支援提供
◎ノキアがヒュンダイにNAVTEQ Mapsと戦略支援提供
AsiaNet 50824
共同JBN 1250 (2012.10.1)
◎ノキアがヒュンダイにNAVTEQ Mapsと戦略支援提供
【シカゴ2012年10月1日PRN=共同JBN】ノキア(Nokia)は27日、Location & Commerce 事業部門が韓国のヒュンダイモーター(Hyundai Motors Corporation)の新しいヘッドユニットにNAVTEQ(登録商標)Mapsを供給すると発表した。Nokia Location & Commerceはまたグローバルなマップデータに加えて、テクニカルサポートとナビゲーション事業を強化することを目指すカスタム化されたマーケティングプログラムをヒュンダイに提供する。ヒュンダイのドライバーは、ビジュアルと安全性のコンテンツの追加を受けて、より先端的なシステムの恩恵を受ける。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060313/NAVTEQLOGO)
Nokia Location & Commerceは教育、モチベーション、プロモーション、コミュニケーションを通じて、ナビゲーションの定着とマップ更新事業を開発する顧客との協力に専心するスペシャリストチームを持っている。Nokia Location & Commerceはカスタムメードのマーケティング戦略の強化、コマーシャルキャンペーンの拡大、新製品展開をサポートする。
ヒュンダイは「Nokia Location & Commerceは地域全体にわたるヒュンダイのナビゲーション事業にユニークな専門知識と付加価値を提供する。同社はコンテンツだけでなく、強力なマーケティングサポート、TRIPおよびRPMプログラム、専任チーム、貴重なコンサルテーションも提供してくれる」と語った。
Nokia Location & Commerceは「Where Company」になることを使命として、コンテンツ、プラットフォーム、サービスのエコシステムを構築しており、これらすべてが複雑な「ロケーション」を深く理解することによって支えられている。技術およびマーケティングサポートによって、業界顧客と消費者は可能な限り最善のロケーションとナビゲーション体験を持てるよう支援を受けることができる。
Nokia Location & Commerceのブルーノ・ブールゲット上級副社長(販売・事業開発担当)は「ヒュンダイの次世代システムは、同社インフォテインメントとナビゲーション戦略に重要な役割を果たすことが期待されるので、適切なコンテンツとサービスを選ぶことは極めて重要である。当社のロケーション専門知識とヒュンダイの創造的思考とを結合することによって、われわれは世界のヒュンダイ自動車のドライバーにイノベーションと最高の体験を合わせてもたらすことができる」と語った。
ノキアはパリで開かれるモンディアル・ド・ロトモビル・ショー(国際自動車ショー)のホール3、ブース#213で展示する。
Nokia Location & Commerceはモンディアル・ド・ロトモビル・ショーで行われる多数のOEMコラボレーションと広範囲のパートナーのデモを通じて、世界の自動車空間における「ロケーション」のリーダーであることを実証する。常時のオンライン利用を求める顧客の要望に応えることは、車載業界が重点的に取り組んできた。自宅にいようが、街を歩いていようが、車に乗っていようが、常に変化する位置に対応する製品およびサービスを通じて現代の「connected driver」の期待にNokia Location & Commerceが応えることができることを全面的に公開するとともに、顧客と消費者の双方が、スマートデータ/マルチスクリーン、かつ多様な移動手段の選択から恩恵を受けることも紹介する。
▽ノキアのLocation & Commerce Businessについて
ノキアは世界的なマップ更新配信を処理するモバイル通信のグローバルリーダーであり、その製品は世界の人々の生活に不可欠の一部になっている。同社のLocation & Commerce 事業部門は、NAVTEQ(登録商標)Map製品、Nokia Location Platform、Nokia Mapsを含めて、素晴らしいモバイル製品向けの独自のロケーション体験とともに、ナビゲーション産業、自動車市場、政府および企業向けソリューションを構築し、収益を上げることを目指している。同社の能力を探るにはhttp://www.maps.nokia.comを参照。
ソース:NAVTEQ Maps
▽問い合わせ先
Nokia, Oskar Sodergren,
+1-312-509-5711,
Oskar.Sodergren@nokia.com,
Press.Services@nokia.com
Hyundai infotainment strategy includes NAVTEQ(R) Map data
PR50824
CHICAGO, Sept. 27, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
- Navigation business development supported with innovative content and
marketing programmes
Nokia today announced that its Location & Commerce business is supplying
NAVTEQ(R) Maps to Hyundai Motors Corporation for its new head units. In
addition to global map data, Nokia Location & Commerce will also provide
Hyundai with technical support and customised marketing programmes designed to
increase navigation business. Hyundai drivers will benefit from a more advanced
system offering additional visual and safety content.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060313/NAVTEQLOGO)
Nokia Location & Commerce has a specialist team dedicated to working with
customers to develop navigation take rates and map update business through
education, motivation, promotion and communication. It offers support in
strengthening bespoke marketing strategies, expanding commercial campaigns and
rolling out new products.
"Nokia Location & Commerce offers unique expertise and value add for
Hyundai's navigation business across the regions," explained Hyundai. "The
company is not only delivering content but also extensive marketing support,
TRIP and RPM programmes, dedicated teams and valuable consultation."
With a mission to become the 'Where Company', Nokia Location & Commerce is
building an eco-system of content, platform and services - all supported by an
in-depth understanding of the complexities of 'location'. Technical and
marketing support is available to help enable that both the industry customer
and the consumer have the best possible location and navigation experience.
"The next generation Hyundai systems are expected to play a key role in the
company's infotainment and navigation strategy so choosing the right content
and services was crucial," commented Bruno Bourguet, Senior Vice President
Sales and Business Development, Nokia Location & Commerce. "By combining our
location expertise with Hyundai's creative thinking, we can together bring
innovation and a premium experience to Hyundai drivers around the world."
Nokia will be exhibiting at the Mondial de l'Automobile show in Paris at
Hall 3, booth #213
Nokia Location & Commerce demonstrates its 'location' leadership in the
global automotive space via numerous OEM collaborations and comprehensive
partner demonstrations at Mondial de l'Automobile. Delivering on the needs of
the ever-connected consumer has long been a focus of the in-vehicle industry.
The ability of Nokia L&C to serve the expectations of today's 'connected
driver' via fluid location-based products and services whether at home, walking
in the city or in the car will be on full display and showcased to show how
both customers and consumers alike benefit from smarter data and multi-screen,
multi-modal choices.
About Nokia`s Location & Commerce Business
Nokia is a global leader in mobile communications whose products have
become an integral part of the lives of people around the world. The company's
Location & Commerce business, including NAVTEQ(R) Maps products, the Nokia
Location Platform as well as Nokia Maps, aims to build and monetize unique
location experiences for great mobile products, as well as the navigation
industry, the automotive market and government and business solutions. Begin to
explore our capabilities at http://www.maps.nokia.com.
SOURCE NAVTEQ Maps
CONTACT: Nokia, Oskar Sodergren, +1-312-509-5711, Oskar.Sodergren@nokia.com,
Press.Services@nokia.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。