◎メキシコの観光事業が公共・民間共に堅調な伸び

Secretariat of Tourism, Mexico

◎メキシコの観光事業が公共・民間共に堅調な伸び

AsiaNet 50931

共同JBN 1290 (2012.10.9)

◎メキシコの観光事業が公共・民間共に堅調な伸び

【ニューヨーク2012年10月6日PRN=共同JBN】メキシコのグロリア・ゲバラ観光相はこのほど、観光に関する第6回政府リポートを発表した。リポートは、過去6年間にわたる観光事業への公的・民間投資に加えて、国内と海外の両面から観光事業の大きな伸びを記録している。メキシコの国内総生産の9%以上を占め続けている観光事業は国の優先事業である。

このリポートは、以下5つの主要な優先事項を挙げている。国内観光事業の成長、国際観光事業の成長、公的な観光事業への投資、民間からの観光事業への投資、市場の多様化。

メキシコの民間セクター投資は、2001年の128億3300万ペソから2012年の202億ペソへと53.7%の伸びを示し、この間の2011年には観光事業で最良の年となり、2340万人(海外からの航空便による到着数)がメキシコを訪れる大きな要因となった。

公共部門からの投資も急上昇し、カルデロン政権の間にエルネステ・セディージョ大統領当時と比べて582%増、ビセンテ・フォックス大統領当時の146.8%増となった。

2006年から2011年の間、国内外のツーリスト数は1億6200万から1億9150万と歴史的な伸び(18.2%増)を示した。

焦点は多様化であり、米国とカナダ以外の国の観光客をターゲットにし観光事業を成長させることだった。2006年から2011年にかけて大幅な成長が見られた。特に北米からの観光客については、この間に2006年に615万7505人だったのが、2011年には729万1136人と18.4%の伸びを示した。その半面、その他の国からの観光客は、2006年の194万8612人から2011年には285万2084人と46.4%もの大幅な増加となった。

ゲバラ観光相は、メキシコ経済にとって要石である観光事業が国家としての真の優先事項であると指摘した。政府は立法府、官僚、企業、組合、学界と戦略的同盟を結成し、観光産業の将来への発展を確保する堅固な基礎を築いている。

メキシコは米国市場依存を減らすため、ブラジル、中国、ロシア、カナダ、韓国など広範な他の国からの観光客を誘致し、市場多様化戦略を積極的に追求している。

ゲバラ観光相はまた、観光事業の成功が革新的な観光商品の創造によるものであると述べた。これら商品には、Mundo Maya(The Mayan World、マヤの世界)、Pueblos Magicos(Magical Towns、魔法のように魅力的な町)、18の食べ歩きルート、ドキュメンタリー「Mexico: The Royal Tour」、メキシコのルーツ、Magic Townsプログラム強化が含まれている。

メキシコの世界的イメージは、世界的なフォーラムの組織化や主催によってある程度変わった。それらには国連世界観光機関(UNWTO)、世界旅行ツーリズム協議会(WTTC)米州サミット、世界経済フォーラム(WEF)、メリダでのT20加盟国間観光相会議、ロスカボスでのG20主催とOECDやAPEC等のフォーラム参加が含まれている。

ゲバラ観光相はメキシコが現在、かつてないほど観光産業におけるグローバルリーダーと見なされており、2018年までには世界トップ5に入る旅行目的地になる道を順調にたどっていると語った。

ソース:Secretariat of Tourism, Mexico

▽問い合わせ先

MTB Press Line: +1-212-880-5291

Significant Growth Across Mexico's Tourism Industry

PR50931

NEW YORK, Oct. 6, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

        Mexico's Report on Tourism Indicates Robust Growth from Public

                             and Private Sector

     Mexico's Secretary of Tourism, Gloria Guevara released the Sixth

Government Report on Tourism. The Report chronicles a period of strong growth

in tourism arrivals - both domestic and international - in addition to public

and private sector investment in tourism over the past six years. Tourism,

which constitutes more than nine percent of Mexico's gross domestic product, is

a national priority.

     The report details five key priorities, domestic tourism growth;

international tourism growth; public tourism investment; private tourism

investment and market diversification.

     Mexico has seen a 53.7% increase in private sector investment, from

$12,833,000,000 pesos in 2001 to $20,200,000,000 pesos in 2012 - which has been

a key factor in Mexico having the best year of tourism ever in 2011 with 23.4

million people [international air arrivals].

     Public sector investment has also sky-rocketed, during the Calderon

administration, 582% over the administration of President Ernesto Zedillo and

146.8% over the administration of Vicente Fox.

Between 2006 and 2011, the number of domestic and foreign tourists increased

from 162 million to 191.5 million (18.2 percent increase), an historic record.

     A focus has been on diversification - targeting consumers beyond the U.S.

and Canada in an effort to grow tourism to the region. There has been

significant growth from 2006 to 2011.  Specifically regarding North American

tourists - Mexico saw 6,157,505 people in 2006 compared to 7,291,136 people in

2011- an increase in 18.4% during the time period.  Conversely, related to

other nationalities - Mexico saw 1,948,612 consumers in 2006 vs. 2,852,084 in

2011 - a significant increase in 46.4%.

     Secretary Guevara said that tourism, a corner stone of the Mexican

economy, is truly a national priority. Government has forged a strategic

alliance between legislators, bureaucrats, business, unions and academics,

thereby establishing a solid basis to ensure the future development of the

industry.

     Mexico aggressively pursued a market diversification strategy to reduce

dependence on the United States market, attracting tourists from a wide range

of other countries, including Brazil, China, Russia, Canada and Korea.

     Secretary Guevara also attributed the success of the sector to the

creation of innovative tourism products such as Mundo Maya ("The Mayan World"),

Pueblos Magicos ("Magical Towns"), the 18 gastronomic routes, the documentary

"Mexico: The Royal Tour", the Routes of Mexico and an enhanced Magic Towns

program.

     Mexico's global image was repositioned in part due to organizing and

hosting global forums such as the United Nations' World Tourism Organization

(UNWTO), the World Travel and Tourism Council (WTTC) Americas Summit, the World

Economic Forum (WEF), the T20 meeting of Tourism Ministers in Merida and the

G20 held in Los Cabos and participating in forums such as OECD and APEC.

     Secretary Guevara said that today more than ever Mexico is seen as a

global leader in the tourism industry and is well on track to being a top five

destination by 2018.

     SOURCE: Secretariat of Tourism, Mexico

    CONTACT: MTB Press Line: +1-212-880-5291

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