◎アジア/環太平洋地区責任者にJ・ザビエル氏 サーチアンドサーチ・ファロン
◎アジア/環太平洋地区責任者にJ・ザビエル氏 サーチアンドサーチ・ファロン
AsiaNet 50959
共同JBN 1300 (2012.10.10)
◎アジア/環太平洋地区責任者にJ・ザビエル氏 サーチアンドサーチ・ファロン
【ロンドン2012年10月9日PRN=共同JBN】フランスのPublicis傘下のサーチアンドサーチ・ファロン(Saatchi & Saatchi Fallon)グループは9日、ヨハン・ザビエル(Johann Xavier)欧州・中東アフリカ(EMEA)地域担当最高財務担当者(CFO)が成長著しいアジア/環太平洋地域事業部門に加わることになったと発表した。ザビエル氏はグループ内で顕著な成長を見せているアジア太平洋地域および大中国圏に異動する。異動先では2人の強力な地域担当最高経営責任者(CEO)、クリス・フォスター(Chris Foster、アジア太平洋担当)、ジャスティン・ビリングスリー(Justin Billingsley、大中国圏担当)の両氏と強力なパートナーシップを築くことになる。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121009/NY88647 )
「サーチにとっての成長地域に移動することで、ヨハンにはわくわくするような新しい役割が与えられ、起業や営業の本能を完全に最適化できる機会を得ることになる。きっと大きな変化が生まれ、ザビエル氏を釘付けにするだろう。私たちはベストの成果を祈っている」とロバート・シニア・サーチアンドサーチ・ファロン・グループEMEA地域CEOは語った。
ビル・コクラン・ワールドワイドCFOの意見では、「ヨハンは多くの領域をまたいで大きな効率で仕事をする力があることを示してきた。活力のあるビジネス環境のなかで新しい役割を果たすのにふさわしい理想的なものを備えている。これは自然にザビエル氏の世界ツアーにおける次の一歩になる」
ザビエル氏はこれまでの北米と欧州・中東アフリカ勤務でかけがえのない経験を積み学習してきた。北米ではサーチアンドサーチ・カナダの最高執行責任者(COO)として、赤字を黒字に転換。欧州・中東アフリカでは、CFOとして他に例を見ないほど厳しい経済状態の地域を経営してきた。さらにザビエルが異文化の交流する現場での経験と能力で、センシティブな相違点に橋を架ける仕事のスタイルを確立した。欧州・中東アフリカ地域だけでも17カ国のそれぞれ異なった仕事のやり方があるのだ。
加えて、ザビエル氏はPublicisグループのプロジェクトリーダーとして働いた経験もあり、リスク軽減とコンプライアンスの専門能力があることも認められている。
同氏はサーチアンドサーチのために多くの合併・買収(M&A)案件を成功させてきた。最近ではBlack Empowerment パートナーズの南アフリカ事業の買収にかかわる取引のイニシアチブをとった。
ザビエル氏はケンブリッジ大学経営学修士(MBA)プログラム、ジャッジ・ビジネススクールを卒業。最近、ベビーブーマーを対象にしたマーケティング戦略に関するペーパー、「A Golden Opportunity: Marketing To The Future Grey Population」を共著で出版した。
ザビエル氏は創造性を極めて高く評価している。「わたしは偉大な、創造性のある商品を実現する人になりたい。そして会社が市場シェアを大きくすることに貢献したい。そしてさらに次のレベルに進みたい」
ザビエル氏は新しい同僚と緊密に仕事をすることを待ち望んでいる。「変化する世界において、マーケティングが何を意味し、代理店が何を提供するのかについて、顧客が期待する要求のために、われわれは新しいテクノロジーを取り入れ、すべてにとってフェアで透明性のある報酬モデルを見つける」
▽サーチアンドサーチ(Saatchi & Saatchi)について
Publicisグループ(OTC-QX: PUBGY)の一部で、世界第3位の広告代理持ち株会社。サーチアンドサーチ・ネットワークの顧客には、ドイツテレコム/T-Mobile、General Mills、クラフトフーズ/キャドバリー、Mead Johnson、ノバルティス、プロクター・アンド・ギャンブル、ソニー・エリクソン、トヨタ、VISAヨーロッパが含まれる。
▽問い合わせ先
James Byrne
+1-212-397-0081
james@gloryofcommerce.com
ソース:Saatchi & Saatchi Fallon Group
イメージアタッチメント・リンク先:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=220494
New Role For Saatchi & Saatchi Fallon Group's Johann Xavier
PR50959
LONDON, Oct. 9, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
CFO Joins Company's Asia/Pacific Rim and Greater China Division
Saatchi & Saatchi Fallon Group, the Publicis-owned global advertising
agency network, announced today that Johann Xavier, CFO of the Group's EMEA
region, is joining the Asia/Pacific division. He is moving to the network's
rapidly growing Asia/Pacific Rim and Greater China territories. There, he will
be forming a strong partnership with the two Regional CEOs, Chris Foster
(Asia/Pacific) and Justin Billingsley (Greater China).
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121009/NY88647 )
"This exciting new role gives Johann the opportunity to fully optimize his
entrepreneurial and commercial instincts as he moves to this growth region for
Saatchi. There will surely be a great deal of change that will keep him on his
toes and we wish him the very best," said Robert Senior, CEO Saatchi & Saatchi
Fallon Group EMEA.
In the opinion of Bill Cochrane, Worldwide CFO, "Johann has proved his
ability to work to great effect across many territories. He is ideally suited
for his new role in this most vibrant business environment. This is a natural
next leg in what seems like Johann's World Tour!"
Xavier takes with him invaluable experience and learnings from both his
time in North America, as COO of Saatchi & Saatchi Canada (where he turned loss
into profit), and also as EMEA CFO, managing the region through uniquely tough
economic conditions. Further, Xavier's cross-cultural experience and his
ability to sensitively bridge differences (the EMEA region alone is made up of
17 different countries with very individual ways of working) suits his work
style.
Additionally Xavier has proven expertise in mitigating risks and in
compliance, having worked as project leader with the Publicis Groupe.
He has successfully executed a number of M&A strategies for Saatchi &
Saatchi. He recently initiated the transaction to acquire the South African
operation with the Black Empowerment partners.
Xavier, a graduate of the University of Cambridge MBA programme, Judge
Business School, recently co-authored a paper on marketing to Baby Boomers: 'A
Golden Opportunity: Marketing To The Future Grey Population'.
Xavier highly values creativity. "I want to be an enabler of a great
creative product and help provide the fuel to let the company capture market
share, and take it to the next level."
He looks forward to working closely with his new colleagues and observes,
"In a changing world, client expectations of what marketing means and what
agencies provide demands we embrace new technologies and find compensation
models that are fair and transparent to all."
About Saatchi & Saatchi
Part of the Publicis Groupe (OTC-QX: PUBGY), the 3rd largest communications
holding company, Saatchi & Saatchi's Network clients include Deutsche
Telekom/T-Mobile, General Mills, Kraft Foods/Cadbury, Mead Johnson, Novartis,
Procter & Gamble, Sony Ericsson, Toyota and VISA Europe.
Contact:
James Byrne
+1-212-397-0081
james@gloryofcommerce.com
SOURCE: Saatchi & Saatchi Fallon Group
Image Attachments Links:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=220494
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。