◎SSIが調査対象集団の高レベル整合性で受賞
◎SSIが調査対象集団の高レベル整合性で受賞
AsiaNet 50973
共同JBN 1301 (2012.10.11)
◎SSIが調査対象集団の高レベル整合性で受賞
【シェルトン(米コネチカット州)2012年10月10日PRN=共同JBN】SSIがカナダ、フランス、ドイツ、イタリア、オランダ、スペイン、英国、米国で行っているOnline Sample Blend(オンライン・サンプル・ブレンド)は、Mktg. Inc.の1事業部門Sample Source Auditors(商標)の監査員によって非常に高い整合性を持つとして最高の賞を授与された。
Mktg. Inc.は同社が行うGrand Mean Project(商標)の一環として35カ国におよぶ300以上のパネル調査の対象集団を5年にわたりテストしてきたが、同社がConsistent Track(商標)監査によって整合性を持つとお墨付きを与えたのはわずか11モニター集団だけだった。
しかし、最新のSSIのOnline Sample Blend対象集団を調査した同社監査員は「SSIはほとんど世界すべての国と言ってもよい数多くの国で、整合性を果たしている。このような優秀なレベルに到達したパネル調査会社は他にはない。SSIは他社よりも多くの市場で整合性を保つことができることを示した」と述べている。
質の高い調査をするためにはサンプルとなるパネル調査の対象集団の整合性が重要である。調査員はデータの変化は実際の変化に起因するもので、使われたモニター集団の枠組みの変化によるものではないことを知っている必要がある。
以下はオランダにおけるSSI「Sample Blend」の整合性の例である。
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20121010/NY88693-a)
ここで非常に高いレベルの整合性を示しているサンプルはSSI独自の「Online Sample Blend」で、これに含まれるのはSSIが管理するアンケート・モニター集団、オンライン・コミュニティー会員、ソーシャルメディア参加者、そしてネットを通じて回答者となった人たちである。
SSIの最高アクセス・サプライ・エンゲージメント責任者、ボブ・ファウソン氏は「SSIのOnline Sample Blendは単なるソースとしてではなく、人間を個性、性格特性、社会的価値などの要素を考慮に入れてバランスよく配している。当社はこのユニークはアプローチこそが当社のやり方を強力なものにしていると考えている。この比類ない整合性を外部から認めてもらうことは非常に喜ばしい事だ」と述べた。
以下は米国におけるSSI 「Sample Blend」の品質と整合性を示す例。
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20121010/NY88693-b)
Mktg. Inc.の監査ではストレートライニングなど回答品質を測る手法を検討し、回答の品質を調べている。SSIの「Online Sample Blend」はこれら手法の点でも他の何百というテスト対象に比べ優れた結果を示している。「Online Sample Blend」は米国の例が示すように、他のテスト・ソースの平均値を表す「Grand Mean」に比べて優秀な成績を残した。
▽SSIについて
SSI社(www.surveysampling.com)はサーベイ・リサーチのためのサンプリング、データ収集、データ分析などのソリューションで世界をリードする世界的プロバイダーである。SSI社はインターネット、電話、モバイル/ワイヤレス、またはそれらを組み合わせた手法を使って72カ国の調査対象者にアクセスしている。同社が提供する付加価値サービスにはアンケート設計コンサルティング、プログラミング、ホスティング、データ処理、リアルタイム・リポーティングなどが含まれる。SSI社は3000社を超える顧客を持ち、その中にはトップ50位内の調査機関がすべて含まれる。同社は世界に27のオフィスを持っている。
ソース:SSI
▽問い合わせ先
Jackie Lorch, Vice President, Global Knowledge Management
+1-203-567-7256
Jackie.lorch@surveysampling.com
SSI Online Sample Achieves Unmatched Level of Excellence in Independent Test
PR50973
SHELTON, Conn., Oct. 10, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
"No panel company has achieved this level of excellence," say
auditors. "SSI has clearly demonstrated an ability to be consistent
in more markets than any other company."
SSI's Online Sample Blend in Canada, France, Germany, Italy, the
Netherlands, Spain, the United Kingdom and the United States has been awarded
highest honors for exceptional consistency by auditors from Sample Source
Auditors(TM), a division of Mktg. Inc.
After five years of testing more than 300 panels in 35 countries as part of
Mktg. Inc.'s Grand Mean Project(TM), only 11 panels have demonstrated
consistency through the Mktg. Inc. Consistent Track(TM) audit.
But after the latest round of testing of SSI's Online Sample Blend, the
auditors reveal that "SSI has now achieved consistency in almost as many
countries as has the rest of the world No panel company has achieved this level
of excellence SSI has clearly demonstrated an ability to be consistent in more
markets than any other company."
Sample consistency is critical to quality research. Researchers need to
know that changes in their data are real and not due to shifts in the
underlying sample frame.
Below: Example of Consistency of SSI Sample Blend, The Netherlands
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121010/NY88693-a )
The sample which demonstrated this extraordinary level of consistency is
SSI's proprietary Online Sample Blend, which encompasses SSI's own managed
panels blended with online community members, social media participants, and
respondents from across the web.
Bob Fawson, SSI's Chief Access, Supply and Engagement Officer, comments:
"SSI's Online Sample Blend is balanced on people, not sources, using
personality, psychographic, and social value factors. We believe it is this
unique approach which makes it so powerful. Getting this external validation of
its unmatched consistency is hugely gratifying."
Below: Quality and Consistency of SSI Sample Blend, US
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121010/NY88693-b )
The Audit also measured quality of response, examining measures like
straightlining and other measures of respondent quality. SSI's Online Sample
Blend also performed superbly on these measures when compared to the hundreds
of other sources tested. It clearly outperforms the Grand Mean (the average of
other sources tested), as the example from the US demonstrates.
About SSI
SSI (http://www.surveysampling.com) is the premier global provider of
world-leading sampling, data collection and data analytic solutions for survey
research. SSI reaches respondents in 72 countries via Internet, telephone,
mobile/wireless and mixed access offerings. Value-add services include
questionnaire design consultation, programming and hosting, data processing and
real-time reporting. SSI serves more than 3,000 clients, including the top-50
research organizations. It has 27 offices serving clients around the world.
CONTACT:
Jackie Lorch, Vice President, Global Knowledge Management
+1-203-567-7256
Jackie.lorch@surveysampling.com
SOURCE: SSI
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。