◎Chic Outlet Shopping(登録商標)、エイズとの戦いで(RED)と提携

Value Retail

◎Chic Outlet Shopping(登録商標)、エイズとの戦いで(RED)と提携

AsiaNet 51293

共同JBN 1369(2012.11.8)

【ロンドン2012年11月7日PRN=共同JBN】Value Retailが運営する高級アウトレットVillageの集合体であるChic Outlet Shopping(登録商標、シック・アウトレット・ショッピング)はエイズと戦うために設立された世界的チャリティー団体(RED)と提携して、写真家で博愛主義者のヘレナ・クリステンセン氏とのコラボレーションによってデザインされた特別版のトートバッグを販売する。

本ニュースリリースをマルチメディアで見るには以下のウェブサイトを参照。

http://www.multivu.com/mnr/58641-value-retail-red-campaign-tote-bag

限定版バッグは(RED)のインスピレーションに基づくデザインとヘレナ・クリステンセン氏の写真が特徴。同氏は11月6日火曜日に9つあるChic Outlet Shopping(登録商標)Villagesの一つでブリュッセル近くのMaasmechelen Villageで行われた発表会に参加している。

この限定版トートバッグはMaasmechelen Villageで独占的に販売されるもので、12月1日の世界エイズデーを記念するもの。2013年2月1日からは、同バッグは「(RED) Is The New Black」キャンペーン立ち上げの一部として欧州中のChic Outlet Shopping(登録商標)Villagesで発売される予定。バッグは1個10ユーロで購入可能で、利益はすべて世界基金に寄付される。

(RED) Is The New Blackキャンペーンは赤色のものすべてを称賛する活気ある催しで、2013年2月に予定されている。9つのChic Outlet Shopping(登録商標)Villagesを訪ねた人を待っているのは、世界の高級ファッション、ライフスタイル・ブランドの最大級のバーゲン・セールと生き生きとした赤色の世界を作り上げたユニークなin-Villageアニメーション作品だ。

Chic Outlet Shopping(登録商標)と(RED)は来年2月のバレンタインデーと旧正月に向け、さらに大々的な提携をめざして活動している。その時には9つのVillagesすべてが(RED)風にアレンジされ、エイズとの戦いに向けて意識の向上よび資金獲得のための特別の行事が予定されている。

Value Retail最高経営責任者(CEO)のデジリー・ボリエー氏は「当社はヘレナ・クリステンセン氏とのコラボレーションを通じて(RED)と提携し、エイズのない世界を求めて活動する世界基金に対する援助の手助けができて喜んでいる。当社の目標は当社が持つ世界的なプラットホームの力を使って世界の買い物客の間にこの重要なテーマに対する意識を高めることだ。今回の提携はChic Outlet Shopping(登録商標)Villagesが進める世界の人道活動をサポートすることに合致している」と述べた。

(RED) 最高経営責任者(CEO)デボラ・デュガン氏は「Chic Outlet Shopping(登録商標)との提携は当社にとってうれしいものだ。これによって(RED)のメッセージをヨーロッパ中に広げ、消費者が(RED)製品を購入するチャンネルがもう一つ増えることになる。ヘレナ・クリステンセン氏がこの提携を発表してくれることを喜んでいる。彼女は長年にわたって(RED)の素晴らしい友人であり、エイズをなくす手助けをする当社のミッションのサポーターだ」と述べた。

ヘレナ・クリステンセン氏は「Chic Outlet Shopping からの申し出をいただき、参加できることを喜んでいる。私は長年にわたって(RED) のサポーターをしていて、このバッグの販売によって2015年までにエイズのない社会を作る目標に貢献できることを喜んでいる」と述べた。

▽(RED)について

(RED)は2006年にU2のボーノとボビー・シュライバー氏が立ち上げたもので、エイズとの戦いに企業や消費者を巻き込むことを狙いとしている。

(RED)と提携した世界の有名ブランドは(RED)ブランドを冠した製品やサービスからの利益を最高50%まで世界基金に寄付している。(RED)のProud Partnerはアップル、スターバックス、コンバース、コカ・コーラ、Beats by Dr. Dre、ベルベデーア、Bugaboo、Claro、ナイキ、Penfolds、SAP、Telcel、アメリカン・エキスプレス(英国のみ)。(RED) のSpecial EditionパートナーはShazam、Girl Skateboards、Mophie、 FEED、 Nanda Home、 Solange Azagury-Partridge、 Bottletop、 Tourneau、TOUS。

現在までに(RED)はエイズ、結核、マラリアと戦い、ガーナ、レソト、ルワンダ、南アフリカ、スワジランド、ザンビアでHIV/エイズ補助金をサポートするために1億9000万ドル以上を集めている。この基金は100%現場で使われ、(RED)が経費として使うことはない。(RED)がサポートする世界基金の補助金は1400万人以上の人のための予防、治療、カウンセリング、HIVテスト、ケアサービスに使われている。

(RED)はHIV/AIDS関連の意識向上と資金獲得のため一般の耳目を集める運動をリードしてきたが、その中には(PRODUCT)RED、THE AIDS FREE GENERATION IS DUE IN 2015、最近では、(RED)RUSH TO ZERO IN 2015キャンペーンなどがある

(RED)はThe ONE Campaignの一部である。詳しい情報はウェブサイト(http://www.joinred.com)を参照。

▽Chic Outlet Shopping(登録商標)について

Chic Outlet Shopping(登録商標)はValue Retailが運営する9つのVillageの集合体であり、世界的な大手ファッション、ライフスタイル・ブランドの本物の前シーズンのコレクションを販売しており、1年を通して、希望小売価格の最大60%の割引を行っている。

Chic Outlet Shopping(登録商標)ブランドは世界的に販売され、消費者に対しては直接、または旅行業界を通して最も旅行先として可能性が大きい世界の中心地で販促されているが、それらは中国、ロシア、中東、日本、韓国、東南アジア、米国、南米、西欧、東欧である。

2012年にはChic Outlet Shopping(登録商標)がVillageの販促活動を行う対象は世界の9億人に達するが、利用するメディアはファッション、ライフスタイル・メディア、戦略的PR、独占的な報道イベント、オンラインおよびオフライン・マーケティング、デジタルおよびソーシャルメディアのプラットフォームなどを含む。

Chic Outlet Shopping(登録商標)Villagesについての詳しい情報はウェブサイト(ChicOutletShopping.com)を参照。

ソース:Value Retail

PR51293

Chic Outlet Shopping(R) Announces the Launch of a Limited Edition Product (RED) Tote Bag Designed in Collaboration with Helena Christensen as Part of the (RED) Is The New Black Campaign

LONDON, Nov. 7 /PRN=KYODO JBN/ --

Chic Outlet Shopping(R), the Collection of luxury outlet Villages by Value

Retail, will partner with (RED), the global charity established to fight

against AIDS, and launch a special-edition tote bag designed in collaboration

with photographer and humanitarian Helena Christensen.

To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/58641-value-retail-red-campaign-tote-bag

The exclusive bag will feature a (RED) inspired design and photograph by Helena

Christensen, who personally attended the launch at Maasmechelen Village, one of

the nine Chic Outlet Shopping(R) Villages near Brussels, on Tuesday 6

November.  

The limited-edition tote bag will be exclusively available for sale in

Maasmechelen Village to mark World AIDS Day on 1 December. It will be available

across the Collection of all Chic Outlet Shopping(R) Villages in Europe from 1

February 2013 as part of the launch of the (RED) Is The New Black campaign. The

bag will be available to buy for 10 euro each with all profits donated to the

Global Fund.

The (RED) Is The New Black campaign will be a vibrant celebration of all things

coloured red for the month of February 2013. Visitors to the nine Chic Outlet

Shopping(R) Villages will discover a lively programme showcasing the very best

promotions from international luxury fashion and lifestyle brands, as well as

unique in-Village animation to create a world where the colour red truly comes

alive.  

Chic Outlet Shopping(R) and (RED) are working towards a larger partnership for

the month of February, in conjunction with Valentine's Day and Chinese New

Year, where all nine Villages will be transformed into all things (RED) with

special activities to raise awareness and funds in the fight against AIDS.

"We are proud to partner with (RED) in collaboration with Helena Christensen to

help support the Global Fund in their pursuit of an AIDS-free world. Our goal

is to leverage the power of our global platform to raise awareness of this

important cause amongst our international shoppers. This partnership is in

keeping with the Chic Outlet Shopping(R) Villages' ongoing commitment to

supporting humanitarian projects around the world."

Desiree Bollier, Chief Executive, Value Retail Management

"This partnership with Chic Outlet Shopping(R) is an exciting one for us - it's

an opportunity to spread the (RED) message across Europe and to give consumers

another way to buy (RED). We're thrilled to have Helena Christensen launching

the partnership - she has been an incredible friend to (RED) over the years and

supporter of our mission to help eliminate AIDS."

Deborah Dugan, CEO, (RED)

"When Chic Outlet Shopping approached me with this project I was excited to get

involved. I have been a longtime supporter of (RED) and am thrilled that the

sale of the bag will contribute to the goal of achieving an AIDS-free

generation by 2015."

Helena Christensen  

About (RED)

(RED) was founded in 2006 by Bono and Bobby Shriver to engage businesses and

consumers in the fight against AIDS.

(RED) partners with the world's most iconic brands who contribute up to 50% of

profits from (RED) branded goods and services to the Global Fund. (RED) Proud

Partners include: Apple, Starbucks, Converse, The Coca-Cola Company, Beats by

Dr. Dre, Belvedere, Bugaboo, Claro, Nike, Penfolds, SAP, Telcel and American

Express (UK only). (RED) Special Edition partners include: Shazam, Girl

Skateboards, Mophie, FEED, Nanda Home, Solange Azagury-Partridge, Bottletop,

Tourneau and TOUS.

To date, (RED) has generated over $190 million for the Global Fund to fight

AIDS, Tuberculosis and Malaria, to support HIV/AIDS grants in Ghana, Lesotho,

Rwanda, South Africa, Swaziland and Zambia. 100 percent of that money goes to

work on the ground - no overhead is taken. Global Fund grants that (RED)

supports have impacted more than 14 million people with prevention, treatment,

counseling, HIV testing and care services.

(RED) has led several high-profile initiatives to raise awareness and funds for

HIV/AIDS related issues including (PRODUCT)RED, THE AIDS FREE GENERATION IS DUE

IN 2015 campaign and most recently, the (RED)RUSH TO ZERO campaign.

(RED) is a division of The ONE Campaign. Learn more at http://www.joinred.com.

About Chic Outlet Shopping(R)

Chic Outlet Shopping(R) is the Collection of nine Villages by Value Retail,

offering the authentic previous seasons' collections of the world's leading

fashion and lifestyle brands with reductions of up to 60% on the recommended

retail price, all year round.

The Chic Outlet Shopping(R) brand, marketed worldwide, is promoted to consumers

directly and through the travel trade in key regions representing the highest

potential visitation: China, Russia, the Middle East, Japan, Korea, South East

Asia, the USA, South America, Western Europe and Eastern Europe.

In 2012 the Chic Outlet Shopping(R) promotional campaign will market the

Villages to a global audience of more than 900 million in worldwide fashion and

lifestyle media, strategic PR, exclusive press events, online and offline

marketing, and on digital and social media platforms.

Learn more about the Collection of Chic Outlet Shopping(R) Villages at

ChicOutletShopping.com.

SOURCE: Value Retail

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