◎2012年度、BMWグループが過去最高の売り上げを記録
◎2012年度、BMWグループが過去最高の売り上げを記録
AsiaNet 51792
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共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。
ミュンヘン、2013年1月10日/PRNewswire/ --
BMWグループの乗用車販売台数は1,845,186台で、10.6%の増加
全3ブランドで記録達成の年
BMWグループは2013年の販売でさらなる成長を目指す
2012年度、BMWグループは、過去最高の販売台数を達成しました。BMW、MINI、ロールスロイスが、世界中で合計1,845,186台を販売しました。これはこれまでの販売記録でありました2011年 度の1,668,982台より10.6%の増加でした。3ブランド全てで年間を通じて過去最高を達成し、同社は世界を代表するプレミアムカーメーカーとしての地位を強固なものにしました。BMWグループは12月度に前年同月比14.8%増の181,571台の車両を販売するという好調な記録を残し同年を終えました。(前年度は158,125台)。
(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130110/588332 )
「2012年度は当社にとって、大変達成感のある年でした。BMWグループは2年連続で過去最高の販売台数を更新し、プレミアムカーのセグメントでのリードを広げました。当社の成功は、魅力的なモデルのポートフォリオ、プレミアムブランドの強さ、全大陸におけるバランスのとれた販売戦略の成果だと考えられます」とBMW AG取締役会のメンバーであり、BMWの販売・マーケティング担当上級副社長であるイアン・ロバートソン氏は語ります。同氏はさらに、「当社は大きな勢いをつけて新年を迎えました。一部の市場には向かい風もありますが、2013年度の販売でもさらなる記録を達成するつもりです。また、今年はBMWグループにとって新しい時代の始まりを意味します。当社は、フルに電動化されたBMW i3を年末に向けて販売を開始するからです」と語りました。
BMWの販売台数は2012年度に11.6%伸び、合計1,540,085台に達しましたが、これは、同ブランドの史上最高の販売レベルでした (前年度は1,380,384台)。12月度は、合計152,286台の車両を販売しましたが、これは18.8%の増加でした (前年度は128,182台)。この成長を最も大きくリードした車両の1つは、大きな成功を収めたBMW 1シリーズです。2012年度に合計で226,829台販売され、前年度 (176,418台) に比べて28.6%の増加でした。また、BMW X1は、2012年度に大きな台数増を達成し、合計で147,776台が販売されました (+16.9%、前年度は126,429台)。BMW 3シリーズセダンは、294,039台が販売されセグメントリーダーの地位を獲得しましたが、昨年度 (240,278台) に比べて22.4%増加しました。BMW 3シリーズ全体の販売台数は5.8%の増加で406,752台となりました (前年度は384,464台)。BMW X3への需要は依然として高く、昨年度は27.1%増加して149,853台が販売されました (前年度は117,944台)。BMW 5シリーズはセグメントリーダーとしての地位を固め、2012年度には合計337,929台の車両が顧客に販売されました (+9.0%、前年度は310,050台)。販売増はBMW 6シリーズでも達成され、23,193台の車両が顧客に販売されました (+146.8、前年度は9,396台)。
MINI、ロールスロイス、およびBMWモトラッドが2012年度に記録的な販売を達成。
BMW AG取締役会のメンバーであり、MINI、BMWモトラッド、ロールスロイス、 BMWグループアフターセールス担当上級副社長のハラルド・クルーガー氏は、「MINI、ロールスロイス、BMWモトラッドの販売記録が示すのは、ますます困難になる市場条件に対して、当社の製品とサービスが未来に適していることです。これは、当社のブランド力、魅力ある技術、そして世界的にバランスがとれた販売戦略のおかげです」と語りました。
MINIの世界販売の台数は2012年度には記録的ともいえる301,526台となり、新しいマイルストーンに到達しました (+5.8%、前年度は285,060台)。12月の販売は昨年度レベルで、28,751台となりました (-2.4%、前年度は29,467台)。MINI カントリーマンは二桁の成長を記録し、2012年度の合計販売台数は102,250台でした (+14.8%、前年度は89.036台)。MINI Pacemanが今春発売される予定であり、勢いがさらに加速することが予想されます。米国は依然としてMINIにとって最大の市場であり、昨年度には66,123台が販売され第2位は英国で50,367台でした。
ロールスロイスが、依然としてウルトララグジュアリー・クラスのセグメントにおけるマーケットリーダーであることは疑いの余地もありません。2012年度全体での販売は記録的なもので、3,575台が販売されました。これは、108年に渡るロールスロイスの歴史の中で最高の販売であり、3年連続して記録を塗り替えたことになります。また、ロールスロイスは12月度に534台が販売されました (+12%)。ロールスロイス・ファントムとゴーストのモデルに対する需要にも根強いものがありました。ファントムシリーズIIは3月にジュネーブオートショーで世界に向けて公開され賞賛を受けており、顧客の注文に合わせて当社のグッドウッド工場で生産が行われています。2012年度の注文台数は過去最高のレベルに達しました。
合計106,358台のオートバイ (+2.0%、前年度は104,286台) を販売したBMWモトラッドは、2012年度にはその約90年の歴史の中で最高の販売台数を達成しました。12月度には、6,069台のオートバイが世界中で販売されました。2011年度 (4,232台) の同月比で43.4%の増加でした。ハスクバーナは10,751台のオートバイを2012年度に販売しました (+15.7%、前年度は9,286台)。12月度の販売台数は1,267台でした (-4.7%、1,330台)。
BMWグループは、2012年度に世界の全大陸において成長を達成しましたが、これは「世界中でバランスが取れた販売を行う」という同社の戦略が裏打ちされた結果となりました。欧州での困難にもかかわらず、BMWグループは、昨年度、この最大の販売地域において、864,812台を販売しました (+0.8%、前年度は857,792台)。 欧州の中では、英国で合計174,215台 (前年度は167,108台、+4.3%) という過去最高の販売を達成しました。BMWは再度この市場におけるナンバーワンのプレミアムブランドのタイトルを手にしたのです。ダイナミックなロシアの市場では、BMWグループは記録的な40,144台 (前年度は30,167台)という販売台数を記録し、これは33%の増加となりました。
アジアでは、昨年度のBMWグループの販売台数は31.6%と大きく成長し、491,512台が販売されました (前年度は、373,613台)。中国本土では、BMWとMINIが326,444台販売されました。前年度 (232,586台)と比較して40.4%の増加となりました。BMWグループは、韓国 (33,500台、+22.3%)、中東 (21,314台、+14.2%)、日本 (56,607台、+18.9%) など、他のいくつかのアジア市場でも二桁の成長を達成しています。
南米及び北米でも、BMWグループは2012年度に二桁の成長を遂げて424,379台が販売され、前年度 (379,332台) に比べて11.9%の増加となりました。米国でのBMWグループの販売台数は、13.8%増加して347,583台となりました (前年度は、305,418台)。BMWは再び米国でナンバーワンのプレミアムブランドのタイトルを手にしました。
アフリカ大陸での販売台数は2012年に14.5%増加して37,649台 (前年度は32,890台) に達しました。オセアニアでの販売は8.0%増加して23,000台となりました (前年度は21,297台)。
BMWグループの2012年12月度および1-12月の販売の概要
2012年合計 (含12月)) 2012 年合計
2012年12月 前年比 2012年12月 前年比
BMWグループの自動車 181,571 +14.8% 1,845,186 +10.6%
BMW 152,286 +18.8% 1,540,085 +11.6%
MINI 28,751 -2.4% 301,526 +5.8%
ロールスロイス 534 +12.0% 3,575 +1.0%
BMWモトラッド 6,069 +43.4% 106,358 +2.0%
ハスクバーナ・オートバイ 1,267 -4.7% 10,751 +15.7%
BMWグループ
BMWグループは、世界で最も成功を遂げている自動車とオートバイ・メーカーの一つです。同ブランドには、BMW、MINI、ハスクバーナ・オートバイ、ロールスロイスがあります。BMWグループはグローバル企業として14か国に29か所の生産・組立工場を運営し、140か国以上に世界的な販売ネットワークがあります。
2011年度に、BMWグループは全世界で約167万台の自動車と11万3000台以上のオートバイを販売しました。2011年度の収益は688億2000万ユーロに達し、税引き前利益は73億8000万ユーロでした。2011年12月31日現在、BMWグループの従業員数は約10万人です。
BMWグループの成功は、常に、長期的な構想と責任ある行動により築き上げられてきました。したがって、同社は製品に対する総合的な責任、資源を節約することへの専心を戦略にとって不可欠なものとして考え、エコロジーでの持続可能性と社会的持続可能性をバリューチェーンの中に確立してきました。BMWグループは、この努力の結果として過去8年間、ダウ・ジョーンズ・サステナビリティ・インデックスにおいて業界のリーダーとして格付けされてきました。
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出所: BMWグループ
BMW Group Posts Highest Sales Ever in 2012
PR51792
MUNICH, Jan. 10, 2013 / PRN=KYODO JBN/--
- 1,845,186 BMW Group Vehicles Sold, an Increase of 10.6%
- Record Year for All Three Brands
BMW Group aims for further growth in sales in 2013
The BMW Group achieved its highest ever sales result in 2012, with a total
of 1,845,186 BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles delivered worldwide. This was
an increase of 10.6% over the previous record year in 2011 (1,668,982). All
three brands posted record sales for the whole year and the company
strengthened its position as the leading provider of premium vehicles
worldwide.The BMW Group finished the year on a strong note with 181,571
vehicles sold in December, 14.8% higher than in the same month last year (prev.
yr. 158,125).
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130110/588332 )
"2012 was a very successful year for us. The BMW Group achieved its best
ever sales result for the second year in a row and expanded its lead in the
premium segment. Our success can be attributed to our attractive model
portfolio, the strength of our premium brands, as well as a strategy of
balanced sales across all continents," said Ian Robertson, Member of the Board
of Management of BMW AG, responsible for Sales and Marketing BMW. He continued
"We enter the new year with positive momentum and despite the prevailing
headwinds in some markets, we aim to achieve another record year in sales in
2013. This year marks the beginning of a new era for the BMW Group, as we
launch the all-electric BMW i3 towards the end of the year."
BMW sales rose 11.6% in 2012 to reach a total of 1,540,085 vehicles, the
best sales level in the history of the brand (prev. yr. 1,380,384). In
December, a total of 152,286 vehicles were delivered - an increase of 18.8%
(prev. yr. 128,182). One of the frontrunners in terms of growth was the highly
successful BMW 1 Series, with a total of 226,829 vehicles sold in 2012, an
increase of 28.6% over the previous year (176,418). The BMW X1 also continued
to report strong gains in 2012 with a total of 147,776 vehicles sold (+16.9%;
prev. yr. 126,429). The BMW 3 Series Sedan claimed the position of segment
leader with 294,039 vehicles delivered, an increase of 22.4% over last year
(240,278). Sales of the BMW 3 Series rose by 5.8% to a total of 406,752
vehicles (prev. yr. 384,464). Demand for the BMW X3 remained high with sales
climbing 27.1% to 149,853 units sold last year (prev. yr. 117,944). The BMW 5
Series solidified its position as segment leader, with a total of 337,929
vehicles delivered to customers in 2012 (+9.0%; prev. yr. 310,050). Strong
gains were also achieved by the BMW 6 Series, with 23,193 vehicles delivered to
customers (+146.8; prev. yr. 9,396).
MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad achieved record sales in 2012.
Harald Krueger, Member of the Board of Management of BMW AG, MINI, BMW
Motorrad, Rolls-Royce, Aftersales BMW Group stated, "The sales records for
MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad show that our products and services are fit
for the future in the face of increasingly challenging market conditions, owing
to the strength of the brands, fascinating technology and a globally balanced
distribution strategy."
Global sales for MINI reached a new milestone by climbing to a record
301,526 vehicles in 2012 (+5.8%; prev. yr. 285,060). In December, sales
remained around last year's level with 28,751 vehicles sold (-2.4%; prev. yr.
29,467). The MINI Countryman recorded double-digit growth, with a total of
102,250 deliveries in 2012 (+14.8%; prev. yr. 89.036). Further momentum for the
brand is expected with the launch of the MINI Paceman in spring this year. The
U.S. remains the largest market for MINI, with a record-breaking 66,123 cars
sold last year, followed by the U.K. with 50,367.
Rolls-Royce remains the clear market leader in the ultra-luxury-class
segment. Sales for the full year 2012 reached a record sales result of 3,575
motor cars, the highest annual sales in the 108-year history of Rolls-Royce and
the third consecutive record. Rolls-Royce also reported 534 deliveries in
December (+12%). Demand for all Phantom and Ghost variants was strong. Phantom
Series II was unveiled in March at the Geneva Motor Show to worldwide acclaim
and production has been increased at the company's Goodwood manufacturing plant
to cope with customer demand. Bespoke sales in 2012 reached record levels.
With a total of 106,358 motorcycles (+2.0%; prev. yr. 104,286), BMW
Motorrad delivered more vehicles in 2012 than ever before in its nearly 90-year
history. In December, 6,069 Motorcycles were delivered worldwide, which
reflects an increase of 43.4% over the same month in 2011 (4,232). Husqvarna
delivered 10,751 motorcycles in 2012 (+15.7%; prev. yr. 9,286). December
accounted for 1,267 deliveries (-4.7%; 1,330).
The BMW Group underlined its strategy of a balanced distribution of sales
worldwide by achieving growth on all continents in 2012. Despite the challenges
in Europe, the BMW Group increased sales of its vehicles in its largest sales
region to 864,812 last year (+0.8%; prev. yr. 857,792). In the region, the
company achieved its best ever sales in the U.K. with a total of 174,215
vehicles (prev. yr. 167,108; +4.3%) and BMW once again claimed the title of
number one premium brand in the market. BMW Group sales in the dynamic market
of Russia climbed by 33% to a record 40,144 vehicles (prev. yr. 30,167).
In Asia, BMW Group sales soared by 31.6% last year to 491,512 vehicles
(prev. yr. 373,613). Mainland China accounted for 326,444 deliveries of BMW and
MINI vehicles, an increase of 40.4% over the previous year (232,586). The BMW
Group posted double digit growth in several other Asian markets including South
Korea (33,500; +22.3%), Middle East (21,314; +14.2%) and Japan (56,607; +18.9%).
In the Americas, the BMW Group also achieved double-digit gains in 2012
with 424,379 vehicles delivered, an increase of 11.9% on the previous year
(379,332). In the U.S., BMW Group sales climbed by 13.8% to 347,583 units
(prev. yr. 305,418) and BMW once again claimed the title of number one premium
brand in the U.S.
Sales on the continent of Africa climbed by 14.5% in 2012 to 37,649 units
(prev. yr. 32,890) and the region of Oceania increased sales by 8.0% to 23,000
vehicles (prev. yr. 21,297).
BMW Group sales in/up to December 2012 at a glance
Comp. to Up to/incl. Comp. to
In Dec 2012 prev. yr. Dec 2012 prev. year
BMW Group Automobiles 181,571 +14.8% 1,845,186 +10.6%
BMW 152,286 +18.8% 1,540,085 +11.6%
MINI 28,751 -2.4% 301,526 +5.8%
Rolls-Royce 534 +12.0% 3,575 +1.0%
BMW Motorrad 6,069 +43.4% 106,358 +2.0%
Husqvarna Motorcycles 1,267 -4.7% 10,751 +15.7%
The BMW Group
The BMW Group is one of the most successful manufacturers of automobiles
and motorcycles in the world with its BMW, MINI, Husqvarna Motorcycles and
Rolls-Royce brands. As a global company, the BMW Group operates 29 production
and assembly facilities in 14 countries and has a global sales network in more
than 140 countries.
In 2011, the BMW Group sold about 1.67 million cars and more than 113,000
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2011 was
euro 7.38 billion on revenues amounting to euro 68.82 billion. At 31 December
2011, the BMW Group had a workforce of approximately 100,000 employees.
The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking
and responsible action. The company has therefore established ecological and
social sustainability throughout the value chain, comprehensive product
responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral
part of its strategy. As a result of its efforts, the BMW Group has been ranked
industry leader in the Dow Jones Sustainability Indexes for the last eight
years.
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SOURCE: BMW Group
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