◎Ask.fmがオンラインセーフティーのアドバイス専用ハブを立ち上げ

Ask.fm

2014/2/25 14:12

◎Ask.fmがオンラインセーフティーのアドバイス専用ハブを立ち上げ

AsiaNet 55942

共同JBN 0219 (2014.2.25)

【リガ(ラトビア)2014年2月25日PRN=共同JBN】人気が急上昇しているティーンエージャー向けのQ&AソーシャルネットワークAsk.fmはオンラインにSafety Centreを開設し、インターネットユーザーがオンラインセーフティー技術を開発することを支援している。

このサイトには150カ国以上9000万人余のユーザーが登録しており、一日あたり3500万件余の質疑応答を行っている。人気が急上昇したことに伴い、同社はユーザーがソーシャルメディアにどのようにかかわっているかを分析し、ユーザーの安全の向上を図る情報を提供する中心サイトを構築した。

Safety Centreは、両親、保護者、教師、ユーザー自身がサイトの機能、オンラインセーフティーの秘策、同社の厳格な契約条件に関する情報を検索することができる。サイトは、オンライン上での安全の保ち方について両親やユーザーの近親者を教育することを目的としている。

Ask.fmのイリヤ・テレビン最高経営責任者(CEO)は「われわれのユーザー、とりわけ若者の安全と保護がわれわれにとって最重要事項であり、われわれは誰もがこの重大な問題について学べる場所を提供する。われわれはユーザーへのリスクがどのように変化しているかを常に検討し、ユーザーがオンライン上でのビヘイビアーの変化に常に警戒できるようにガイドラインを最新のものにしていく」と語った。

同社はこの数カ月にわたり、セーフティー手順を次々と導入することによってユーザーの保護に全力を挙げてきた。このため、同社はモデレーターの数を増やしたり、不適切なコンテンツの報告方法を簡単明りょうにしたり、違法コンテンツを察知しそれを自動的に削除する多数の方策を講じたりした。

さらに同社は、Ask.fmにアップロードされたすべての画像、ビデオを精査した。これらは社外のモデレーターによって評価され、不適切とみなされれば平均15分以内に削除された。

同社はこのほど、1996年の創設以来、違法なオンラインコンテンツと最先端で戦い続けてきた組織Internet Watch Foundationに加入した。

このハブについてはhttp://www.ask.fm/safetyを参照。

▽問い合わせ先

Ross Hall at FTI Consulting

on +44(0)20-7269-9334

Ross.hall@fticonsulting.com

ソース:Ask.fm

Social Network Launches Central Hub for Internet Safety Advice

PR55942

RIGA, Feb. 25, 2014 /PRN=KYODO JBN / --

    Social Network Launches Central Hub for Internet Safety Advice

The increasingly popular teenage question and answer social network, Ask.fm,

has launched an online Safety Centre to help internet users develop online

safety skills.

    With more than 90 million registered users across 150 different countries,

the site allows users to ask and answer more than 35 million questions a day.

As its popularity has soared, the company has analysed how consumers interact

with social media and has developed a central hub that provides information on

what it has put in place to promote the safety of users.

    The Safety Centre is a place where parents, carers, teachers, and users

themselves can search for information on how the site works, online safety

tips, and the company's strict terms and conditions. It also aims to educate

parents and others close to users about how to keep safe online.

    Ilja Terebin, Ask.fm's CEO, said: "The safety and protection of our users,

especially younger ones, is of paramount importance to us and we now have a

place where people can learn more about this crucial topic. We will constantly

review how risks to users change and will update guidance in order to ensure

they remain alert to changing behaviours online."

    In the past few months the company has demonstrated its commitment to the

protection of users by introducing a series of safety protocols. These include

increasing the number of moderators on its team, making the reporting of

inappropriate content easy and straight-forward, and developing a number of

layers to catch and automatically remove illicit content.

    In addition, the company reviews every picture and video uploaded on

Ask.fm. They are assessed by independent moderators and, if deemed

inappropriate, will be removed on average within 15 minutes.

    The company recently joined the Internet Watch Foundation, an organisation

that is at the cutting edge of the fight against illegal online content since

it was established in 1996.

    To visit the hub, go to: http://www.ask.fm/safety

    For further information contact

    Ross Hall at FTI Consulting

    on +44(0)20-7269-9334

    Ross.hall@fticonsulting.com

    SOURCE: Ask.fm

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