◎BMW グループ、2 月販売台数は過去最高

BMW グループ

2014/3/11 17:15

AsiaNet 56096

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

BMW グループ、2 月販売台数は過去最高

ミュンヘン、2014 年 3 月 11 日/PRNewswire/ --

2 月世界販売台数は 5.6%増加、141,093 台

年初来販売台数は 6.6%増加、273,999 台

BMW グループは 2 月に世界で BMW、MINI、ロールス・ロイスのブランド車を 141,093 台販売し(前年同月 133,631 台、+5.6%増加)、過去最高の月間世界販売台数を記録 しました。年初来の顧客への納車台数は、過去最高の 273,999 台となり、前年の

256,933 台から 6.6%増加しました。

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140311/674011

BMW AG の取締役会メンバーで、BMW のセールスとマーケティングを担当するイア ン・ロバートソン氏は、「2 月はまたしても記録的な月でした。つい先日ジュネーブモー ターショーで初公開された 2 シリーズのアクティブツアラーや 4 シリーズのグランクー ペなど、革新的な新モデルが発売されるため、2014 年も成長モメンタムは続くでしょ う」と述べています。

BMW の販売台数は 2 月として過去最高を記録しました。顧客に納車された BMW ブ ランド車は 124,839 台となり、前年同期比 8.6%増加しました(前年同月 114,909 台)。 2014 年 1-2 月期の BMW 販売台数は前年同期の 222,211 台から 8.9%増加して、

242,017 台となりました。2014 年 1-2 月の BMW X3 への需要は高く、合計 23,980 台

が納車されました(前年同期 20,767 台、+15.5%)。BMW 5 シリーズも好調で、販売台 数は 11.4%増加し、55,758 台となりました(同 50,057 台)。

インターネット

http://www.bmwgroup.com

2 月には 15,975 台の MINI が顧客に納品されました(前年同月 18,527 台、-13.8%)。 販売台数の減速はモデルの入替によるもので、3 月半ばには新型 MINI が発売され る予定です。MINI クラブマンの販売は引き続き堅調で、1-2 月期の納車台数は合計 2,532 台となり、前年同期の 2,067 台から 22.5%増加しました。

世界におけるバランスのとれた成長を促進する企業戦略に従って、BMW グループの 2 月の販売台数はほぼ全地域で横ばい、ないし増加しています。アジアにおける BMW および MINI モデルの納車台数は 22.8%増加して、45,292 台となりました(前年 同月 36,879 台)。2014 年 1-2 月期のアジア地域における販売台数は 20.2%増加して、

96,133 台となりました(前年同期 79,993 台)。中国本土では、2 月の販売台数は 29.1%増加して、30,281 台となりました(前年同月 23,449 台)。日本も 29.1%増加して、 5,622 台を顧客に納車し(同 4,355 台)、韓国では BMW および MINI の納車台数が 3,435 台となり、17.3%増加しました(同 2,928 台)。

南北米では、2 月に BMW と MINI を合わせて 30,490 台が顧客に納車されました(同 30,902 台、-1.3%)。2014 年 1-2 月期販売台数は 1.0%増加して、56,467 台となりまし た(前年同期 55,923 台)。米国では、2014 年 1-2 月期の販売台数は安定を維持し、 合計 45,272 台が納車されました(同 45,808 台、-1.2%)。ブラジルにおける 2014 年 1-2 月期販売台数は、驚異的な 54.0%の増加を見せ、2,420 台となりました(同 1,571 台)。また、メキシコの 2014 年 1-2 月期納車台数は 14.3%増加して、2,194 台となりま した(同 1,920 台)。

欧州では、2 月の BMW および MINI 販売台数は 60,321 台となり、逆風が続いている 状況が見て取れました(前年同月 61,253 台、-1.5%)。2014 年 1-2 月期の販売台数 合計は前年並み 111,654 台でした(前年同期 111,870 台、-0.2%)。スカンジナビアに おける販売台数は著しい成長が続いており、2014 年 1-2 月期は前年同期比 15.2%増 加し、合計 6,551 台が納車されました(同 5,499 台)。

BMW モトラッドの 2 月の販売台数は前年同期の 6,847 台から 18.3%増加して 8,098 台となり、2014 年 1-2 月期は全世界で合計 13,536 台の二輪車が納車されました(同 11,665 台、+16.0%)。

BMW グループの 2014 年 2 月度販売の概要

                     2014 年 2 月   前年比   2014 年1-2 月期   前年比

BMW グループ

自動車                  141,093        +5.6%      273,999        +6.6%

BMW                     124,839        +8.6%      242,017        +8.9%

MINI                     15,975       -13.8%       31,485        -8.4%

BMW モトラッド            8,098       +18.3%       13,536       +16.0%

BMW グループ

BMW グループは、BMW、MINI、ロールス・ロイスのブランドを持つ世界的な自動車と オートバイのメーカーです。BMW グループは、グローバル企業であり、13 ヵ国に 28 の生産・組立工場を保有し、140 ヵ国以上で販売ネットワークを展開しています。

2013 年、BMW グループは約 196.3 万台の自動車と 115,215 万台のオートバイを世 界で販売しました。2012 会計年度の収益は 768 億 5,000 万ユーロに達し、税引前利 益は 78 億 2,000 万ユーロでした。2012 年 12 月 31 日現在、BMW グループの従業員 数は世界で 105,876 名です。

BMW グループの成功は、常に、長期的な構想と責任ある行動により築き上げられて きました。したがって、同社は戦略における不可欠な要素として、製品に対する総合 的な責任、資源を節約することへの専心、そしてバリューチェーン全体における環境 面と社会面両方での持続可能性を確立してきました。

企業

Bayerische

Motoren Werke

Aktiengesellschaft

住所

BMW AG

80788 Munchen

電話

+49 89 382 72200 http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

何か質問がございましたら以下までご連絡ください。

企業広報

Emma Begley, 事業・財務コミュニケーション emma.begley@bmwgroup.com, 電話: +49-89-382-72200, ファックス +49-89-382-24418

Nikolai Glies, 事業、財務、サステナビリティコミュニケーション責任者, nikolai.glies@bmw.de, 電話: +49-89-382-24544, ファックス: +49-89-382-24418

メディアウェブサイト: http://www.press.bmwgroup.com

E メール: presse@bmw.de

出所: BMW グループ

BMW Group Posts Record Sales for February

PR56096

MUNICH, Mar. 11, 2014/PRN=KYODO JBN/--

     - Total of 141,093 vehicles delivered in February, increase of 5.6%

                Year-to-date sales increase 6.6% to 273,999

   With 141,093 BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles delivered worldwide

(prev. yr. 133,631/ +5.6%), the BMW Group achieved its best-ever February sales

result. A record number of 273,999 (prev. yr. 256,933) automobiles have been

delivered to customers since the start of the year - an increase of 6.6%

compared with the same period last year.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140311/674011 )

   “February was another record month for us,” said Ian Robertson, Member of

the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing BMW. “The innovative new

models coming out this year, such as the 2 Series Active Tourer and 4 Series

Gran Coupe we just premiered to great reviews at the Geneva Motor Show, will

give us the momentum to keep growing in 2014.” Robertson added.

   BMW enjoyed its best ever February: 124,839 BMW brand vehicles were

delivered to customers, an increase of 8.6% (prev. yr. 114,909). Year-to-date

sales rose 8.9% with 242,017 BMW brand vehicles delivered compared with the

same period last year (222,211). Demand for the BMW X3 was high in the first

two months of 2014 with a total of 23,980 vehicles delivered to customers

(prev. yr. 20,767/ +15.5%). The BMW 5 series was another significant growth

driver with sales rising 11.4% to 55,758 (prev. yr. 50,057).

   Internet  

   http://www.bmwgroup.com

   February saw 15,975 MINIs delivered to customers (prev. yr. 18,527/ -13.8%).

The sales slow-down is due to the model change-over with the new MINI, which

will go on sale from mid-March. Sales of the MINI Clubman remain strong: in the

first two months of the year, a total of 2,532 vehicles were delivered to

customers, an increase of 22.5% on the same period last year (2,067).

   The BMW Group maintained or increased sales in almost all regions in

February, in line with the corporate strategy of balanced growth worldwide.

Deliveries of BMW and MINI models in Asia increased by 22.8% to 45,292 vehicles

(prev. yr. 36,879). Sales for the region in the first two months of 2014 rose

20.2% to 96,133 (prev. yr. 79,993). In mainland China, sales in February rose

29.1% with 30,281 deliveries (prev. yr. 23,449). Japan also saw growth of 29.1%

with 5,622 vehicles delivered to customers (prev. yr. 4,355) and in South Korea

3,435 BMW and MINI vehicles were delivered in February, an increase of by 17.3%

(prev. yr. 2,928).

   In the Americas, a total of 30,490 BMW and MINI vehicles were delivered to

customers in February (prev. yr. 30,902/ -1.3%). Sales for the year-to-date

rose 1.0% to 56,467 models delivered (prev. yr. 55,923). In the USA, sales for

the first two months of 2014 remained stable, with a total of 45,272 deliveries

(prev. yr. 45,808/ -1.2%) compared with the same period last year. Sales in

Brazil for the year-to-date increased by an impressive 54.0% to 2,420 (prev.

yr. 1,571) and deliveries in Mexico in the first two months of 2014 rose by

14.3% to 2,194 (prev. yr. 1,920).

   The continuing headwinds in Europe continue to make themselves felt with

60,321 BMW and MINI models delivered in February (prev. yr. 61,253/ -1.5%).

Sales for the first two months of 2014 are on a par with the previous year with

a total of 111,654 deliveries (prev. yr. 111,870/ -0.2%). Sales in Scandinavia

continue to grow significantly, increasing 15.2% compared with the first two

months of last year with a total of 6,551 vehicles delivered in the year to

date (prev. yr. 5,499).

   BMW Motorrad sales in February increased by 18.3% compared with the same

month last year (8,098 / prev. yr. 6,847) with a total of 13,536 motorcycles

delivered worldwide in the first two months of the year (prev. yr. 11,665/

+16.0%).

   BMW Group sales in February 2014 at a glance

    

                                                              Up

                                     Compared with  to/including Compared with

                         In February

                                2014 previous year February 2014 previous year

    BMW Group

    Automobiles              141,093         +5.6%       273,999         +6.6%

    BMW                      124,839         +8.6%       242,017         +8.9%

    MINI                      15,975        -13.8%        31,485         -8.4%

    BMW Motorrad               8,098        +18.3%        13,536        +16.0%

   The BMW Group

   The BMW Group is the leading premium manufacturer of automobiles and

motorcycles in the world with its BMW, MINI and Rolls-Royce brands. As a global

company, the BMW Group operates 28 production and assembly facilities in 13

countries and has a global sales network in more than 140 countries.

   In 2013, the BMW Group sold around 1.963 million cars and 115,215

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2012 was

EUR 7.82 billion on revenues amounting to EUR76.85 billion. As of 31 December 2012,

the BMW Group had a workforce of 105,876 employees.

   Success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy.

Company

Bayerische

Motoren Werke

Aktiengesellschaft

Postal Address

BMW AG

80788 Munchen

Telephone: +49-89-382-72200

http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

If you have any queries, please contact:

Corporate Communications

Emma Begley

Business and Finance Communications

emma.begley@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-72200

Fax +49-89-382-24418;

Nikolai Glies

Head of Business

Finance and Sustainability Communications

nikolai.glies@bmw.de

Telephone: +49-89-382-24544

Fax: +49-89-382-24418

Media website: http://www.press.bmwgroup.com

Email: presse@bmw.de

SOURCE: BMW group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中