◎マイクロソフト 学生の個人情報重視で業界最高の教育ソリューションを堅持

マイクロソフト

2014/3/13 09:30

◎マイクロソフト 学生の個人情報重視で業界最高の教育ソリューションを堅持

AsiaNet 56123
共同JBN 0285 (2014.3.12)

【バルセロナ(スペイン)2014年3月12日PRN=共同JBN】
 *バルセロナで開かれるマイクロソフト(Microsoft Corp.)の年次Education Global Forumは、主たるコンテンツ・パートナーとともにWindows 8 とOffice 365の普及に強い推進力で開幕する。

マイクロソフトは12日、年次Microsoft in Education Global Forum を開幕し、学生のプライバシーの重要性を強調し、学生のデータが決して広告やマーケティング目的に利用されないよう支援するコミットメントを再確認する。開会基調講演は、約100カ国からの革新的な考え方を持つ教育者、学校指導者、政府関係者を含む1100人の聴衆の前で行われ、同時にマイクロソフトが学生の成功とキャリアおよび大学の対応を最優先にして、エンドツーエンド、その種で最高のソリューションであることを強調した。

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マイクロソフトのアンソニー・サルシト副社長(世界教育担当)は「教育者はプライバシーの侵害になるのではないかという恐れから、学生に最新のテクノロジーを作り出し、今日の職場で成功する備えをしてもらうことをひるんでいる。同時に、教室で使われている多くのソリューションは、気づかないうちに学生のデータを危険にさらしている。民間セクターは真の教育を鼓舞して実質的影響を与えるとともに、教室に新しい革新的なテクノロジーを持ち込む際にプライバシーが障壁にならないようにするツールとリソースを教育者に提供する責任がある。マイクロソフトはそのために学生の情報が世界のどこでも安全であるよう保証するあらゆる対策を講じることにコミットしている。われわれはどのような環境下にあっても、学生個人のデータを(不正に)利用することはない」と語った。

マイクロソフトのテクノロジーは世界の98%の学校で利用されている。同社のエンドツーエンドの教育ソリューションは、最新のテクノロジーの展開でリスクを冒すことはなく、以下の主要分野で教育者の切迫した問題を解決する。

*生産性と創造性。クラウドで利用可能な企業品質のコミュニケーションおよびコラボレーション用ツールであるMicrosoft Office 365 Educationは現在、1億1000万の学生、教官、職員によって使われている。この常時利用可能なクラウドサービスは、学生の個人データが決して広告宣伝目的に利用されないことを保証する。認定機関を通じて無料で提供されるStudent AdvantageはOfficeの全製品スイートを含み、2013年12月発売以来すでに400万を超える学生が学校でOffice 365 Professional Plusを利用している。Microsoft Officeはまた、学生にとって極めて有用であることを実証している。最近のIDCの研究によると、Microsoft Officeの習熟は高成長・高給の職種に必須のトップ20のスキルに含まれる。

*より安全、よりプライベートな検索。Bing for Schoolsは、学生がBingを利用する際に検索連動型広告を見ないようにするとともに、広告プロファイルを作成するためのデータ利用を防ぐことによって彼らのプライバシーを強化することを保証している。これらすべては優れた検索経験を提供するため妥協が許されない。ほかの主要な検索エンジンで同じ約束をしているところはない。

*管理。Windows Intuneはクラウドサービスの1つであり、学校のIT管理者はウェブ上でネットワークに接続されたWindows、Windows Phone、Android、iOS機器を管理して、自分の機器あるいは構内サーバーの必要性を取り除くことができる。

*専門能力開発。マイクロソフトは教師に新しいテクノロジーを習得してもらうリソースを提供する。リソースは世界のほぼ100万人の教師が利用するPartners in Learning Network(http://www.pil-network.com/)のほか、オンラインの専門能力開発(http://www.pil-network.com/pd/curriculum/twt)、入門指導書(http://www.pil-network.com/resources/tutorials)、教師が教師向けに作成した学習活動(http://www.pil-network.com/resources/learningactivities)など。

*テクノロジー訓練。Microsoft IT Academy(http://www.microsoft.com/education/itacademy/Pages/index.aspx)は、世界130カ国、850万人余りの教師と学生に業界をリードするテクノロジーを提供して、テクノロジー技量のギャップを埋める手助けをする。マイクロソフトはさらに、Teaching With Technology(http://www.pil-network.com/pd/twt/overview)などのプログラムを通じて、世界の教育者に学生の学習経験を強化するため教室にうまくテクノロジーを取り込めるよう支援している。

 *機器の選択。マイクロソフトは世界の教育者と学生向けに販売する同社ソフトウエアとサービスを用意し、より良い選択肢、品質、より手ごろな価格の機器を提供するためOEMパートナー社と協力する。

*YouthSparkイニシアチブ。マイクロソフトが教育の場でプライバシーを重視するのは、教育、雇用、起業家精神に対するさまざまな機会を通じて青年に力を付けてもらうという全面的コミットメントの一環である。

オーストラリアのHermit Park State Schoolのスクールリーダーであるクレイトン・カーンズ氏は「われわれがマイクロソフトを選んだのは、同社がわれわれの必要とする革新的で安全な機器、クラス最高の生産性、コラボレーション・アプリと総合的な管理能力のすべてを満たすエンドツーエンド・ソリューションを提供するからである。さらに同社は教育者が必要とするトレーニングとリソースを提供し、われわれの技術投資が成功することを保証している。学生のプライバシー保護に対するマイクロソフトの揺るぎないコミットメントもわれわれにとって極めて重要だった。なぜなら学生のデータが広告やマーケティング目的の対象にならないと安心していられるからだ。マイクロソフトはこのコミットメントを示すことで市場では際立っている」と語った。

12日に発表されたその他のニュースは以下の通り。

*ピアソンとマイクロソフトの両社は協力して、新しいアプリケーションを開発し、学生が急速にパーソナル化した学習環境で成長できるデジタル教育モデルを推進する。グローバル企業2社が米国で初めて提携したことによって、ピアソンの学習コース共通コア・システムとWindows 8タッチスクリーン環境の画期的な能力を一体化する。

*双方向学習テクノロジー企業のPromethean World plcは、クラウドベースの教室ツールである同社のプラットフォームClassFlow向けに革新的なWindows 8アプリとOffice 365統合を開発することにコミットした。教師はこのツールを使って、授業計画を作成し、複数の機器で双方向のコンテンツを接続、提供し、学生の理解度を評価することができる。

*BrainPOPは同社3番目となるWindows 8アプリのBrainPOP ESLをリリースした。BrainPOP ESLは会話英語のモデルとなる優れたアニメムービーを使う総合的な英語学習プログラムである。

*Wolfram|Alphaは誰もがコンピューターを使ってすべての体系的知識にアクセスできるという長期目標を支援するため、Wolfram|Alphaアプリ、16のCourse Assistantアプリ、5つのReferenceアプリなど、タブレット向けに22のWindows 8アプリを提供する。

*Knewton Inc.とマイクロソフトは世界で提携し、適応学習を推進するとともに、学生のためにコンテンツをパーソナル化するマイクロソフトのパートナーおよびパブリッシャーのエコシステムをサポートする。

*CK-12 Foundationとの世界提携は革新的なWindows 8アプリの開発をサポートし、学生と教師がK-12 STEMの豊富なコンテンツライブラリーに無料アクセスできるようにする。

今年で10年目になるMicrosoft in Education Global Forumには世界中から1100人の最も革新的で献身的な教育者、スクールリーダー、政府当局者が参加した。この中には250人を超えるExpert Educatorと75人余のMentor Schoolリーダーも参加した。このGlobal Forumは毎年、教育界の最も才能がある人材が同僚から学び、教室での成功と課題を共有し、21世紀の教育変革のために協力できる機会を提供する。

マイクロソフトが教育のプライバシーに専念するのは、教育、雇用、起業精神の機会を通じて若者を力づけるための世界的なコミットメントであるYouthSparkイニシアチブの一環である。YouthSparkは最初の1年だけで世界中100カ国以上の1億300万人余の若者に新しい機会を創出した。

Microsoft in Education Global Forumはプラチナおよびゴールド・レベルのスポンサーであるピアソン、Promethean、デル、インテル、エイサー、School Improvement Networkがサポートしている。

1975年に設立されたマイクロソフト(Nasdaq「MSFT」)は、ソフトウエア、サービスおよびソリューションにおける世界的なリーダーであり、人々や企業が最大の可能性を引き出すためのサポートを行っている。

ソース:Microsoft Corp.

▽問い合わせ先
David Lucas, Weber Shandwick for Microsoft,
+44-7733-014-173,
dlucas@webershandwick.com

(編集者注)
マイクロソフトの詳しい情報、ニュース、展望はMicrosoft News Center(http://www.microsoft.com/news)を参照。ウェブサイト、電話番号、肩書は公表時点で正しいものだが、変わる可能性がある。さらにアシスタンスが必要な場合、ジャーナリスト、アナリストはマイクロソフトの Rapid Response Teamかhttp://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx記載の該当連絡先を参照。


Microsoft takes a stand on student privacy with best-in-class education solutions

PR56123

BARCELONA, Spain, Mar. 12, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

   -- Annual Microsoft in Education Global Forum in Barcelona kicks off with
     strong momentum on Windows 8 and Office 365 with key content partners.

    Microsoft Corp. on Wednesday opened its annual Microsoft in Education
Global Forum by emphasizing the importance of student privacy and reaffirming
its commitment to helping ensure that student data is never mined for
advertising and marketing purposes. The opening keynote speech, which took
place in front of an audience of 1,100, including innovative educators, school
leaders and government officials from nearly 100 countries, also saw Microsoft
highlight its end-to-end, best-in-class solutions with student success and
career and college readiness at the forefront.

    Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO

    "Privacy concerns are holding educators back from making the most of modern
technology and preparing students to succeed in today's workplace. At the same
time, many solutions being used in the classroom are unintentionally putting
student data at risk," said Anthony Salcito, vice president, Worldwide
Education, Microsoft. "The private sector has a responsibility to give
educators the tools and resources that inspire real learning and have a real
impact, while ensuring privacy isn't a barrier to bringing new and innovative
technologies into the classroom. This is why Microsoft is committed to taking
every measure it can to ensure student information remains safe around the
world. We will not, under any circumstance, mine students' data."

    Microsoft technology is used in 98 percent of schools worldwide. The
company's end-to-end education solutions take the risk out of deploying the
latest technologies and solve educators' most pressing challenges across the
following key areas:

    -- Productivity and creativity. Microsoft Office 365 Education, an
       enterprise-quality communication and collaboration tool available in the
       cloud, is currently used by 110 million students, faculty and staff.
       This always-on cloud service guarantees that student data will never be
       mined for advertising. Student Advantage, available for free through
       qualifying institutions, includes the entire Office suite and more than
       4 million students are already getting Office 365 Professional Plus   
       from their schools since it was launched in December 2013. Microsoft
       Office has also proved valuable to students; a recent IDC study found
       Microsoft
       Office proficiency is among the top 20 skills required for high-
       growth/high-salary occupations.
    -- Safer, more private search. Bing for Schools ensures students don't see
       search ads when using Bing and also enhances their privacy by preventing
       the use of data to create ad profiles ― all with no compromise on the
       exceptional search experience delivered. No other major search engine
       can make the same promise.
    -- Management. Windows Intune is a cloud service that allows school IT
       administrators to manage Windows, Windows Phone, Android and iOS
       devices
       connected to their network over the Web, eliminating the need to own
       each device or to use onsite servers.
    -- Professional development. Microsoft offers resources to train teachers
       on new technology, including the Partners in Learning Network
       (http://www.pil-network.com/ ) that reaches nearly 1 million educators
       worldwide and includes online professional development
       (http://www.pil-network.com/pd/curriculum/twt ), how-to tutorials
       (http://www.pil-network.com/resources/tutorials ), and learning
       activities (http://www.pil-network.com/resources/learningactivities )
       created by teachers for teachers.
    -- Technology training. The Microsoft IT Academy
       (http://www.microsoft.com/education/itacademy/Pages/index.aspx )
       provides industry-leading technology skills to more than 8.5 million
       teachers and students in 130 countries to help bridge the technology
       skills gap. In addition, Microsoft has helped educators around the
       world successfully incorporate technology into the classroom to enhance
       the learning experience for their students through programs such as
       Teaching With Technology (http://www.pil-network.com/pd/twt/overview ).
    -- Device choice. Microsoft works with its original equipment manufacturer
       (OEM) partners to bring better choice and quality and more affordable
       devices powered by Microsoft software and services to market for
       educators and students around the world.
    -- YouthSpark Initiative. Microsoft's focus on privacy in education is part
       of its overall commitment to empowering youth through opportunities for
       education, employment and entrepreneurship.

    "We've chosen Microsoft because the company provides an end-to-end solution
that meets all our needs ― innovative and secured devices, best-in-class
productivity, and collaboration apps and comprehensive management capabilities.
In addition, the company provides the training and resources our educators need
to ensure that our technology investments are successful," said Clayton Carnes,
school leader, Hermit Park State School in Australia. "Microsoft's unwavering
commitment to student privacy is also extremely important to us because we can
rest assured that our students' data isn't being mined for advertising and
marketing purposes. This commitment really sets Microsoft apart in the market."

    Other news announced today included the following:

    -- Pearson and Microsoft are joining together to create new applications
       and advance a digital education model that prepares students to thrive
       in an increasingly personalized learning environment. One of the first
       collaborations in the U.S. between the two global companies will
       combine
       Pearson's Common Core system of courses with the groundbreaking
       capabilities of the Windows 8 touchscreen environment.
    -- Interactive education technology company Promethean World plc has
       committed to developing innovative Windows 8 apps and Office 365
       integration for its platform ClassFlow, a cloud-based, classroom tool
       that enables teachers to create lesson plans, connect and deliver
       interactive content across multiple devices, and assess student
       understanding.
    -- BrainPOP has released its third Windows 8 app, BrainPOP ESL. BrainPOP
       ESL is a comprehensive English language learning program that uses
       engaging animated movies to model conversational English.
    -- In support of its long-term goal to make all systematic knowledge
       immediately computable and accessible to everyone, Wolfram|Alpha will
       deliver 22 Windows 8 apps for tablets, including the Wolfram|Alpha
       App,16 Course Assistant Apps, and 5 Reference Apps.
    -- Knewton Inc. and Microsoft announced a global alliance to promote
       adaptive learning and support Microsoft's partner and publisher
       ecosystem in personalizing content for students.
    -- A global partnership with CK-12 Foundation supports the development of
       innovative Windows 8 apps to provide students and teachers with access
       to a rich library of K-12 STEM content at no cost.

    Now in its 10th year, the Microsoft in Education Global Forum brings
together more than 1,100 of the most innovative and committed educators, school
leaders and government officials from around the world ― including more than
250 Expert Educators and 75 Mentor School leaders. Each year, the Global Forum
provides an opportunity for education's best and brightest to learn from their
peers, share classroom triumphs and challenges, and collaborate to help
transform education for the 21st century.

    Microsoft's focus on privacy in education is part of the YouthSpark
initiative, our global commitment to empowering youth through opportunities for
education, employment and entrepreneurship. In its first year alone, YouthSpark
created new opportunities for more than 103 million young people in over 100
countries around the world.

    The Microsoft in Education Global Forum is supported by Platinum- and
Gold-level sponsors Pearson, Promethean, Dell Inc., Intel Corporation, Acer and
the School Improvement Network.

    Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq: MSFT) is the worldwide leader in
software, services and solutions that help people and businesses realize their
full potential.

    SOURCE:  Microsoft Corp.

    CONTACT:
    David Lucas, Weber Shandwick for Microsoft,
    +44-7733-014-173,
    dlucas@webershandwick.com;

    NOTE TO EDITORS:
    For more information, news and perspectives from Microsoft, please visit
the Microsoft News Center at http://www.microsoft.com/news. Web links,
telephone numbers and titles were correct at time of publication, but may have
changed. For additional assistance, journalists and analysts may contact
Microsoft's Rapid Response Team or other appropriate contacts listed at
http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx.  


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