革新的なDHLのマルチモーダル・ソリューションが「一帯一路」を活用してよりスピーディーに市場へ。ビジネスのタイム・トゥ・マーケットを短縮

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革新的なDHLのマルチモーダル・ソリューションが「一帯一路」を活用してよりスピーディーに市場へ。ビジネスのタイム・トゥ・マーケットを短縮

AsiaNet 65507

- 日本-ドイツ、成都 -イスタンブール、ベトナム-中国-ヨーロッパ間の新サービスは一帯一路を活用し14-22日以内で貨物を輸送

- 新サービスは、中国の戦略の影響と事業見通しについて議論する DHL の「一帯一路」デルファイ・ダイアログと同時に開始

上海、2016年9月5日/PRニュースワイヤ/-- 航空、海上、陸上輸送サービスの大手国際プロバイダー、DHL グローバル フォワーディングは、完成すれば世界のGDPの1/3に影響を与え得る中国の貿易戦略「一帯一路」の一部として開発されたインフラを活用するサービスを継続して強化します[1]。

ドイツポストDHLグループのフランク・アペル最高経営責任者(CEO)は「世界貿易は、一層の繁栄とロジスティクスをその基幹とする持続可能な未来を実現します。アジアほど、中間層の成長と中間層の生活水準向上によって消費と貿易が増加し、とてつもない経済の変容が起きている地域は他にありません」と述べています。

アペルCEOは国際貿易における「一帯一路」の影響に関するDHLのデルファイ・ダイアログ・フォーラムとの関連で語っています。産学官各界からの有名な専門家が集う同フォーラムは、私たちの世界及びロジスティクス産業を形成するトレンドと進展を検証するデルファイ・シリーズの最新フォーラムです。

ビジネスに活用し易い「一帯一路」に

2016年7月までの18ヵ月間で750億ドル(675億ユーロ)以上にのぼる[2]中国の一帯一路インフラは、地域協力を支え、貿易を促進するものです。2010年以来、DHLは「一帯一路」のビジョンに即して、中国の複数の都市をつなぐ鉄道輸送を提供する計画路線を開発し、それらの路線を、東南アジア全域の陸上輸送ソリューション及び日本や台湾の北アジア都市発の航路に結びつけてきました。

東南アジア及びその他北アジア地域からの陸路及び航路は、ヨーロッパにつながる中国の鉄道網に繰り込まれ、大陸中の道路輸送によって配送が完了します。鉄道、陸上、海上輸送によるこの複雑な接続によって、お客様には追加のロジスティック・ルートが提供され、経済大国間の貿易が促進されます。

DHL グローバル フォワーディング ジャパンの代表取締役社長、マーク スレードは、『この新しいサービスでは、ヨーロッパ市場で活況な自動車業界やエレクトロニクス製造業界などの日本のお客様に、すばらしい柔軟性とスピードを提供することができます。』と語っています。また、『ヨーロッパ向けの小口混載輸送(LCL)の利用により、業務効率の向上やコストメリットの高い在庫管理の実現が可能になり、日本のお客様の世界レベルの高い競争力を維持できるでしょう。』と続けています。

概して、マルチモーダル・サービスを組み合わせることで、航空輸送に比べて、輸送コストは最大6分の1まで、また二酸化炭素排出量は最大90%まで削減し得ることから、中小企業や多国籍企業にとって、ますます魅力的な選択肢となります。

本日DHL は更に次の3つの新しいマルチモーダル・サービスを開始しました。

・海上・鉄道輸送サービス: 日本-ドイツ間の小口(LCL)貨物輸送は航空輸送の標準コストの半分で小型貨物の輸出が可能。輸送日数は約22日間で、神戸から太倉市(江蘇省蘇州市)へは海上輸送、大倉市からハンブルグまでは、ドゥイスブルグ、ウッチ、マワシェビチェ、ワルシャワなどのハブを経由しで鉄道で輸送されます。

・陸上・鉄道輸送サービス: ベトナム-ヨーロッパ間の輸送は、フルコンテナ(FCL)貨物によるもので、輸送日数は21日間です。ハノイから成都へは陸路で、成都からヨーロッパのハンブルグまでは鉄道で、ウッチ、ドゥイスブルグなどのハブ経由で輸送します。小口(LCL)貨物による輸送は2016年第4四半期に開始予定です。

・鉄道・陸上・海上輸送サービス: DHLが昨年発表した南部鉄道回廊サービスを更に強化する成都・イスタンブール間のこの新サービスでは、カザフスタン、アゼルバイジャン、グルジアの3つの中央アジア諸国を横断し、2度海上を渡り14日間かけて輸送します。

これら3つの新サービスは、2015年11月に発表された蘇州経由、日本-ワルシャワ間のマルチモーダル・サービスや、2016年5月に締結された、インフラ及び通関手続き向上のための成都のゲートウェイ・ロジスティクス・オフィスに関する本合意文書(MOU)を含む過去12ヵ月間における一連のDHLによる大型投資に基づくものです。DHLは、国際鉄道、鉄道-航空、海上・河川輸送-鉄道、海上-航空、国際トラックの5つの貨物輸送サービスを開始した2010年以来、「一帯一路」に即してマルチモーダル・サービスを開発してきました。

[1] http://www.mckinsey.com/global-themes/china/chinas-one-belt-one-road-will-it-reshape-global-trade

[2] http://www.ft.com/cms/s/3/c2f9f388-5b38-11e6-8d05-4eaa66292c32.html

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DHL - 世界のロジスティクス企業

DHLはロジスティクス業界のグローバルにおけるリーディングブランドです。グループの各部門が提供するサービスは、他社の追随を許さない広範囲なポートフォリオを構成しており、国内および国際小包配達から、eコマースの受注・商品配送、国際エクスプレス、陸上、航空・海上輸送、産業サプライチェーンマネジメントにまでおよびます。世界220以上の国・地域で34万人の従業員が、人々やビジネスをしっかりと確実に繋ぎ、グローバル貿易のフローを支えています。テクノロジー、ライフサイエンスやヘルスケア、エネルギー、自動車、そして小売りなどの産業、成長市場向けの特別なソリューション、これまでの社会的責任へのコミットメント実績および発展市場における強固な事業基盤から、「世界のロジスティクス企業」と明白に位置付けられています。DHLは、ドイツポストDHL傘下のブランドで、グループ全体の2015年の売上は590億ユーロ超に達します。

写真 - http://photos.prnasia.com/prnh/20160902/8521605425-b

ロゴ - http://photos.prnasia.com/prnh/20150811/8521505246LOGO

(日本語リリース:クライアント提供)

Innovative DHL Multimodal Solutions Leverage Belt and Road to Give Businesses Faster Time to Markets

PR65507

SHANGHAI, Sept. 2, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/--

- New service launch coincides with DHL "Belt and Road" Delphi Dialog which

discusses impact and business prospects of initiative

- New Japan-Germany, Chengdu-Istanbul and Vietnam-China-Europe services make

use of Belt and Road infrastructure for cargo delivery in 14-22 days

DHL Global Forwarding, the leading international provider of air, sea and road

freight services, continues to enhance its services which leverage

infrastructure developed as part of "Belt and Road", the Chinese trade

initiative that could influence up to a third of global GDP once completed[1].

"Global trade enables greater prosperity and a sustainable future with

logistics as its backbone. Nowhere more than in Asia have we seen the

tremendous transformation of the economies due to the growing middle class and

their rising standards of living which fuels increased consumption and trade,"

said Frank Appel, CEO, Deutsche Post DHL Group.

Frank Appel was speaking in conjunction with DHL's Delphi Dialog forum on the

implications of "Belt and Road" for international trade. The forum, with

renowned experts from the government, business and academia, is the latest in a

series which examines trends and developments that shape our world and the

logistics industry.

Making "Belt and Road" accessible for business

China's investment in Belt and Road infrastructure -- more than US$75bn (Euro

67.5bn) in the 18 months to June 2016[2] -- bolsters regional cooperation and

promotes trade. Since 2010 and in line with the vision for "Belt and Road", DHL

has been developing scheduled connections offering rail services across

multiple cities in China, and linking it to road solutions throughout South

East Asia and ferry services from North Asian cities in Japan and Taiwan.

From South East Asia and other parts of North Asia, the road and ferry

connections feed into China's rail system which connects into Europe, with

final distribution by road across the continent. This intricate connection of

rail, road and sea services offers customers an additional logistics route,

fostering trade between economic powerhouses of Europe and Asia.

"We have been focused on building connectivity between China and regional

countries, and connections into Europe via all combinations of road, rail and

sea services," said Steve Huang, CEO, DHL Global Forwarding China. "A

multimodal solution -- combining all modes of transport -- enables customers to

better manage their supply chains -- offering flexibility, cost savings and

potentially a reduced carbon footprint."

"The new service provides greater flexibility and speed for Japan's exporters,

including sectors like automotive and electronics production which already

enjoy market dominance in Europe," said Mark Slade, President and

Representative Director, DHL Global Forwarding Japan. "With Less-than-Container

Load services to Europe, Japanese businesses can improve the efficiency of

fulfilment and inventory management at cost-effective rates, helping them

maintain their competitive edge as world-class manufacturers."

Broadly, combinations of multimodal services can reduce transport costs by up

to six times and up to 90% reduction in carbon footprint as compared with air

freight, making it an increasingly attractive option for SME and MNC customers

alike.

DHL today launched a further three new multimodal services today:

- Sea & Rail service: A Less-than-Container Load (LCL) service between Japan

and Germany which allows businesses to export low-volume shipments for as

little as half the cost of standard air freight. With a transit time of about

22 days, shipments are moved from Kobe to Taicang via sea, and by rail to

Hamburg through hubs like Duisburg, Lodz, Malaszewicze and Warsaw.

- Road & Rail service: The Vietnam-Europe service takes Full Container Load

(FCL) cargo from Hanoi to Chengdu via road, followed by rail to hubs like Lodz,

Duisburg and Hamburg in Europe, arriving in 21 days. An LCL option for the

Vietnam-Europe service will commence in Q4 2016.

- Rail, Road & Sea: Further boosting our Southern rail corridor offering

announced last year, the new Chengdu-Istanbul service traverses three Central

Asian countries -- Kazakhstan, Azerbaijan, and Georgia -- as well as two sea

transit segments before arriving at Istanbul in 14 days.

The three new services build on a series of major DHL investments in the last

12 months, including a multimodal service between Japan and Warsaw via Suzhou

announced in November 2015; and an MOU signed in May 2016 with Chengdu's

Gateway Logistics Office to upgrade infrastructure and customs processes. DHL

has been developing multimodal services along the Belt and Road since 2010,

when it launched a suite of five services - International Rail, Rail-Air;

Sea/River-Rail; Sea-Air and Cross-Border Road Freight.

[1]

http://www.bloombergbriefs.com/content/uploads/sites/2/2015/07/SC_062615-OBOR.pdf

[2] http://www.ft.com/cms/s/3/c2f9f388-5b38-11e6-8d05-4eaa66292c32.html

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DHL -- The logistics company for the world

DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL family of

divisions offer an unrivalled portfolio of logistics services ranging from

national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment

solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial

supply chain management. With about 340,000 employees in more than 220

countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses

securely and reliably, enabling global trade flows. With specialized solutions

for growth markets and industries including technology, life sciences and

healthcare, energy, automotive and retail, a proven commitment to corporate

responsibility and an unrivalled presence in developing markets, DHL is

decisively positioned as "The logistics company for the world".

DHL is part of Deutsche Post DHL Group. The Group generated revenues of more

than 59 billion euros in 2015.

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150811/8521505246LOGO

SOURCE DHL

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