ブランチの王様が復活:ケテルワン・ウォッカのブラッディメアリーが世界へ

ケテルワン・ウォッカ (Ketel One Vodka)

2017/8/25 10:14

ブランチの王様が復活:ケテルワン・ウォッカのブラッディメアリーが世界へ

AsiaNet 69762

メキシコシティー(メキシコ)、2017年8月24日/PRニュースワイヤー/ --

ケテルワン・ウォッカが、世界中で楽しまれている様々なブラッディメアリーを紹介

ブランチの人気が急上昇。英国人は毎日ブランチに7600万ポンドを費やし、オンラインでブランチを検索するカナダ人の数は、驚くことに昨年から234%増加、まだ増え続けています。これは英国やカナダだけの現象ではありません。マレーシア、タイ、ニュージーランド、オーストラリア、UAE、米国やヨーロッパの多くの国々などの検索トラフィック増加は、私たちが皆ブランチ愛好家になりつつあることを示唆しています。これらの国々に共通するのは何でしょう。美味しいブランチには必ず最適の飲み物、クラシックなブラッディメアリー(Bloody Mary)があることです。このブランチの王様(King of Brunch)は、世界でもっとも売れているカクテルの一つで、ケテルワン・ウォッカ(Ketel One Vodka)の完璧なパートナーです。

    (写真:

http://mma.prnewswire.com/media/547255/Ketel_One_Vodka_Bloody_Mary.jpg )

    (写真:

http://mma.prnewswire.com/media/548514/Ketel_One_Bloody_Marys_around_the_world.jpg  )

今週のワールドクラス・バーテンダー・オブ・ザ・イヤー(World Class Bartender of the Year)ファイナルにおいて、世界各地からの選りすぐりのバーテンダー55人が、クラシックなブラッディメアリーの各自のバリエーションを作りました。何千もの異なる材料とガーニッシュが並べられ、結果は目を見張るものでしたが、違いこそあれ、どれにも一つの重要な共通の要素がありました。バーテンダーのお気に入りウォッカ、ケテルワン(Ketel One)です[1]。

珍しい世界的なサーブの一つにブラジリアン・メアリー(Brazilian Mary)があります。キャロットジュースの他、スパイシーなピンクペッパーコーン、フェンネルシード、ホースラディッシュを使った多くの人々に愛されるクラシックに美味しい工夫を凝らし、鮮やかなオレンジ色のカクテルが出来上がりました。

オーストラリアン・メアリー(Australian Mary)は、ケテルワン・ウォッカ、トマトジュース、ホットソース、バルサミコ酢、ペール・エールを独自にブレンドしたものです。結果はクラシックの胸躍るバリエーションとなりました。

ウォッカブランドのオランダの伝統を考慮し、ニンジン、リンゴ、西洋ナシのジュースにしぼりたてのオレンジ、タマリンド、ジンジャーペーストを加えた明るいオレンジ色のキャロット・メアリー(Carrot Mary)が供されました。

ファイナルのゲストたちには、コンテスト開催国を記念したメキシカン・メアリー(Mexican Mary)も出されました。メキシコをリードするバーテンダーのリカルド・サンドバルが考案したメキシカン・メアリーは、ケテルワン・ウォッカのほか、フレッシュレッドペッパー、チレチポトレ、ハラペーニョのガーニッシュでできています。

ノレット蒸留所(Nolet Distillery)の11代目で、一家の蒸留所でケテルワン・ウォッカを作り出したカロラス・ノレット・シニアを父に持つボブ・ノレットは、次のように話しています。「世界のバーテンダーたちがケテルワンをカクテルの主材料にしているのを見るたびに元気づけられるので、ワールドクラスが好きです。わが社では毎年世界中から数百人のバーテンダーを招いて、ケテルワン作りに注がれる伝統とひたむきさを理解してもらえるようにしています」

「カクテルは風味の弱い材料で決まると確信していますので、クラシックなブラッディメアリーに最適なベースとして、最高のケテルワンを使って選りすぐりのバーテンダーたちがこのメキシコで非常にユニークなサーブを披露するのを見るのは喜ばしいことです」

「クラシックなブラッディメアリーで楽しむブランチは、常にわが一族のお気に入りでした。ですから世界中で人気が高まっていることは、私にとって何の驚きにもあたりません。今週分かったのは、適切な材料を使えばクラシックに一工夫を加えるのは容易いということで、わがファミリーの作るウォッカがこの中心にあるにあることを嬉しく思います」

ケテルワン・ウォッカは、卓越性のたゆまぬ探求と完璧の追求に突き動かされ、ノレット家11代にわたって父から子へ受け継がれてきた伝統的蒸留技術に端を発しています。

編集者への注

[1] ドリンクス・インターナショナル・バー・レポート(Drinks International Bar Report )2017

ケテルワン・ウォッカについて

ケテルワン・ウォッカは、格別なスーパープレミアム・ウォッカで、ノレット蒸留一家が生産しています。ノレット家は325年間、11世代にわたってオランダでファインスピリッツ生産に従事しています。その技と知識は1691年以来家族に引き継がれており、ケテルワン・ウォッカの蒸留方法に影響を与えたのはこの蒸留の伝統です。ケテルワンのブランドはバーテンダー業界との一対一のやり取りの上に成り立っています。

ケテルワン・ウォッカは、フィニッシュが長く、滑らかで切れが良い、最高のカクテルにぴったりのウォッカを作るため、ファインスピリッツにおける一家の専門知識を活かして1980年代に発売されました。今では世界80か国以上で販売されており、5年連続でドリンクス・インターナショナル・バー・レポート(Drinks International Bar Report)の最も売れた最も話題のウォッカに選ばれました。

ケテルワン・ウォッカは、新旧のブレンド:ノレットの祖先が使った昔ながらの単式蒸留釜の技と現代の蒸留塔の技術を組み合わせたものです。石炭を燃料とした19世紀の単式蒸留釜、ポットスティルNo.1(Pot Still Number 1)は、オランダではケテルワンの名前にヒントを得てディスティリアーケテルNO.1(Distilleerketel No.1)として知られており、どのウォッカの生産にも関わっています。

ケテルワン・ウォッカはオランダのスヒーダムにあるノレット蒸留所でのみ製造されており、厳しい品質基準に合わせるため、各バッチをノレット家のメンバーが自らテイスト、承認しています。これがケテルワン流(Ketel One Way)です。

ソーシャルメディアのケテルワン・ウォッカ

フォローしてください:

フェースブック: https://www.facebook.com/KetelOne

ツイター: https://twitter.com/ketelone

インスタグラム: https://www.instagram.com/ketelone

ユーチューブ:https://www.youtube.com/ketelone

ハッシュタグ: #ketelone #theketeloneway

ディアジオについて

ディアジオは、ジョニーウォーカー(Johnnie Walker)、クラウンロイヤル(Crown Royal)、J&B、ブキャナン(Buchanan)とウィンザー(Windsor)ウィスキー、スミノフ(Smirnoff)とシロック(Cîroc)のウォッカ、キャプテンモルガン(Captain Morgan)、ベイリーズ(Baileys)、ドンフリオ(Don Julio)、タンカレー(Tanqueray)、ギネス(Guinness)などのブランドコレクションで世界のアルコール飲料をリードしています。

ディアジオはロンドン証券取引所(DGE)とニューヨーク証券取引所(DEO)に上場しており、わが社の商品は世界180か国以上で販売されています。ディアジオ、従業員、ブランド、業績などの詳細は、

http://www.diageo.com/ からどうぞ。情報、取り組み、ベストプラクティス共有の方法などについては、ディアジオの世界の責任ある飲酒資料

http://www.DRINKiQ.com )をご覧ください。

人生を楽しもう、いつでも、どこででも。

節度を持って飲みましょう。DRINKiQ.comまでご覧下さい。

情報源:ケテルワン・ウォッカ

(日本語リリース:クライアント提供)

The King of Brunch is Back: Ketel One Vodka's Bloody Mary Goes Global

PR69762

MEXICO CITY, August 24, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

               Ketel One Vodka maps the Bloody Marys enjoyed around the world

    Brunch is booming: the Brits spend GBP76m every day on it, the number of

Canadians searching for it online has increased by an impressive 234% from last

year, and it's still growing. It's not just a British or Canadian phenomenon

either. Increases in search traffic from locations including Malaysia,

Thailand, New Zealand, Australia, UAE, US and in many counties across Europe,

suggest we're all becoming brunch aficionados. What do all these countries have

in common? The drink of choice at any good brunch, the classic Bloody Mary. The

King of Brunch is one of the best-selling cocktails in the world and the

perfect partner to Ketel One Vodka.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/547255/Ketel_One_Vodka_Bloody_Mary.jpg )

(Photo:

http://mma.prnewswire.com/media/548514/Ketel_One_Bloody_Marys_around_the_world.jpg)

    This week, at the World Class Bartender of the Year final, 55 elite

bartenders from the four corners of the globe each created their own variation

of the classic Bloody Mary. With thousands of different ingredients and

garnishes on display the results were spectacular, but despite their

differences each shared one important unifying factor, the bartender's

favourite vodka: Ketel One[1].

    Some of the more unusual global serves included the Brazilian Mary, a

delicious twist on this well-loved classic featuring spicy pink peppercorns,

fennel seeds and horseradish alongside carrot juice, creating a vibrant orange

cocktail.

    The Australian Mary was an unusual blend of Ketel One Vodka, tomato juice,

hot sauce, balsamic vinegar and pale ale. The result: an exciting variation on

the classic.

    In a nod to the Dutch heritage of the vodka brand, the bright orange Carrot

Mary was served featuring carrot, apple & pear juice plus freshly squeeze

orange, tamarind and ginger paste.

    Guests at the finals were even treated to a Mexican Mary in celebration of

the competition's host country. Created by leading Mexican bartender, Ricardo

Sandoval, the Mexican Mary comprised of fresh red pepper, Chile chipotle and a

jalapeno garnish alongside Ketel One Vodka.

    Bob Nolet, the 11th generation of the Nolet family distillery, whose father

Carolus Nolet Sr., created Ketel One Vodka at their family distillery, said:

"We love World Class because it never fails to inspire us when we see the

world's bartenders using Ketel One as the main ingredient in their cocktails.

Every year we host hundreds of bartenders from all over the world to help them

discover the heritage and dedication that goes into creating Ketel One.

    "We believe that a cocktail is only as good as its weakest ingredient and

as the perfect base for a classic Bloody Mary, it has been a pleasure to see

elite bartenders here in Mexico showcase some very unique serves all using the

best vodka, Ketel One.

    "Brunch enjoyed with a classic Bloody Mary has always been our family

favourite. The fact that its popularity is growing worldwide is no surprise to

me. This week has shown that with the right ingredients, it is easy for people

to put their own twist on a classic and we're delighted that our family made

vodka is at the heart of this occasion."

    Ketel One Vodka is inspired by over 325 years of traditional distilling

expertise, which has been passed from father to son for over 11 generations in

the Nolet family - all driven by a relentless pursuit of excellence and a quest

for perfection.

    Notes to editors

    [1] Drinks International Bars Report 2017

    ABOUT KETEL ONE VODKA

    Ketel One Vodka is a truly exceptional super-premium vodka and is made by

the Nolet distilling family. The Nolets have been in the business of crafting

fine spirits in Holland for over 325 years and go back 11 generations.  Their

skills and knowledge have been passed down through their family since 1691 and

it is this heritage in distilling which has influenced how Ketel One Vodka is

distilled. The Ketel One brand is built on one-to-one conversations with the

bartending community.

    Ketel One Vodka was first launched in the 1980s by Carolus Nolet Sr who

used the family's expertise in fine spirits to craft a smooth, crisp vodka with

a long finish that was perfect for the finest of cocktails. It is now available

in over 80 countries around the world and has been recognised by the Drinks

International Bar Report as the Best Selling and Most Trending vodka for five

consecutive years.

    Ketel One Vodka is a blend of old and new: combining old world pot still

craft used by the Nolet ancestors, with modern column still techniques.  The

19th century coal-fired pot still, Pot Still Number 1, known in Dutch as

Distilleerketel No.1, inspired the Ketel One name and is involved in crafting

every batch of Vodka.

    Ketel One Vodka is produced exclusively in the Nolet Distillery in

Schiedam, Holland and every batch is personally tasted and approved by a member

of the Nolet family to ensure it meets their exacting quality standards -

that's the Ketel One Way.

    KETEL ONE VODKA ON SOCIAL MEDIA

    Follow us, here:

    Facebook: https://www.facebook.com/KetelOne

    Twitter: https://twitter.com/ketelone

    Instagram: https://www.instagram.com/ketelone

    YouTube: https://www.youtube.com/ketelone

    Hashtag: #ketelone #theketeloneway

    ABOUT DIAGEO

    Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding

collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and

Windsor whiskies, Smirnoff and Ciroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don

Julio, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York

Stock Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries

around the world. For more information about Diageo, our people, our brands,

and performance, visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global

responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com , for information,

initiatives, and ways to share best practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    Please Drink Responsibly, visit DRINKiQ.com

SOURCE: Ketel One Vodka

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中