メキシコ観光局が「A World of Its Own」グローバルキャンペーンを発表

メキシコ観光局

メキシコ観光局が「A World of Its Own」グローバルキャンペーンを発表

AsiaNet 70234

世界有数の一大観光地として多彩な観光体験を提供

ニューヨーク、2017年9月26日/PRニュースワイヤー/ --  メキシコ観光局はニューヨークにて、新グローバルキャンペーン「A World of Its Own」を発表しました。このキャンペーンは、メキシコの世界的な観光地として位置づけと観光誘致の新たな章を意味し、観光客をメキシコとその数百カ所の観光地に何度も招き寄せる活気に満ちた多面的な経験に重点を置いています。世界観光機関(UNWTO)が『世界で最も観光客が訪れる国』としてメキシコが世界平均を大幅に上回る伸び率で2012年の15位から8位になったことを発表している中、「A World of Its Own」は、メキシコの観光商品の圧倒的な規模と多様性を象徴しています。

インタラクティブなマルチチャンネルのプレスリリースをご体験希望の方に:

https://www.multivu.com/players/English/8185251-mexico-tourism-a-world-of-its-own/

メキシコ観光局長のエクトル・フローレスは「この新キャンペーンは、みなさんにメキシコのすべてを感じていただけるための招待状です。その名が示す通り、メキシコは『独自の世界(A World of Its Own)』だと感じています。観光にいらっしゃる皆様からは、メキシコがこれまでに経験したことのないものだというご意見を絶えず伺っております。たった1日で、世界有数のビーチでくつろぎ、色とりどりのマーケットを散策し、原住民の言語であるマヤ語を聞き、ジャングルの中に隠れた青く澄んだ秘境のセノーテを訪れ、そして現代文化と古くからの伝統が混ざり合った数々の料理を味わうことが出来る驚きを体験することができます。そして旅の道中では、優しい笑顔に迎えられ、質の高いもてなしによるサービスを味わうことができます。新しいキャンペーンは、これらの興奮と発見の中で感じることのできる強い感動を捉えること目指しています」とコメントしています。

幅広い層の渡航者に提供可能な多種多様な体験を発信することで、本キャンペーンはメキシコを世界の一大観光地として位置付けます。その体験の豊かさと多様性は、複数回による訪問と、数を重ねるごとにより長い滞在を促します。本キャンペーンは、「メキシコに行くべきか」という問いかけではなく、「どこまで深くのめりこむか」という点を強調しています。

「A World of Its Own」は、何千年にもわたって探検家、アーティスト、哲学者を引き付けてきたメキシコの色彩に富んだ摩訶不思議で超現実的な一面も象徴しています。死者の日(Dia de los Muertos、Day of the Dead)の祝祭などがそれに代表されます。千年を超える伝統の中で故人を敬い思い出に浸るその姿は特に超現実的であり、スペイン出身のアーティスト、サルバドール・ダリは「私はメキシコになど戻るものか。私の絵より超現実的な国にいることには耐えられない」と皮肉を交えた言葉を残しています。

この多面的なグローバルマーケティングキャンペーンはすぐに本格展開され、その第一段階ではウェブサイトvisitmexico.comのリフレッシュ、デジタル・ソーシャルメディアプログラム、そして広報活動に焦点が置かれます。産業関係者や観光地と提携した宣伝、プロモーション、イベントが、10月に世界市場で本格的に開始されます。新しいデジタルプラットフォームが12月に立ち上げられ、「A World of its Own」の動画や、360度のメキシコの景色を体感できるツールや、「メキシコのバケットリスト」構築ツールなどの利用が可能になります。キャンペーンのコンテンツとメッセージも市場ごと、顧客セグメントごと、太陽とビーチ、ロマンス、アドベンチャーと自然、医療と健康、性的少数派(LGBT)、クルーズ、文化、イベント、ラグジュアリー、サステナビリティそして美食などのメキシコの観光商品によってカスタマイズされるよう設計されています。

メキシコ観光局の最高マーケティング責任者エマヌエル・レイは「今はこれまでよりもさらにメキシコがもっと個人レベルで渡航者と向き合う時である。『A World of Its Own』はメキシコが提供できる体験の広さを共有することでその体験への参加を促し、そしてなにより、渡航者が精一杯生きるよう掻き立て、彼らの想像力を呼び覚まし、旅をするということは世界と自分自身を発見する大切な手段であると再認識させるものです」とコメントしています。

詳しくはwww.visitmexico.comを参照。

▽報道関係者様用問い合わせ先

メキシコ観光局広報事務局

mexico_pr@msljapan.com

担当:ホ、ラウ、高橋、佐藤

ロゴ - https://mma.prnewswire.com/media/462407/Mexico_Tourism_Board_Logo.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

Mexico Tourism Board Unveils Global "A World of Its Own" Campaign

PR70234

NEW YORK, Sept. 26, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Campaign builds upon Mexico's positioning as a mega-destination, offering

visitors a lifetime of experiences

The Mexico Tourism Board unveiled a new global campaign, "A World of Its Own,"

in New York City. The campaign represents the next chapter in Mexico's global

tourism positioning and promotion and focuses on the vibrant, multi-faceted

experiences that keep visitors coming back to Mexico and its hundreds of

destinations, time and again. The "A World of Its Own" positioning highlights

the sheer scale and diversity of Mexico's tourism offering and comes at a time

when Mexico has climbed from the 15th (2012) to the 8th most visited country in

the world (source: UNWTO), outpacing the global industry average in growth, by

several times.  

Experience the interactive Multichannel News Release here:

https://www.multivu.com/players/English/8185251-mexico-tourism-a-world-of-its-own/

"This new campaign is an invitation to immerse yourself in everything that is

Mexico," stated Hector Flores Santana, Mexico Tourism Board's CEO. "We feel the

name says it all: Mexico is truly 'A World of Its Own'. We constantly hear

visitors tell us that Mexico is unlike anything they have experienced. They

have shared their marvel that in just one day they can relax at one of the

world's top beaches, stroll through colorful markets, hear the Maya language

still spoken, visit a crystal blue water cenote hidden in the jungle and,

finally, savor a mix of modern and ancient flavors at dinner. Throughout their

journey they are greeted with the warm smiles of the Mexican people while

enjoying the quality service of Mexico's world-famous hospitality. This new

campaign seeks to capture this positive overwhelming feeling of sensations and

discovery."

By telling rich stories about these diverse, vibrant experiences Mexico offers

across its destinations to a wide variety of travelers, the campaign will build

upon Mexico's recognized positioning as a mega-destination. It is a country

that beckons travelers again and again, for even longer visits each time, in

order to fully explore the richness and diversity found everywhere. In this

sense, the campaign highlights that the question for travelers is not 'should

you visit Mexico?' but instead 'how far will you go?'  

"A World of Its Own" will also highlight the colorful, magical and even surreal

aspect of Mexico which has attracted explorers, artists and philosophers for

thousands of years. This is what Salvador Dalí, the acclaimed and eccentric

Spanish artist, sarcastically claimed about Mexico: "There is no way I am going

back to Mexico, I can't stand to be in a country that is more surreal than my

paintings."  Nothing captures this surrealism more so than the Dia de Muertos

(Day of the Dead) celebration. Travelers can be immersed in this beautiful,

joyous tradition that has evolved over thousands of years where Mexican

families and friends honor and remember their departed loved ones with altars,

food, flowers, colorful decorations, and public and private festivities that

symbolize how the dead still dance and celebrate among us.

The multi-faceted global marketing campaign will begin to roll out immediately,

with its first phases focused on the visitmexico.com website refresh, digital

and social media programs, and public relations efforts. Advertising,

promotions and events in partnership with the tourism industry, and Mexico's

many destinations, will begin rolling out across global markets in October.  A

new digital platform will launch in December, allowing for interaction with the

"World Of its Own" video, with 360-degree views of Mexico experiences and a

Mexico bucket-list building tool for consumers. The campaign content and

messages have also been designed to be customized by market, consumer segments

and according to Mexico's tourism products including sun and beach, romance,

adventure and nature, medical and wellness, LGBT, cruises, culture, high-impact

events, luxury, sustainability and gastronomy.

The Mexico Tourism Board's Chief Marketing Officer, Emmanuel Rey, added, "It's

time for Mexico to connect with travelers on a more personal level, now more

than ever. 'A World of Its Own' will both engage consumers by sharing the

breadth of experiences Mexico has to offer and, more importantly, challenge

travelers to live life to the fullest, awaken their drive to imagine and ensure

travel is an important part of how they discover the world and themselves."

For more information about Mexico, please go to https://www.visitmexico.com/en

Press inquiries: Melanie Garvey, Melanie.garvey@mslgroup.com

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/462407/Mexico_Tourism_Board_Logo.jpg

SOURCE:  Mexico Tourism Board

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