11月27-30日のオートモビリティーLAで世界初公開の車両、サービス、テクノロジー、コンセプトが登場

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))

11月27-30日のオートモビリティーLAで世界初公開の車両、サービス、テクノロジー、コンセプトが登場

AsiaNet 70910 (1762)

【ロサンゼルス2017年11月7日PR Newswire=共同通信JBN】

*BMWグループ、Jeep、Lexus、メルセデス・ベンツ、ポルシェ、トヨタ、新興企業の世界初公開車

ロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show(R))(https://laautoshow.com/ )は7日、Los Angeles Convention Centerで11月27日から30日まで開催される新輸送セクター向けの初の本格トレードショーであるオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))(https://automobilityla.com/ )で、35の記者会見を開催すると発表した。世界のメディアおよび業界プロフェッショナルは、このショーで世界および北米初登場の車両60台以上を見ることができる。

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オートモビリティーLAは今年も、米州、アジア、欧州の自動車メーカーがあらゆる車種の一般道走行可能な最新車両とコンセプトカーを公開する舞台となる。高級ブランドは、BMWグループ、Lexus、Lincoln、メルセデス・ベンツ、ポルシェ、ボルボの全社が重要な初公開と発表の準備に拍車を掛けている。BMWグループは同社の記者会見で、同社だけで8台の自動車と1台のモーターサイクルの9台を初公開する予定で、そのうち2台は世界初公開となる。ポルシェはオートモビリティーLAで、Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismoを世界初公開することを正式発表している。さらにポルシェは、追加のスポーツカー3台を世界初公開する。

オートモビリティーLAで世界初登場が正式発表されている30台以上の車両の中には、メルセデス・ベンツCLSとJeep Wranglerがあり、現代自動車のKonaと三菱自動車のエクリプスクロスは北米で初登場する。トヨタ自動車とLexusの両社は世界初公開車を展示し、トヨタはオートモビリティーLAで新しい水素インフラストラクチャー・プロジェクトに焦点を合わせた追加発表を行う。

自動車セクターの急変する状況を反映し、今年のオートモビリティーLA記者会見のスケジュールには、Ampere、Arcimoto、REDSPACEなどロサンゼルスなどの新興企業も含まれ、業界をこの数十年にわたりリードしてきた有名メーカーととともに量産車とコンセプトカーを初公開する。

日産自動車は昨年ヒットしたスターウォーズをテーマとしたRogue(ローグ)の初公開を受けて、今年のオートモビリティーLAでは2回の記者会見を開催する。1回目は米国CUVセグメントに新しく進出することを公表する一方、2回目はこのブランドを遠く離れた銀河に持ち帰り、「スターウォーズ/最後のジェダイ」に着想を得たドラマティックな車両ファミリーを中心に据える。さらに、シボレーはショーで世界と北米の双方で初公開となる車両を展示する一方、伝統ある米国メーカーSaleen Automotiveは最新車の世界公開を祝福する。この車両は、35年以上にわたる自動車チューニング、製造、レーシングから学んだ教訓から生まれた。

LAオートショーとオートモビリティーLAのリサ・カッツ社長兼最高経営責任者(CEO)は「今年のオートモビリティーLAはスケジュールがぎっしり詰まっており、オートメーカーの展示品に興奮している。既存ブランドおよび自動車シーンへの新規参入社の電動パワートレーンが注目される。輸送エコシステムが進化を継続しており、オートモビリティーLAが車両および新規テクノロジーの世界公開のトップであることをうれしく思う」と語った。

テクノロジーおよび輸送業界が電動化と自動運転に重点を置いて融合を継続しており、自動車メーカーはオートモビリティーLAで新車の初公開や展示を超えて、参加を拡大している。BMWグループは、11月28日開催のオートモビリティーLAカンフェレンスで、開幕の基調講演を行う。ポルシェ・コンサルティングは2017年新興自動車企業トップ10コンペ(2017 Top Ten Automotive Startups Competition)の審査員として参加し、日常輸送への潜在的効果に基づき優勝者の選抜に寄与する。現代自動車はTechnology Pavilionに出展し、South Hallで展示品および車両を展示するほか、テクノロジーに焦点を合わせた発表を行う。さらに、BMWグループ傘下のDesignworksはオートモビリティーLAのDesign & Developer Programで講演者として参加する。

オートモビリティーLAの後、今年のすべての初公開車は2017年LAオートショー(12月1日から10日まで一般公開)で展示される。

オートモビリティーLAへの参加はウェブサイトhttp://automobilityla.com で登録を。

オートモビリティーLAおよびLAオートショーに関する詳細はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/  と http://laautoshow.com/ を参照。

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)およびオートモビリティーLA(AutoMobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年のLAオートショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)は、コネクテッドカー・エキスポ(CCE)と統合されてオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になって登場した。オートモビリティーLAはテクノロジー業界と自動車業界を統合し、新製品と新技術を発表し、輸送とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を討議する業界初のトレードショーである。2017年のオートモビリティーLAは11月27-30日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2017年のLAオートショーは12月1-10日に一般公開される。オートモビリティーLAは新興自動車企業がビジネスを行い、画期的な新製品を公開し、世界中から集まるメディアと業界の専門家の前で新戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。最新のショー関連ニュースや情報はLAオートショーのTwitter(www.twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(www.facebook.com/LAAutoShow )またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAに関する詳しい情報はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/ を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Brian Alexander/Amanda Niklowitz

JMPR Public Relations, Inc.

+1-(818)992-4353

balexander@jmprpublicrelations.com

aniklowitz@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

World's Newest Road-Ready Vehicles, Services, Technologies And Concepts To Be Unveiled At Automobility LA(TM) Nov. 27 - 30

PR70910

LOS ANGELES, Nov. 7, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Global Vehicle Debuts by BMW Group, Jeep, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche,

Toyota and Startups

The Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) (https://laautoshow.com/) announced

today that it will host 35 press conferences over the course of AutoMobility

LA(TM) (https://automobilityla.com/), the first true trade show for the new

transportation sector, taking place Nov. 27-30, 2017 at the Los Angeles

Convention Center. Media and industry professionals from around the world will

be able to see more than 60 global and North American debut vehicles at the

show.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/598449/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg

AutoMobility LA will once again become the stage for American, Asian and

European auto manufacturers to unveil their latest road-ready vehicles and

concepts across all categories. Premium brands are making a major push with BMW

Group, Lexus, Lincoln, Mercedes-Benz, Porsche and Volvo all preparing to make

important unveilings and announcements. BMW Group alone is slated to host nine

reveals during its press conference – eight cars and one motorcycle – including

two world premieres.  Porsche has confirmed that it will host the global reveal

of the Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo at AutoMobility LA; in addition,

the German automaker will have three more sports cars making their

international debut.

The Mercedes-Benz CLS and Jeep Wrangler are among more than 30 vehicles

confirmed to make their global debut at AutoMobility LA, while Hyundai's Kona

and Mitsubishi's Eclipse Cross will make their first North American

appearances. Toyota and Lexus are both slated to bring a global vehicle

premiere, and Toyota will make an additional announcement at AutoMobility LA

focusing on a new hydrogen infrastructure project.

A reflection of the rapidly-changing landscape of the automotive sector, this

year's AutoMobility LA press conference schedule includes rising startups from

Los Angeles and beyond such as Ampere, Arcimoto, REDSPACE and more who will

debut production and concept vehicles alongside well-known manufacturers that

have led the industry for decades.

Following up on last year's hit Star Wars-themed debut of the Rogue, Nissan

will host two press conferences at AutoMobility LA this year – the first will

unveil its newest entry into the CUV segment in the U.S., while the second

takes the brand back to a galaxy, far, far away and will feature a dramatic

family of vehicles inspired by "Star Wars: The Last Jedi." Additionally,

Chevrolet will have both global and North American debuts on display at the

show, while legendary American manufacturer Saleen Automotive will celebrate

the global reveal of its latest vehicle, which is a result of lessons learned

over 35 years of car tuning, manufacturing and racing.

"We have a packed schedule at AutoMobility LA this year and are excited with

what the automakers are bringing," said Lisa Kaz, President and CEO of the LA

Auto Show and AutoMobility LA. "There's a focus on electric powertrains from

both established brands and newcomers to the automotive scene. As the

transportation ecosystem continues to evolve, we are happy that AutoMobility LA

remains a top spot for global reveals of vehicles and new tech."

As the technology and transportation industries continue to converge with an

emphasis on electrification and autonomy, automakers are further expanding

their participation in AutoMobility LA beyond debuting and showcasing their new

vehicles. BMW Group will deliver the opening keynote at the AutoMobility LA

Conference on Tuesday, Nov. 28.  Porsche Consulting is participating as a judge

in the 2017 Top Ten Automotive Startups Competition and will help to select the

winner based on the potential impact on daily transportation. Hyundai is

exhibiting inside the Technology Pavilion and making a technology-focused

announcement, in addition to its showcase and vehicle unveiling in South Hall.  

Additionally, Designworks, A BMW Group Company, is participating as a speaker

in AutoMobility LA's Design & Developer Program.  

Following AutoMobility LA, all of this year's debut vehicles will be on display

at the 2017 LA Auto Show (open to the public December 1-10).

To register for AutoMobility LA, please visit: http://automobilityla.com.

For additional information on AutoMobility LA and the LA Auto Show please

visit: http://www.automobilityla.com/ and http://laautoshow.com/.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LATM, the industry's first trade show converging the technology and automotive

industries to launch new products and technologies and to discuss the most

pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.  

AutoMobility LA 2017 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.

27-30, with manufacturer vehicle debuts intermixed.  LA Auto Show 2017 will be

open to the public Dec. 1-10.  AutoMobility LA is where the new auto industry

gets business done, unveils groundbreaking new products and makes strategic

announcements in front of media and industry professionals from around the

globe.  LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer Association

and is operated by ANSA Productions. To receive the latest show news and

information, follow LA Auto Show on Twitter at https://twitter.com/LAAutoShow,

via Facebook at http://www.facebook.com/LAAutoShow or on Instagram at

https://www.instagram.com/laautoshow/ and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit http://www.automobilityla.com/.

Media Contacts:

Brian Alexander/Amanda Niklowitz

JMPR Public Relations, Inc.

(818) 992-4353

balexander@jmprpublicrelations.com

aniklowitz@jmprpublicrelations.com

SOURCE: Los Angeles Auto Show

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