Airborne Wireless NetworkはHybrid Radio and Laser Communications Flight Test向けのMynaric飛行レーザーターミナル出荷を発表
Airborne Wireless NetworkはHybrid Radio and Laser Communications Flight Test向けのMynaric飛行レーザーターミナル出荷を発表
AsiaNet 71393 (1969)
【シミバレー(米カリフォルニア州)2017年12月6日PR Newswire=共同通信JBN】Airborne Wireless Network(OTC QB: ABWN)は6日、次回のHybrid Radio and Laser Communications Flight Test(ハイブリッド無線・レーザー通信飛行テスト)に備え、Mynaric(旧称Vialight Communications)が2017年8月11日発効のデザイン&製造サービス合意に基づき、ABWN向けの飛行レーザーターミナル(Flight Laser Terminal)とその関連コンポーネント2組の出荷の準備を整えたと発表した。
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ABWNは出荷が確定したことで、次のテスト段階を実行し、2機のセスナ機ないしは同等の航空機を使った2機の航空機によるテスト(Cessna Tests)を行うことができる。このCessna Testsは、ABWNが2017年5月にニューメキシコ州ロズウェルで行った飛行コンセプトテストの成功を踏まえて実施される。コンセプトテストは2機のボーイング767を使い、Infinitus Super Highway(TM)を装備した航空機が空中リピーター/ルーターとして機能し、航空機間でブロードバンド・シグナルを送受信する能力を実証することに成功した。また飛行コンセプトテストの証明は、航空機-地上間の通信、地上-航空機間への通信、航空機-航空機-地上間の折り返し通信も実証することに成功した。
ABWNのマイケル・ウォレン最高経営責任者(CEO)は「次回のCessna Testsにおける当社とMynaricの提携は、当社が独自のHybrid Radio and Laser Communications Systemを開始する重要なステップの1つを提供するとともに、当社がInfinitus Super Highway(TM)の商用化実現に近づくことを可能にする。われわれは今回の実証テストがこれまで技術的に不可能だった2つの空中プラットフォーム間のデータレートを確認できると期待している」と語った。
Mynaricのマーカス・ナペック取締役は「Airborne Wireless NetworkのInfinitus Super Highway(TM)全面稼働状態の最終的な実現を目指す今回の重要な節目で同社と協力できることを光栄に思う」と語った。
ABWNは2017年7月25日の特許申請を通じて、同社独自のInfinitus Super Highway(TM)テクノロジーを使用して飛行中の航空機間でレーザーリンクを同期させる方式の独占権を求めた。ABWNはロードマップとしてこの方式を採用し、計画中のInfinitus Super Highway(TM)のデータ転送スピードを飛躍的に高めることを試す。
ABWNのCessna Testsに使用されているMynaric飛行レーザーターミナルは、レーザーリンクの中断をテストし、ABWNのHybrid Radio and Laser Communications Systemを実証する。Cessna Testsの目的は、「自己同期」および「自己修復」の空中レーザーリンクが実現可能であり実用的であることを証明することである。ABWNは現時点で、2018年中に最大20機の民間機が関わるCessna Testsとより大規模な空中テストを実施できると期待している。成功すれば、ABWNはInfinitus Super Highway(TM)を開始するためにハードウエアおよびソフトウエアの開発完了を目指す。
▽Mynaricについて
Mynaric(旧称Vialight Communications)は空中および宇宙でダイナミックな通信ネットワークを構築するために利用するレーザー通信テクノロジー・メーカーである。同社の無線データ転送製品には、地上局、レーザーターミナルが含まれ、これらは大容量データを高速で長距離無線送信することを可能にする。
Mynaricは最近、新規株式公開を完了し、2700万ユーロ(3000万米ドル)を調達した。Mynaricはフランクフルト証券取引所でISIN DE000A0JCY11 | シンボルM0Yの下で取引されている。
詳細はウェブサイトwww.mynaric.comを参照。
▽Airborne Wireless Networkについて
Airborne Wireless Networkは飛行中の民間航空機をつなぐ高速ブロードバンド航空無線ネットワークの構築を目的とする。このネットワークに参加する各航空機は、次から次へとブロードバンド信号を送受信する空中のリピーターまたはルーターの役割を果たし、空のデジタル・スーパーハイウエーを形成する計画である。同社の目的は、コネクティビティーのカバー範囲を向上させるための高速ブロードバンド・インターネットのパイプラインとなることである。同社はエンドユーザーへのリテール顧客カバーを提供することを目的としているのではなく、インターネット・サービス・プロバイダーや電話会社などのターゲット顧客のホールセールキャリアとして活動することを目指している。
現在、世界のコネクティビティーは海底ケーブル、地上ベースのファイバー、人工衛星の利用によって達成されている。Airborne Wireless Networkは当社の航空デジタルハイウエーが世界のコネクティビティーの空白を埋めるソリューションであると信じている。このネットワークが開発され、完全に実施に移されれば、その利用は事実上無限だろう。Airborne Wireless Networkは、開発されれば、飛行中の民間・自家用の航空機に加え、非都市部地域、島しょ諸国、海上の船舶、石油掘削プラットフォームへの低コストで高速のコネクティビティーを提供できることになる。
詳細はwww.airbornewirelessnetwork.com を参照。
▽問い合わせ先
info@airbornewirelessnetwork.com
+1-805-583-4302
ソース:Airborne Wireless Network
Airborne Wireless Network Announces Shipment of Mynaric's Flight Laser Terminals for Upcoming Hybrid Radio and Laser Communications Flight Test
PR71393
SIMI VALLEY, California, Dec. 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Airborne Wireless Network (OTC QB: ABWN) announced today that, in preparation
of its upcoming Hybrid Radio and Laser Communications Flight Test, Mynaric
(formerly Vialight Communications), has arranged for the shipment of two flight
laser terminals and associated components to ABWN pursuant to the Design and
Manufacturing Services Agreement effective August 11, 2017.
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The confirmed shipment will allow ABWN to execute its next phase of testing, to
conduct a two-plane test utilizing two Cessnas or equivalent planes (the Cessna
Tests). The Cessna Tests build upon ABWN's successful May 2017 proof of flight
concept test performed in Roswell, New Mexico, which utilized two Boeing 767s
and successfully demonstrated the ability of aircraft equipped with Infinitus
Super Highway(TM) to act as airborne repeaters / routers to send and receive
broadband signals from one aircraft to another. The proof of flight concept
test also successfully demonstrated aircraft-to-ground communication,
ground-to-aircraft communication, and aircraft-to-aircraft-to-ground-and-back
communication.
Michael Warren, CEO of ABWN, said, "Our collaboration with Mynaric in our
upcoming Cessna Tests provides an important step in initiating our proprietary
Hybrid Radio and Laser Communications System and moves us closer towards
achieving the commercialization of our Infinitus Super Highway(TM). We expect
this demonstration will confirm data rates between two airborne platforms that
was not previously technologically possible."
"We are proud to work with Airborne Wireless Network in this significant
milestone in the eventual realization of full operational status of its
Infinitus Super Highway(TM)," said Dr. Markus Knapek, Board Member of Mynaric.
Through its July 25, 2017 patent application, ABWN is seeking exclusive rights
in the method of synchronizing laser links between aircraft in flight for use
in its proprietary Infinitus Super Highway(TM) technology. ABWN will be using
this method as a roadmap to attempt to exponentially increase data transfer
speeds for the ABWN's contemplated Infinitus Super Highway(TM).
The Mynaric Flight Laser Terminals being used for ABWN's Cessna Tests will test
the interruption of the laser link to further validate ABWN's Hybrid Radio and
Laser Communications System. The Cessna Tests are being designed to prove that
"self-synchronizing" and "self-restoring" airborne laser links are feasible and
practical. ABWN presently anticipates that it will be able to conduct the
Cessna Tests and a larger airborne test involving up to 20 commercial aircraft
during the 2018 calendar year. If successful, ABWN would seek to complete the
hardware and software development in order to launch Infinitus Super
Highway(TM).
About Mynaric
Mynaric (formerly Vialight Communications) is a manufacturer of laser
communication technologies used to establish dynamic communication networks in
the air and in space. Its wireless data transmission products include ground
stations and laser terminals, which allow very large quantities of data to be
sent wirelessly over long distances at high speeds.
Mynaric recently completed its IPO raising over € 27 (USD 30) Million. Mynaric
trades on the Frankfurt Stock Exchange under ISIN DE000A0JCY11 | symbol M0Y
For more information see: www.mynaric.com
About Airborne Wireless Network
The Company intends to create a high-speed broadband airborne wireless network
by linking aircraft in flight, called the Infinitus Super Highway(TM). The
Company expects that each aircraft participating in the Infinitus Super
Highway(TM) network will act as an airborne repeater or router, sending and
receiving broadband signals from in-flight and ground stations, creating a
digital information superhighway in the sky. The Company intends the Infinitus
Super Highway(TM) network to be a high-speed broadband internet pipeline to
improve coverage and connectivity. The Company does not intend to provide
retail customer coverage to end users, but, instead, act as a wholesale carrier
with target customers, such as internet service and telecommunication
providers.
Currently, the world's connectivity is achieved by use of satellites, undersea
cables and ground based fiber, among other sources. The Company believes that
the Company's Infinitus Super Highway(TM) may be a solution to fill the world's
connectivity void and enhance the world's connectivity. Once the Infinitus
Super Highway(TM) network is developed and fully implemented, it may provide
low cost, high-speed connectivity to rural areas, island nations, ships at sea,
oil platforms, commercial and private aircraft in flight, in addition to
internet service providers and telecommunication providers.
For further information see: www.airbornewirelessnetwork.com
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these terms or other similar expressions. These statements are based upon the
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materially from those set forth in the forward- looking statements.
Such risks and uncertainties include, but are not limited to, our financial
performance, including our history of operating losses; our ability to obtain
additional funding to continue our operations; our ability to successfully
develop and commercialize Infinitus; our ability to enter into agreements with
commercial airlines that permit us to install our equipment on their aircraft;
changes in the regulatory environments of the United States and other countries
in which we intend to operate; our ability to attract and retain key management
and other personnel; competition from new market entrants; our ability to
identify and pursue development of appropriate products; and risks,
uncertainties and assumptions described in the filings we make with the
Securities and Exchange Commission.. These forward-looking statements speak
only as of the date of this release and we do not plan to publicly update or
revise any forward-looking statements contained herein, whether as a result of
any new information, future events, changed circumstances or otherwise.
Contact:
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SOURCE Airborne Wireless Network
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