ItalianCreationGroupがシルクロード沿いで急速な事業拡大に乗り出す
ItalianCreationGroupがシルクロード沿いで急速な事業拡大に乗り出す
AsiaNet 71578 (2074)
【ミラノ2017年12月15日PR Newswire=共同通信JBN】イタリアの各種高級ブランドを抱えるミラノ本拠の企業ItalianCreationGroupは、アジアで急速に事業を拡大しており、来年だけでシルクロード沿いに12店をオープンする。
ItalianCreationGroupの創業者で最高経営責任者(CEO)のステファノ・コレー氏は、同社の新たな小売戦略の目標は急拡大するアジア市場を中心にグローバルに基盤を拡大することだと語る。
「西洋と東洋をつなぐ古代の交易路シルクロードの道筋に沿って、われわれはイランから中国まで店舗を開設しており、イタリアの職人芸の粋を西洋から東洋の眼識のある高級品市場へ届ける」
ItalianCreationGroupはこの数日間にインドのムンバイと香港で新店舗を開いた。東京は来週の予定で、2018年には中国の上海、仏山、深セン、ベトナムのホーチミン市、フィリピンのマニラ、インドネシアのジャカルタ、インドのアーメダバード、イランのテヘランに店を開設する。
コレー氏は「イタリアは高級品の優秀さで知られており、われわれはそれを外国に広げなければならない。新しいイタリアのルネサンスを確信している」と強調した。
ItalianCreationGroupは高級なイタリアデザインの有力グループに成長した。対象とする顧客は「メイドインイタリア」流の醸し出す際立った個性と職人技のノウハウを見分けている。
この目標のために同社は、ホームデザインの世界でイタリアの品質と創造性、革新性を体現するベストブランドを獲得しつつ、国際市場での競争力強化を図ってきた。
イタリアの高級ライフスタイルとデザインの新興勢力と評価されるItalianCreationGroupは過去数年間、老舗のDriadeやFontanaArte、バスルーム設計専門のToscoquattro、環境に配慮した高級キッチンメーカーのValcucineなど、イタリア家具最高峰の数社を傘下に置いている。
コレー氏は「わが社は初めて、イタリアの超有名デザイン会社をひとまとめにして買収した。今では誇りを持って、アジアで大掛かりな展開に乗り出し、販売力を伸ばし、ブランドアイデンティティーを強化している。これによってわれわれは、イタリア最高級製品の完全な品ぞろえを世界に提供できるようになる」と語った。
ItalianCreationGroupは今年、ニューヨークとロンドンで旗艦店をオープンした。
▽問い合わせ先
PR & COMMUNICATION
ItalianCreationGroup
Sonia Guareschi
Tel. +39-02-4512504
Email: sonia.guareschi@italiancreationgroup.com
ソース:ItalianCreationGroup
ItalianCreationGroup Launches Rapid Expansion Drive Along the Silk Road
PR71578
MILAN, December 15, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
ItalianCreationGroup, a Milan-based company which owns various Italian
luxury brands, is rapidly expanding its operations across Asia, with 12 store
openings along the Silk Road over the next year alone.
ItalianCreationGroup's Co-Founder and CEO, Stefano Core, says the aim of
the company's new retail strategy is to expand its global presence, especially
in the fast-growing Asian market.
"We are opening stores from Iran to China, following the paths of the
ancient Silk Road trading routes that connected the West with the East,
bringing the finest in Italian craftsmanship from the West to the discerning
luxury markets in the East."
Over the past few days, ItalianCreationGroup opened new stores in Mumbai,
India and Hong Kong. Tokyo is scheduled next week and in 2018 stores will open
in Shanghai, Foshan and Shenzen in China, Ho Chi Minh City, Vietnam; Manila,
The Philippines; Jakarta, Indonesia; Ahmedabad, India and Teheran, Iran.
"Italy is known for its excellence in luxury products and we must promote
them abroad, " Core said. "We believe in a new Italian renaissance."
ItalianCreationGroup has become the go-to group for high-end Italian
design, targeting customers who appreciate the distinctive personality and
artisanal know-how associated with the 'Made in Italy' style.
To that end, it has acquired the brands that best represent Italian
quality, creativity and innovation in the world of home design, while
continuing to strengthen its competitiveness across international markets.
Considered a new force in Italian luxury lifestyle and design, over the
past few years ItalianCreationGroup acquired some of the greatest names in
Italian furniture, including legendary Driade and FontanaArte as well as
boutique bathroom design firm Toscoquattro and luxury, eco-friendly kitchen
maker Valcucine.
"We have brought together some of Italy's most prestigious design firms
under one roof for the first time ever and are proud to now embark on a massive
expansion drive across Asia, developing our distribution capacity and cementing
our brand identity," Core said. "This will allow us to offer our complete range
of Italian high-end products to the world."
Earlier this year, ItalianCreationGroup opened flagship stores in New York
and London.
PR & COMMUNICATION
ItalianCreationGroup
Sonia Guareschi
Tel. +39-02-4512504
Email: sonia.guareschi@italiancreationgroup.com
SOURCE: ItalianCreationGroup
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