DNV GL:エネルギー転換が変革をもたらすものの、グローバル経済にとっての船舶輸送の重要性は変わらず
DNV GL:エネルギー転換が変革をもたらすものの、グローバル経済にとっての船舶輸送の重要性は変わらず
AsiaNet 71618
ハンブルク(ドイツ)、2017年12月21日/PRニュースワイヤー
DNV GLは、世界のエネルギーシステムの変遷が2050年までの海運業界に及ぼす影響を分析した「2050年までの海事予測(Maritime Forecast to 2050)」を発表しました。報告書は、エネルギー生産と需要、GDPの伸び、工業生産、地域の生産における今後の変遷が海事産業にどのような変化をもたらすか、また船舶の各セグメントに及ぼす影響を探っています。
(写真:
http://mma.prnewswire.com/media/620289/Maritime_Forecast.jpg )
DNV GLグループ社長兼CEOのレミ・エリクセンは、次のように述べました。「世界のエネルギー利用と生産においては、大きく急速な変化が起きています。当社の『エネルギー転換の見通し(Energy Transition Outlook)』(ETO)は、今世紀半ばまでにエネルギー供給の構成比が化石燃料と再生可能エネルギーとに二等分されるであろうとことを示しています。エネルギー効率の向上により、世界のエネルギー需要は2030年以降横ばいになります。この動向は、海事部門のあらゆるプレーヤーに影響します」
「海事予測」は、2030年に向けて船舶輸送が力強い成長を続けることを予測しています。さらに2030年から2050年まで、需要は増大を続けるものの、増大するのは主にコンテナ貿易や非石炭バルクなどの非エネルギー商品であるため、そのスピード緩やかかです。エネルギー生産と輸出パターンの変化に加え、船舶の燃料構成がますます多様化。2050年には、依然として石油が船舶の主な燃料でありながら、天然ガスが燃料のうちで2番目に広く使用されるようになり、新しい低炭素の代替エネルギーが急増します。
クヌット オーベック ニールセンは、「『海事予測』は、現在の動向が明日のパラダイムとなることを示しています。船舶輸送はコスト削減、利用改善、燃料消費低減、船舶の大型化、新技術の採用で、引き続き効率アップを進めます。業界を変革するデジタル化の波も、船舶の設計や運航技術の進歩と新たなビジネスモデル創造という大きな影響をもたらします」と述べています。
DNV GLはエネルギー転換の見通し(Energy Transition Outlook)のウェブサイトに一連の報告書を掲載しており、無料でダウンロードできます。ETOの本文は、2050年までの全体のエネルギー構成比に及んでいます。「海事予測」に加え、石油・ガス、電力および再生可能エネルギー産業におけるDNV GLの深い専門知識に基づくセクター別の補足報告3つが添えられています。
報告書のダウンロードはこちらから:https://eto.dnvgl.com/
メディア問い合わせ先:
DNV GL – 海事、Nikos Späth、メディア & パブリック・リレーションズ責任者、電話: +49(0)40/36149-4856、電子メール: nikos.spaeth@dnvgl.com
ソース:DNV GL
(日本語リリース:クライアント提供)
DNV GL: Energy Transition Changes the Shape, but not the Importance of Shipping to the Global Economy
PR71618
HAMBURG, Germany, December 21, 2017, /PRNewswire=KYODO JBN/--
DNV GL published the Maritime Forecast to 2050 which analyses the impact of the
changing global energy system on the shipping industry through to 2050. The
report explores how the expected shifts in energy production and demand, GDP
growth, industrial production and regional manufacturing might change the
maritime industry, and the impact on individual ship segments.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/620289/Maritime_Forecast.jpg )
"Big and rapid changes are happening in the way the world uses and produces
energy," says Remi Eriksen, Group President and CEO of DNV GL. "Our Energy
Transition Outlook (ETO) shows that by mid-century, the energy supply mix is
likely to split equally between fossil and renewables. Advances in energy
efficiency will also see the world's demand for energy flattening after 2030.
These trends will impact all players in the maritime sector."
The Maritime Forecast projects that heading to 2030, shipping will continue to
enjoy robust growth. From 2030 to 2050, demand continues to increase, but less
rapidly - with the growth primarily in non-energy commodities, such as the
container trade and non-coal bulk. In addition to the changing energy
production and export patterns, shipping's fuel mix will become much more
diverse. In 2050, oil will remain the main fuel option for trading vessels, but
natural gas will step up to become the second-most widely used fuel, and new
low carbon alternatives will proliferate.
"In the Maritime Forecast we can see the trends of today become the paradigms
of tomorrow," says Knut Ørbeck-Nilssen, CEO of DNV GL - Maritime. "Shipping
will continue its drive for greater efficiency by reducing costs, improving
utilization, lowering fuel consumption, increasing vessel size, and deploying
new technologies. The current wave of digitalization transforming the industry
will also have a profound impact - advancing design and operation and creating
new business models."
DNV GL has published a suite of reports on the Energy Transition Outlook
website, which are available to download free of charge. The main ETO report
covers the transition of the entire energy mix to 2050. In addition to the
Maritime Forecast, two other sector-specific supplements, based on DNV GL's
deep expertise in the oil and gas, and power & renewables industries, accompany
the main outlook.
Download of the report: https://eto.dnvgl.com/2017/maritime
About DNV GL
DNV GL is a global quality assurance and risk management company. Driven by our
purpose of safeguarding life, property and the environment, we enable our
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to make the world safer, smarter and greener.
About DNV GL - Maritime
DNV GL is the world's leading classification society and a recognized advisor
for the maritime industry. We enhance safety, quality, energy efficiency and
environmental performance of the global shipping industry - across all vessel
types and offshore structures. We invest heavily in research and development to
find solutions, together with the industry, that address strategic, operational
or regulatory challenges. For more information visit
Media contact DNV GL:
Nikos Späth, Head of Media and Public Relations
DNV GL Maritime Communications
Tel.: +49(0)40-36149-4856
Email: nikos.spaeth@dnvgl.com
SOURCE: DNV GL
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