アリメンタリア2018にはアジアの入場者、出展者が多数参加する見通し

Fira de Barcelona

アリメンタリア2018にはアジアの入場者、出展者が多数参加する見通し

AsiaNet 73036 (0635)

【バルセロナ(スぺイン)2018年4月13日PR Newswire=共同通信JBN】主要な食品・飲料およびフードサービスの国際展示会の1つであるアリメンタリア・バルセロナ(Alimentaria Barcelona)(http://www.alimentaria-bcn.com/en )は、国際化・ビジネスおよび高水準のイノベーションのための主要なプラットフォームを食品産業に提供し、美食を差別化要因にするため、数年来最大級の展示会を始めるところである。4月16-19日にスペインのFira de Barcelona(http://www.firabarcelona.com/en/gran-via )で開催されるこのイベントは、アジア諸国からさらに多くの展示企業を引き付ける見込みである。

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(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/665300/Fira_de_Barcelona_Alimentaria.jpg

正味10万平方メートルを超える出展面積があり、レストラン、ホテルおよびマス・ケータリング向け設備の国際展示会Hostelcoとの共同主催で、小売およびHoReCa(ホテル・レストラン・カフェ)部門の双方にこれまでで最も総合的なサービスを提供する。約4500社の出展企業(うち約200社は中国などアジアの企業)および15万人以上の専門家の来場が予想される。

堅調な成長を見せる中国はスペイン製品にとって最も強力な海外市場で、Spanish Federation of Food and Drink Industries(FIAB)によると、2016年には11億ユーロと購入額が49%増加した。豚肉、ワインおよびオリーブ油が輸出品目の上位を占めた。一方、タイはスペイン食品に7200万ユーロを支出、スペインからの購入額が36%増と魅力的な市場になりつつあり、特に冷凍魚、魚粉およびオリーブ油が伸びた。日本、インド、韓国およびインドネシアもアリメンタリアにとってアジアの主要市場である。今回の展示会にはHosted Buyersプログラムを通じ、中国、韓国、日本、シンガポール、インドなどアジアの200社以上が招かれた。

▽美食とイノベーションの卓越

イノベーション推進と美食の品質がアリメンタリアの2つの主要なホールマークである。従って、展示会のアクティビティーは、主要トレンドを特定するとともに、食品、美食および旅行産業の連携強化を目指している。Alimentaria Experienceエリアでは、ミシュランの星を計45有する選り抜きシェフグループ(とりわけ、カルメ・ルスカイェーダ、アンヘル・レオン、エレナ・アルサックの各氏)による100以上のワークショップ、料理ショーが催され、Vinorum Thinkイベントには、ジャンシス・ロビンソン、ニック・ランダー両氏らトップクラスの国際ワイン専門家が参加する。Alimentaria Hubエリアは、知識、トレンド、ビジネスの中心になり、国際的バイヤーと出展企業との会合が約1万2500件行われる。

ソース:Fira de Barcelona

Alimentaria 2018 Expects a Significant Participation of Asian Visitors and Exhibitors

PR73036

BARCELONA, Spain, April 13, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Alimentaria Barcelona [http://www.alimentaria-bcn.com/en ], one of the

main food, drink and foodservice trade shows worldwide, is about to start its

biggest edition in years to offer the food industry a major platform for

internationalization and business and a high level of innovation, making

gastronomy its differentiating factor. The event, that will take place from 16

to 19 April at Fira de Barcelona [http://www.firabarcelona.com/en/gran-via ]

(Spain), expects to attract an increasing number of exhibiting companies from

Asian countries.

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(Photo:

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    With a net exhibition space of over 100,000 sq. m, the joint organization

of the show with Hostelco [http://www.hostelco.com/en ], the International

Exhibition of Equipment for Restaurants, Hotels and Mass Catering, offers both

the retail and HoReCa sectors the most comprehensive offering to date. Some

4,500 exhibiting firms - some 200 coming from Asia, mainly Chinese- and more

than 150,000 professional visitors are expected.

    Performing a strong growth, China is the most dynamic external market for

Spanish products, with EUR1,1 billion in 2016, with an increase of 49% of the

purchases, according to the Spanish Federation of Food and Drink Industries

(FIAB). Pork meat, wine and olive oil are the most exported goods. On the other

hand, Thailand -with EUR72 million spent in Spanish food products- is becoming

an attractive market as it experienced a growth of 36% in its purchases from

Spain, especially frozen fish, fish flours and olive oil. Japan, India, South

Korea and Indonesia are other Asian key markets for Alimentaria. In this

edition, over 200 companies invited to visit the show through the program

Hosted Buyers will come from Asia, especially from China, South Korea, Japan,

Singapur and India.

    Gastronomic and innovative Excellence Boosting innovation and gastronomic

quality remain two major hallmarks of Alimentaria. Consequently the show's

activities are geared towards identifying the main trends and enhancing the

connections between the food, gastronomic and tourist industries. In the area

The Alimentaria Experience, more than 100 workshops and cooking shows will take

place,  with a selected group of chefs that own 45 Michelin stars (Carme

Ruscalleda, Angel Leon and Elena Arzak, among others), while top international

wine experts such as Jancis Robinson and Nick Lander will participate in the

Vinorum Think event. The area The Alimentaria Hub will become a knowledge,

trends and business center, in which some 12,500 meetings between international

buyers and exhibiting companies will be developed.

Source:  Fira de Barcelona

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