エマール・ホスピタリティー・グループが稼働中と開発中のホテルプロジェクト50件の歴史的マイルストーン
エマール・ホスピタリティー・グループが稼働中と開発中のホテルプロジェクト50件の歴史的マイルストーン
AsiaNet 73185 (0699)
【ドバイ(アラブ首長国連邦)2018年4月22日PR Newswire=共同通信JBN】世界的なデベロッパー、エマール・プロパティーズ(Emaar Properties)のホテル・レジャー事業会社、エマール・ホスピタリティー・グループ(Emaar Hospitality Group)は50件のホテルプロジェクトの歴史的マイルストーンを達成したと発表した。このうち35件はアラブ首長国連邦(UAE)と国際市場で近く実現するプロジェクトで、15件がドバイで稼働中のホテルとサービスド・レジデンスである。エマール・ホスピタリティー・グループのオリビエ・ハーニッシュ最高経営責任者(CEO)は、複数の新たな経営管理協定がアラビアントラベルマーケット2018(Arabian Travel Market 2018)で発表できるよう詰めの段階だと述べた。
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/680317/Dubai_Marina.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/680318/Downtown_Dubai.jpg )
ハーニッシュ氏は「当社は2007年以来、ホスピタリティー業界で新たな独自性とプレゼンスを形成し、稼働中と建設中合わせて2万5000余りの部屋と住居を提供する50件のホスピタリティープロジェクトのポートフォリオへの成長過程でマイルストーンを達成した。当社の第1の活動地域はUAE、中東・北アフリカだが、当社のホテルコンセプトに対するオーナーやデベロッパーの反応に喜んでおり、新たな地域にも拡張しつつある」と語った。
エマール・ホスピタリティー・グループの次の国際プロジェクトはサウジアラビア、バーレーン、エジプト、トルコ、モルディブで、新たな進出地も近く追加される。「われわれの念願は世界で最上級の評価と信頼を受けるホスピタリティー企業になることで、ドバイが世界的な観光・事業ハブに発展するにつれ、当社は国際市場ですぐれたブランドとしての評価を得てきた」。
顧客のパーソナライゼーションを追求するブランド差別化を重視して、エマール・ホスピタリティー・グループはプレミアムラグジュアリーのAddress Hotels + Resorts(アドレス・ホテルズ+リゾーツ)、高級ライフスタイルのVida Hotels and Resorts(ヴィーダ・ホテルズ&リゾーツ)、エマール・プロパティーズとMeraas Holdingの合弁事業である、現代的なミッドスケールのRove Hotels(ローブ・ホテルズ)の3つのホテルブランドを開始した。
ハーニッシュ氏によると、それぞれのブランドは大きなけん引力を持ち、すべてが急速に変化する旅行者の年齢層、とりわけミレニアル世代の旅行者の強い希望に対応して急速にフットプリントを拡大している。エマール・ホスピタリティー・グループの拡大は組織全体のデジタルトランスフォーメーション戦略を通じて際立つ高い経営効率と顧客第一のアプローチによって補完されている。
エマール・ホスピタリティー・グループはドバイでAddressとRoveのブランド各5、Vida2の計12のホテルを営業している。UAEで開発中のホテルはAddress12、Vida9、Rove4がある。国際的には、Address7、Vida3、Rove1のホテルを開発中である。http://www.emaarhospitality.com
▽問い合わせ先
Kelly Home
ASDA'A B-M
+9714-4507-600
kelly.home@bm.com
ソース: Emaar Hospitality Group
Emaar Hospitality Group Marks Historic Milestone of 50 Operational and Upcoming Hotel Projects
PR73185
DUBAI, UAE, April 22, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Emaar Hospitality Group, the hospitality and leisure business of global
developer Emaar Properties, announced it has marked a historic milestone of 50
hotel projects in its portfolio, including 35 upcoming projects in the UAE and
international markets, as well as 15 hotels and serviced residences operational
in Dubai. Olivier Harnisch, CEO of Emaar Hospitality Group, said that several
new management agreements are being finalised to be potentially revealed during
the Arabian Travel Market 2018.
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/680317/Dubai_Marina.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/680318/Downtown_Dubai.jpg )
"Since 2007, we have been shaping a new identity and presence in the
hospitality scene, and we have now achieved a milestone in our growth journey
of having a portfolio of 50 hospitality projects - operational and upcoming -
together offering over 25,000 rooms and residences. While our primary footprint
is the UAE and the Middle East and North Africa region, we are delighted by the
response from owners and developers to our hotel concepts, and are expanding to
new geographies," said Harnisch.
Emaar Hospitality Group's upcoming international projects are in Saudi
Arabia, Bahrain, Egypt, Turkey and The Maldives, with new destinations to be
added shortly. "Our ambition is to be one of the world's most admired and
trusted hospitality companies, and with Dubai evolving as a global tourism and
business hub, we have earned remarkable brand recognition in international
markets."
With a focus on brand differentiation to drive customer personalisation,
Emaar Hospitality Group has launched three brands - the premium luxury Address
Hotels + Resorts, the upscale lifestyle Vida Hotels and Resorts, and the
contemporary midscale Rove Hotels, the latter as a joint venture between Emaar
Properties and Meraas Holding.
Harnisch said each of these brands has gained significant traction - and
all are fast-expanding their footprint to meet the fast aspirations of a
fast-changing tourist demographic, especially the millennial travellers. The
expansion of Emaar Hospitality Group is complemented through higher operational
efficiency and a customer-first approach highlighted through an
organisation-wide digital transformation strategy.
Emaar Hospitality Group has 12 operational hotels in Dubai - five each
under the Address and Rove brands and two by Vida. The development pipeline in
the UAE includes 12 Address, nine Vida and four Rove hotels. Internationally,
seven Address hotels are being developed in addition to three Vida properties
and one Rove hotel. http://www.emaarhospitality.com
For details, contact:
Kelly Home
ASDA'A B-M
+9714-4507-600
kelly.home@bm.com
Source: Emaar Hospitality Group
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。