ワールドクラス:今、世界で最も人気のあるカクテルは?

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ワールドクラス:今、世界で最も人気のあるカクテルは?

AsiaNet 73443 (0823)

【ロンドン2018年5月8日PR Newswire=共同通信JBN】World Cocktail Day(世界カクテルの日、2018年5月13日)が近づいており、それに関連して、どの飲料が現在、流行しているかについての幾つかの興味深い新発見がある。そして、カクテルの消費が世界中で増加しているという最新の調査は、これ以上ないタイムリーなものだ。

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/688309/Bulleit_Old_Fashioned.jpg

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/688310/Kailtyn_Stewart.jpg

world's best bartenders(世界最高のバーテンダー)の調査によると、オールド・ファッションド(Old Fashioned)が今、バーで注文されている最も人気のある飲料であると、世界最大の蒸留酒メーカーであるディアジオ(Diageo)によって明らかにされた。

これは、ジェームズ・ボンド自身が「007/サンダーボール作戦」で注文しており、砂糖をビターズ、ブレットバーボン(Bulleit Bourbon)のようなたっぷりのバーボンウイスキー、かんきつ類の皮のツイストと混ぜて作られている。これは伝統的にオールド・ファッションド・グラス(Old Fashioned glass)と呼ばれる短いタンブラーで出されており、よってその名がある。そして今、消費者に好まれるカクテルの栄誉を与えられている。

ディアジオ・ワールドクラス(Diageo World Class)はこのほど、2018年の世界カクテルの日に合わせ、この消費者嗜好に関する大規模な調査を実施した。世界中のバーの裏からカクテルの秘密を見つけ出すため、プエルトリコ、ポルトガル、ギリシャ、ノルウェー、アイスランド、アラブ首長国連邦(UAE)、ベイルート、米国、カナダ、香港、フィリピンを含む非常に多くの国からの回答とともに、隈なく調べられた。

オールド・ファッションドに続くのは、イタリアのダークホース、ネグローニで、一定のタンカレーナンバーテン(Tanqueray No TEN)ジン、一定のベルモットロッソ(vermouth rosso)、一定のイタリアの食前酒で作られ、オレンジピールが添えられている。

オールド・ファッションドとネグローニのレトロな魅力は、世界を席巻しているカクテル革命の一部である。最新のIWSRレポートでは、ビールの量は世界で1.8%減少し、ワインの売上高は0.08%減った(IWSR drinks market analysis 2016)。しかし、ジンやウイスキーのような蒸留酒の売上高は増えている。そして、カクテル・チャージをけん引しているのはミレニアル世代であり、若い飲酒者10人中ほぼ9人(88%)は夜に飲みに出て混合酒を楽しんでいる(Cellar Trends)。そして、これは、2017年のワールドクラス・バーテンダー・オブ・ザイヤー(World Class Bartender of the Year 2017)のケイトリン・スチュアート氏によれば、消費者がもはやカクテルを付け足しと考えていないからである。

スチュアート氏は「オールド・ファッションドとネグローニは、時の試練に耐えきた古典的なカクテルだ。数え切れないほどのバリエーションがあるが、世界中のどのバーでも完璧に作られたときは、常にあなたの望み通りの味がする」と言う。

消費者の現在の好みでは、ウイスキー・サワー、マルガリータ、モスコミュールがこれに続いている。エスプレッソ・マティーニ、ダイキリ、ドライ・マティーニ、トム・コリンズ、マンハッタンもトップ10のお気に入りリストに入った。

スチュアート氏は「上位のカクテルはどれも家庭で簡単に作ることができる。どんなホームバーテンダーも簡単に試すことができる3つの材料レシピがあるようだ。ジョニーウォーカーブラックラベル(Johnnie Walker Black Label)ウイスキー、ケテルワン(Ketel One)ウオッカ、サカパ(Zacapa)ラムのような高級品、あるいはタリスカー(Talisker)のような高級シングルモルト・ウイスキーをホームバーにストックしておくだけで、成功への道の3分の1に到達できる! 」と付け加える。

グローバル・カクテリアンのローレン・モート氏は「われわれは世界の隅々から世界のベストバーテンダーを調査しており、至る所でこうした重要かつ不朽のカクテルのルネサンスが勢いを増しているのを見るのは、信じられないほど素晴らしいことだ。カクテル革命はここにあり、今こそ、それを受け入れるときだ!」と語る。

*オールド・ファッションド

ブレットバーボン2オンス

アンゴスチュラ・ビターズ(Angostura Bitters)4ダッシュ

角砂糖1

オレンジピール1

アルコール22.6グラム(サーブのmlによる)

*ネグローニ

タンカレーナンバーテン・ジン0.75オンス

イタリアンリキュール0.75オンス

スウィート・ベルモット(Sweet Vermouth)0.75オンス

アルコール14.4グラム(サーブのmlによる)

*ウイスキー・サワー

ジョニーウォーカーブラック・ウイスキー1.5オンス

レモンジュース0.75オンス

シンプルシロップ(1:1比)0.5オンス

卵白1

アンゴスチュラ・ビターズ2ダッシュ

アルコール14.5グラム(サーブのmlによる)

*マルガリータ

ドンフリオブランコ(Don Julio Blanco)テキーラ1.5オンス

オレンジリキュール0.5オンス

ライムジュース0.75オンス

シンプルシロップ(1:1比)0.25オンス

縁取り塩(オプション)

アルコール17.1グラム(サーブのmlによる)

*モスコミュール

シロック(Ciroc)ウオッカ1.5オンス

ライムジュース0.5オンス

ジンジャービール3.5オンス

アルコール14.2グラム(サーブするmlによる)

*エスプレッソ・マティーニ

ケテルワン・ウオッカ1.5オンス

コーヒーリキュール0.5オンス

冷たい入れたてコーヒー1オンス

シンプルシロップ(1:1比)0.5オンス

アルコール16.6グラム(サーブのmlによる)

*ダイキリ

サカパ・ラム2オンス

ライムジュース1オンス

シンプルシロップ(1:1比)0.75オンス

アルコール18.9グラム(サーブのmlによる)

*ドライ・マティーニ

タンカレーナンバーテン・ジン2オンス

ドライ・ベルモット0.25オンス

オレンジビターズ1ダッシュ

アルコール21.3グラム(サーブするmlによる)

*トム・コリンズ

タンカレーナンバーテン・ジン1.5オンス

ライムジュース0.5オンス

レモンジュース0.25オンス

シンプルシロップ0.25オンス

炭酸水で満たす

アルコール15.3グラム(サーブのmlによる)

*マンハッタン

ブレットライ・ウイスキー(Bulleit Rye Whiskey)1.5オンス

スウィート・ベルモット0.5オンス

アンゴスチュラ・ビターズ2ダッシュ

オレンジビターズ1ダッシュ

アルコール16.7グラム(サーブするmlによる)

ソース:WORLD CLASS

WORLD CLASS: What's the Most Popular Cocktail in the World Right Now?

PR73443

LONDON, May 8, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

World Cocktail Day (May 13, 2018) is upon us - and with it some interesting new

discoveries about which drinks are currently in vogue. And the latest research

couldn't be timelier - with cocktail consumption on the rise around the world.

     (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/688309/Bulleit_Old_Fashioned.jpg )

     (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/688310/Kailtyn_Stewart.jpg )

The 'Old Fashioned' has been revealed by the world's largest producer of

spirits, Diageo, as the most popular drink being ordered in bars right now,

according to a survey of the world's best bartenders.

Ordered by James Bond himself in Thunderball, it's made by mixing sugar with

bitters, a generous glug of bourbon whiskey, like Bulleit bourbon, and a twist

of citrus rind. It's traditionally served in a short tumbler called an 'Old

Fashioned glass' - hence the name. And now it's been crowned the consumer

cocktail of choice.

Diageo World Class recently carried out this far-reaching survey of the

consumer preferences, in time for World Cocktail Day 2018. No stone was left

unturned in finding out cocktail secrets from behind bars across the globe with

respondents from a vast mix of countries, including: Puerto Rico, Portugal,

Greece, Norway, Iceland, UAE, Beirut, USA, Canada, Hong Kong and the

Philippines.

Hot on the heels of the Old Fashioned is the Italian dark horse 'Negroni' -

made with one-part Tanqueray No.TEN gin, one-part vermouth rosso, one-part

Italian aperitif and garnished with orange peel.

Old Fashioned and Negroni's retro charm is all part of a cocktail revolution

that's taking the world by storm. In the latest IWSR report, beer volumes fell

1.8% around the world, and wine sales dipped by 0.08% (IWSR drinks market

analysis 2016). But sales of spirits like gin and whisky, are on the up. And

it's the millennials that are leading the cocktail charge, with almost 9 out of

10 (88%) younger drinkers enjoying mixed drinks on a night out (Cellar Trends).

And that's because, according to World Class Bartender of the Year 2017 Kaitlyn

Stewart, consumers no longer see cocktails as an afterthought.

"The Old Fashioned and Negroni are classic cocktails that have stood the test

of time. There are countless variations, but when executed perfectly in any bar

around the world, they always taste exactly how you want them too," says

Stewart.

Whisky Sour, Margarita and Moscow Mule are next, when it comes to consumers'

current likes. Espresso Martini, Daiquiri, Dry Martini, Tom Collins and

Manhattan also squeezed their way into the top 10 favourites list.

"Any of the top cocktails can easily be made at home. There tends to be three

ingredient recipes that any home bartender can attempt with ease. Simply

stocking quality products like Johnnie Walker Black Label whisky, Ketel One

Vodka, Zacapa Rum or a quality single malt whisky like Talisker in your home

bar, will have you a third of the way to success!" adds Stewart.

"We surveyed the world's best bartenders from the four corners of the globe and

it is incredible to see the renaissance of these important and timeless

cocktails picking up pace everywhere," says Global Cocktailian, Lauren Mote.

"The cocktail revolution is here and It is time to embrace it!".

Old Fashioned

2oz Bulleit Bourbon

4 dashes Angostura Bitters

1 sugar cube

1 orange peel

22.6 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Negroni  

0.75oz Tanqueray NO. TEN Gin

0.75oz Italian liqueur

0.75oz Sweet Vermouth

14.4 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Whisky Sour  

1.5oz Johnnie Walker Black Whisky

0.75oz lemon Juice

0.5oz simple syrup (1:1 ratio)

1 Egg white

2 Dashes Angostura Bitters

14.5 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Margarita  

1.5oz Don Julio Blanco Tequila

0.5oz orange liqueur

0.75oz lime juice

0.25oz simple syrup (1:1 ratio)

salt rim (optional)

17.1 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Moscow Mule  

1.5oz Cîroc Vodka

0.5oz lime juice

3.5oz ginger beer

14.2 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Espresso Martini  

1.5oz Ketel One Vodka

0.5oz coffee liqueur

1oz cold brew coffee

0.5oz simple syrup (1:1 ratio)

16.6 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Daiquiri  

2oz Zacapa Rum

1oz lime juice

0.75oz simple syrup (1:1 ratio)

18.9 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Dry Martini  

2oz Tanqueray NO. TEN Gin

0.25oz Dry Vermouth

1 dash orange bitters

21.3 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Tom Collins

1.5oz Tanqueray NO. TEN Gin

0.5oz lime juice

0.25oz lemon Juice

0.25oz simple syrup

top with soda

15.3 grams of alcohol (according to ml of the serve)

Manhattan  

1.5oz Bulleit Rye Whiskey  

0.5oz Sweet Vermouth

2 dashes Angostura Bitters

1 dash orange bitters

16.7 grams of alcohol (according to ml of the serve)

SOURCE: WORLD CLASS

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